Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

Avast blokkeert ook veilige sites

Vragen over software-problemen
Forumregels
Plaats hier a.u.b. geen FRST/RSIT/DDS/HijackThis logjes!
Deze sectie is alleen bestemd voor algemene computerproblemen.
Problemen die veroorzaakt worden door infecties zullen worden behandeld in de daarvoor bestemde sectie van het forum.
Plaats reactie
Boxtel
Lid
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Bescherming: Avast Free Anti Virus

Avast blokkeert ook veilige sites

Bericht door Boxtel » 10 feb 2014 13:06

Ik heb onlangs Avast Anti Virus Free geinstalleerd. Ik ben tot nog toe tevreden. Maar ik heb wel een flink probleem!
Het viel mij op dat ik op een aantal sites waarop je in moet loggen om verder te gaan niet meer werken, je kan n.l. niet inloggen! Het gaat dan om goed beveiligde sites, b.v. de site van mijn werk waarop ik de salarisstrookjes kan downloaden. Maar b.v. ook de Microsoft Community (daar kan je wel inloggen maar niets meer posten).
Ik heb eens geprobeerd om Avast tijdelijk uit te schakelen maar dat hielp ook niet.
Toen heb ik de Avast Online Security invoegtoepassing in mijn Internet Explorer uitgeschakeld en voila: alle veilige sites (zoals hierboven genoemd) kan ik weer in.
Ik vind dit onbegrijpelijk. Ik vond die Online Security invoegtoepassing juist wel handig omdat je meteen ziet welke sites veilig zijn (d.m.v. het groene vinkje) en bovendien blokkeert hij onveilige sites.
Nu ben ik gedwongen om die invoegtoepassing steeds uit te schakelen als ik naar de (voor mij belangrijke sites) wil.

Is hier geen patch/oplossing voor te vinden? Ik heb dit onderwerp ook al in het Avast forum gezet maar tot nog toe is er nog geen oplossing gekomen.

Misschien weten jullie wat te doen.

Jion
Lid
Besturingssysteem: Windows 7 (x64)
Bescherming: Avast

Re: Avast blokkeert ook veilige sites

Bericht door Jion » 10 feb 2014 14:47

Er is reeds een tijdje een probleem met de Avast invoegtoepassingen in combinatie met Internet Explorer.

Tot nu toe is dit enkel op te lossen door:
- De invoegtoepassingen uit te schakelen.
- Een oudere versie van Avast te gebruiken. (niet echt aan te raden)
- Een andere browser te gebruiken.

Als alternatief voor die invoegtoepassingen zou je eventueel gebruik kunnen maken van WOT.
Bent u tevreden met de geboden hulp, overweeg dan een vrijblijvende Afbeelding.
Bedankjes ipv donaties zijn ook van harte welkom.

Met vriendelijke groet,
Jion

Boxtel
Lid
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Bescherming: Avast Free Anti Virus

Bericht door Boxtel » 10 feb 2014 15:21

Dank voor je reactie. Dat lijkt me wel wat: WOT.
Alleen ik zoek eigenlijk ook een invoegtoepassing die ook reclames blokkeert (ad tracking).

Het liefst een invoegtoepassing die beiden in 1 heeft, of anders WOT maar dan zoek ik er dus nog een invoegtoepassing bij die dus aan "ad tracking" doet.
Misschien weet jij zoiets?

Jion
Lid
Besturingssysteem: Windows 7 (x64)
Bescherming: Avast

Bericht door Jion » 10 feb 2014 16:25

Zelf maak ik geen gebruik van WOT, maar veel mensen die ik ken doen dat wel en zij zijn er toch tevreden over.

Een veel gebruikte Addblocker is Adblock Plus.
Ik gebruik deze zelf ook als Firefox Add-on.

Een toepassing die beide functies heeft voor Internet Explorer ken ik niet.
Bent u tevreden met de geboden hulp, overweeg dan een vrijblijvende Afbeelding.
Bedankjes ipv donaties zijn ook van harte welkom.

Met vriendelijke groet,
Jion

Plaats reactie