Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Willyt53
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2013 13:08

Dank voor het advies en ik heb het opgevolgd.

Groet,
Willy
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Doe nog het volgende:

Stap •1•
Download Afbeelding TFC/TheFileCleaner
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!

TFC opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op TFC.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op TFC.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Niet schrikken - het tool sluit alle lopende programma's - ergo: verzeker je dus ervan, dat je werk al is opgeslagen!
  • Vervolgens klik je op de knop Start om de scan te starten. Deze scan kan kort of langer duren, wees geduldig en laat TFC zijn taak doen en wacht tot TFC klaar is.
  • Indien TFC gereed is, dan kan de melding komen, dat de computer opnieuw opgestart wordt.
  • Gebeurt het afsluiten niet automatisch, start dan zelf de computer opnieuw op.
  • Noot: TFC vertoont geen log!
  • Je mag TFC blijvend gebruiken
Stap •2•
Download Afbeelding Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
  • Voeg checkup.txt toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u dat kan doen, leest u hier
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Willyt53
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2013 13:08

Hallo Abraham,
ook nu weer uitgevoerd wat je voorstelde. Die andere bestandjes die ik hiervoor heb moeten downloaden, kan ik die weer van mijn laptop verwijderen (op die één na laatste dan) of gewoon laten staan. Ik bedoel dus die van JRT en zo.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Dat ziet er goed uit.
Opruimen doe ik altijd als laatste!
Mocht TFC daarbij ook verwijderd worden, kan het tool weer downloaden, want zo'n snelle en grondige reiniger als TFC is, is er niet.

Download Afbeelding Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Willyt53
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2013 13:08

Gedaan en heel erg bedankt voor alle hulp!!!!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Graag gedaan en nu nog jouw Windows beter beveiligen!

Download Afbeelding Enhanced Mitigation Experience Toolkit 4.1

Instaleer EMET4.1 en na de installatie vind je EMET4 in Start/Alle programma's/Enhanced Mitigation Experience Toolkit - ook in de systray zie je nu het EMET-symbool.
Open de map en start het tool en stel de instelling op "Maximum security settings".

Afbeelding

Omschrijving:
Microsoft heeft een nieuwe versie van de gratis beveiligingstool EMET gelanceerd die Windows-gebruikers nog beter tegen aanvallen beschermt. EMET staat voor Enhanced Mitigation Experience Toolkit en zorgt ervoor dat verschillende technieken waarmee beveiligingslekken worden misbruikt niet meer werken. Windows beschikt zelf over verschillende verdedigingsmaatregelen.

Het gaat dan om technieken zoals Dynamic Data Execution Prevention (DEP) en Address Space Layout Randomization (ASLR). Veel programma's van derden maken hier geen gebruik van, waardoor het eenvoudiger wordt voor een aanvaller om een kwetsbaarheid te misbruiken.

Daarnaast voegt EMET ook verschillende nieuwe beveiligingsmaatregelen toe die nog niet standaard in Windows actief zijn. Hierdoor zouden computers tegen zero-day-aanvallen beschermd zijn en tegen exploits die misbruik maken van lekken waarvoor de gebruiker een beschikbare update niet heeft geïnstalleerd.

Meer info: Microsoft wapent Windows tegen hackers met EMET 4



HitmanPro.Alert, now with CryptoGuard
CryptoGuard is isransommalware, welke al jouw persoonlijke documenten versleuteld met een 2048bit RSA sleutel.
HitmanPro.Alert, now with CryptoGuard kan dit voorkomen en bewaakt ook de browser ten behoeve van veiliger internetbankieren.
Info en download: http://www.surfright.nl/nl/cryptoguard
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Willyt53
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2013 13:08

Tjonge, nog weer een aanvulling om beter beschermd te zijn, hartelijk dank. Daar zou ik zelf helemaal nooit aan gedacht hebben.
De hulp die ik hier heb gekregen is fantastisch, fijn dat er nog zulke behulpzame mensen zijn zoals u.
Fijne jaarwisseling.

Willy
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik wens jou ook een fijne en hopelijk ook veilige jaarwisseling toe.
Verder ook komend jaar weer veel plezier met jou PC. SurfSafe.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Software en Algemene vragen”