Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
faisalrafi
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 jun 2006 21:21
Contacteer: Website

Wat is volgens jullie de beste combinatie die je kan laten draaien van anti-virus and anti spyware software.
Ik heb persoonlijk
AVG Free Edition en Ad-Aware draaien en moet zeggen dat ik er best tevreden mee ben.
Mijn laptop doet toch niet raar :wink: denk ik...

De kenners mogen hier ook hun advies geven.
Gebruikersavatar
Magister
Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 jan 2006 00:04

Het beste als beveiliging voor een pc vind ik een combo van:

- Nod32
- Goede firewall (Zonealarm, Kerio, Outpost)
- Ewido
- Om de zoveel tijd scan met Ad-Aware en Spybot

Dan heb je een echt goede beveiliging, wat overigens niet wil zeggen dat er geen andere goede combo's zijn 8)
Gebruikersavatar
rve123
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 09 mar 2006 19:31

Mijn voorkeur gaat uit naar:
- KasperSky Pro
- Sygate Pro
- SpywareBlaster
- Ewido, Spybot S&D en Ad-Aware om af en toe te scannen.

Ik gebruik alleen geen KasperSky meer, maar heb nu AVG Free.
Gebruikersavatar
faisalrafi
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 jun 2006 21:21
Contacteer: Website

Worden er met verschillende anti spyware niet dezelfde zwakten geviseerd ?
Ik bedoel: Is het nodig van met verschillende progs dezelfd probleem aan te vallen.
Ik zeg niet dat het in de bovenstaande gevallen voorkomt, MAAR het kan. Ik weet het niet.
Gebruikersavatar
Magister
Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 jan 2006 00:04

De meeste antispyware programma's vullen elkaar aan.
Bijvoorbeeld, als je Ad-Aware alleen draait is de kans dat je dingetjes mist aanwezig, idd met alleen spybot. Als je ze echter allebei draait is de kans dat je alles hebt erg groot. Het is daarom nooit onverstandig meerdere scans uit te laten voeren. :wink:

Groetjes,

Stan
Gebruikersavatar
faisalrafi
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 jun 2006 21:21
Contacteer: Website

En welk prog kan ik samen met Ad-Aware draaien dan.
Of is er ergens een lijst met WAT verschillende anit malware aanvallen of kunnen opsporen ? ?
Dat zou handig zijn.
Gebruikersavatar
Magister
Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 jan 2006 00:04

Ad-Aware is het beste om samen met Spybot S.D. te draaien.

Deze is hier te downloaden.

Updaten en een scan laten draaien, daarna een Ad-Aware scan (of anders om
:wink: )

Succes ermee,

Stan
Gebruikersavatar
faisalrafi
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 jun 2006 21:21
Contacteer: Website

Hey gelijk heb je.
Ik heb op uw aangeven Spybot een geinstalleerd en laten scannen.
Daar waar Ewido en AVG geen infecties meer gaven, geeft Spybot wel een heel pak infecties.
bedankt voor de tip. :!: :!:
Gebruikersavatar
Magister
Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 jan 2006 00:04

Graag gedaan hoor 8)
Daarvoor zijn we hier :wink:

Groetjes,

Stan
Gebruikersavatar
jahewi
Lid
Berichten: 661
Lid geworden op: 10 apr 2005 09:10
Contacteer: Website

faisalrafi schreef:En welk prog kan ik samen met Ad-Aware draaien dan.
Te veel om op te noemen, eigenlijk ... :lol:
Ik heb echter een adviezen-lijstje, waarin een aantal beveiligings-programma's, scanners en verdere tips zijn opgenomen, waar je eens doorheen zou kunnen lopen ;)
Het lijstje is gebaseerd op freeware-programma's.
Je vind het lijstje hier: http://www.jawwi.nl/tips/beveiligen.html
Mocht je naar aanleiding daarvan nog vragen hebben, beantwoorden we die ook graag weer.
Of is er ergens een lijst met WAT verschillende anit malware aanvallen of kunnen opsporen ? ?
Dat zou handig zijn.
Gezien het gigantische aantal virussen, trojans, Spyware, adware enz. enz. is dat praktisch onmogelijk.
Een aantal anti-malware makers publiceren echter lijsten met malware, die door hun scanners wordt herkend cq verwijderd.


Jan :)
Proud member of UNITE (Unite Against Malware)
Beveiligings-tips - Pas op voor PUPs!

"If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito"
Gebruikersavatar
faisalrafi
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 jun 2006 21:21
Contacteer: Website

Hey bedankt voor de info Jahewi.
Die 10 tips zijn echt goed en raad ik iedereen eens aan om te lezen.

:!:
Gebruikersavatar
nielsvds
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:58

Mijn aanraders voor antispyware zijn : ewido,Counterspy,Spy Sweeper, XoftSpySE,Spyware doctor van pc tools.
Voor antivirus:
BitDefender
Kaspersky
NOD32
Panda
F-secure
Mcafee
Gebruikersavatar
Timmie
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jun 2006 19:45

Als anti-spyware gebruik ik HitmanPro (combineert het goede van vele spywarescanners). Als antivirus heb ik Norman Antivirus en AVG als backup (als ik iets verdachts in HijackThis zie). In mn router zit een perfecte firewall (SMC). Verder geen programma's via Limewire of een ander p2p programma downloaden.

Volgens mij blijft je computer zo wel aardig schoon. :)
Gebruikersavatar
rve123
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 09 mar 2006 19:31

Timmie schreef:Als anti-spyware gebruik ik HitmanPro (combineert het goede van vele spywarescanners). Als antivirus heb ik Norman Antivirus en AVG als backup (als ik iets verdachts in HijackThis zie). In mn router zit een perfecte firewall (SMC). Verder geen programma's via Limewire of een ander p2p programma downloaden.

Volgens mij blijft je computer zo wel aardig schoon. :)
HitmanPro ben ik zeker geen liefhebber van en ik raadt ook aan om een aantal van de programma's appart te installeren.

AVG staat hopelijk gewoon uitgeschakeld?? Meerdere antivirusprogramma's als real-time bescherming kunnen namelijk conflicten gaan geven.

LET OP: In HitmanPro zit Nod32. Die draaid graag mee als achtergrond. Beter om die uit te schakelen.

Mijn advies is dus HitmanPro verwijderen en gewoon Ad-Aware, Spybot S&D en SpywareBlaster los te gebruiken.
Gebruikersavatar
Timmie
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jun 2006 19:45

NOD32 weet ik van. AVG is niet geïnstalleerd, die installeer ik als ik iets verdachts zie en dan gaat Norman UIT, ik heb ervaring met dat soort conflicten, dont worry. HitmanPro vindt ik gewoon goed werken (ik ben nogal lui).

Je hebt gelijk over HitmanPro maar die heb ik uitstaan (als het goed is). Bekijk anders mijn log bij Hardnekkig bestand

Terug naar “Software en Algemene vragen”