Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
irfan
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2007 17:05

beste,

Ik merk nu pas dat ik bij mijn windows 8 geen administrator-rechten heb. Ik wil een programma installeren via usb-stick, maar ik krijg de melding ''geef een administratorwachtwoord en klik op ja om door te gaan'' , maar ik kan echter alleen maar op NEEN drukken. Het vakje JA kan ik niet eens op klikken.

Ik heb flink gegoogled, werd daar niet veel wijzer. Als ik in de opdracht-venster ''net user administrator'' type dan komt er een lijstje dat zegt dat mijn administrator account niet actief is.

Wie kan me helpen?

Irfan
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Configuratiescherm>Gebruikersaccounts

Wat staat daar vermeld over jouw eigen account: beheerder of met beperkte rechten?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
irfan
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2007 17:05

gastaccount met wachtwoord
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Beperkt dus.
Is het niet jouw PC?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
irfan
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2007 17:05

jawel, een samsung, voor de zomer gekocht. Ik heb de laptop ruim een maand geleden een keertje gereset, toen ik een update had naar windows 8.1. Toen heb ik het maar gereset omdat ik daar niet zo tevreden mee was. Maar volgens mij heb ik mijn account toen niet aangemaakt als administrator.

Dit moet toch wel op te lossen zijn lijkt mij...?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Je zal in dit geval Windows opnieuw moeten installeren.
Want met jouw beperkte rechten is een nieuw account aanmaken met administratorrechten onmogelijk!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
irfan
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2007 17:05

serieus? zelfs dat lukt me niet, er staat dan dat ik als beheerder moet zijn ingelogd....hahha wat een grap.

Voordat ik m de eerste keer opnieuw heb geinstalleerd, kon ik het dus wel gewoon.......nu niet?
Gebruikersavatar
Rick13
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mei 2013 11:48

Niks is onmogelijk Abraham54 :wink:

Ik zou een kijkje nemen bij dit programma.
Ik heb er geen ervaring mee, maar zou de klus best wel is kunnen klaren :mrgreen:

Wacht wel eerst de goedkeuring van Abraham54 af, voordat je aan de slag gaat!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

De TS kan het proberen, of het tool compatibel is voor Windows 8 moeten we afwachten.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Rick13
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mei 2013 11:48

Klopt, vraag ik mij ook af.
Maar niet geschoten is altijd mis.
Daarnaast is dit veel minder werk dan een nieuwe installatie.

Werkt wel onder Windows 7, dus de kans dat het werkt is zeker aanwezig.
Gebruikersavatar
irfan
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2007 17:05

Ik heb het geplaatst op mijn usb stick, op 'root' geklikt maar vervolgens komt mijn scherm met 'norton' en gebeurt er verder niets.

moet ik m echt op cd branden? wat zijn overigens de bijbehorende stappen?

dank voor jullie hulp...ik nog steeds te denken hoe het toch mogelijk is dat zoiets simpels mij het hoofdbreken veroorzaakt. Het moet toch ook op een eenvoudige manier kunnen, zou je denken. Windows 8...vooruitgang?
Gebruikersavatar
irfan
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2007 17:05

oh ja, ik heb geen cd ingang op mijn laptop....
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Via USB-Stick kan het wel, maar dan dient die USB-stik eerst opstartbaar gemaakt te moeten worden en jij gebruikt Windows 8, dus dient de stick daarbij in FAT32 bestandssysteem uitgevoerd te worden.

Daarvoor gebruik je het tool Rufus, dat dit alles doet en via welk tool je ook de gedownloade ISO naar de stick kan laten uitpakken!

Info en download: http://rufus.akeo.ie/

Notabene, alle huidige data op je stick worden gewist bij gebruik van Rufus, denk daaraan.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
irfan
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2007 17:05

zelfs programma's downloaden lukt niet, want ook dan krijg ik de melding ''geef administratorwachtwoord op en klik vervolgens op JA om door te gaan''.
Ik weet nu weer sinds wanneer ik dit probleem zou moeten hebben, dat is ongeveer 2 weken geleden. Toen heb ik geprobeerd om mijn wachtwoord ''uit'' te zetten bij het inloggen. Dus bij nieuw wachtwoord opgeven, heb ik niets ingevuld. Echter vraagt de laptop nog altijd om een wachtwoord als ik wil inloggen in windows. Maar daarvoor kon ik wel gewoon programma's downloaden en had ik kennelijk wel gewoon admin-rechten.
Tja.......windows 8.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Is het Windows 8 of Windows 8.1?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Windows”