Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

BSOD

Vragen over software-problemen
Forumregels
Plaats hier a.u.b. geen FRST/RSIT/DDS/HijackThis logjes!
Deze sectie is alleen bestemd voor algemene computerproblemen.
Problemen die veroorzaakt worden door infecties zullen worden behandeld in de daarvoor bestemde sectie van het forum.
netje74
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:31
Besturingssysteem: windows7
Bescherming: avg free

Re: BSOD

Bericht door netje74 » 17 mar 2014 20:53

ja, dat deed het installatieprogramma vanzelf. Ik ben benieuwd. Er is vlgs mij geen manier om het te testen of wel?

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 3165
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Besturingssysteem: Windows 8.1 Professional x64
Bescherming: Kaspersky Security Cloud-Free
Locatie: Grootste stad vanTwente
Contacteer:

Re: BSOD

Bericht door Abraham54 » 17 mar 2014 20:56

Nu gewoon afwachten, mogelijk was het oorspronkelijke bestand gecorrumpeerd.

Download Afbeelding MalwareBytes' Anti-Malware(mirror)(website) en sla het op je bureaublad op.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
  • Update MalwareBytes' Anti-Malware
  • Start MalwareBytes' Anti-Malware
  • Je krijgt hier ook de keuze om de evaluatie versie van MBAM te gebruiken, indien je dit niet wilt vink dit dan uit.
Klik daarna op "Voltooien".
Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Bij problemen!!! (Lees de onderstaande instructies)
  • Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad "Instellingen".
  • Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
  • Daarna: "Scanner Instellingen". Onderaan bij "PUP" kies je voor "Weergeven in scan resultaten - selecteren voor verwijdering".
  • Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".
  • Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
  • Herstart de computer indien nodig en post hierna de log als bijlage in het volgende bericht.
Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

netje74
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:31
Besturingssysteem: windows7
Bescherming: avg free

Re: BSOD

Bericht door netje74 » 17 mar 2014 21:08

Hoi, hij is alweer gecrashed. Voert nu een startup repair uit. Eerst MBAM als hij weer opstart of eerst iets anders.

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 3165
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Besturingssysteem: Windows 8.1 Professional x64
Bescherming: Kaspersky Security Cloud-Free
Locatie: Grootste stad vanTwente
Contacteer:

Re: BSOD

Bericht door Abraham54 » 17 mar 2014 21:32

Inderdaad - doe maar MBAM.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

netje74
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:31
Besturingssysteem: windows7
Bescherming: avg free

Re: BSOD

Bericht door netje74 » 17 mar 2014 21:40

Malwarebytes Anti-Malware (-evaluatieversie-) 1.75.0.1300
www.malwarebytes.org

Databaseversie: v2014.03.17.08

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 11.0.9600.16428
DerNan :: DERNAN-TOSH [administrator]

Bescherming: Ingeschakeld

17-3-2014 21:32:03
mbam-log-2014-03-17 (21-32-03).txt

Scan type: Snelle scan
Ingeschakelde scan opties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scan opties: P2P
Objecten gescand: 222281
Verstreken tijd: 5 minuut/minuten, 12 seconde(n)

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Bestanden gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

(einde)

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 3165
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Besturingssysteem: Windows 8.1 Professional x64
Bescherming: Kaspersky Security Cloud-Free
Locatie: Grootste stad vanTwente
Contacteer:

Re: BSOD

Bericht door Abraham54 » 17 mar 2014 22:09

Absoluut netjes.

Download AfbeeldingEmsisoft Anti-Malware naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "EmsisoftAntiMalwareSetup.exe" om Emsisoft Anti-Malware te installeren.
  • Kies in het volgende scherm de gewenste taal en klik op "OK"
  • Selecteer de optie "Ik accepteer de licentieovereenkomst" en klik op "Installeren"
  • Klik in het licentiescherm op de knop "Volgende" .
  • Vink in het volgende scherm de optie "Update extra talen uit" en klik op volgende.
  • Klik nu op de optie "Computer scannen" en kies de optie "Slim" en druk op de knop "scan"
  • Laat de gevonden items in quarantaine plaatsen en klik op "Rapport bekijken" plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht als bijlage.
  • klik op volgende nogmaals op volgende en daarna op voltooien.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

netje74
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:31
Besturingssysteem: windows7
Bescherming: avg free

Re: BSOD

Bericht door netje74 » 18 mar 2014 17:43

het heeft ff geduurd maar de laptop crashte gisteravond steeds tijdens het draaien van de scan.

was ook een windows desktop manager stop???

Alle logfiles incl nieuwe whocrashed als bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 3165
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Besturingssysteem: Windows 8.1 Professional x64
Bescherming: Kaspersky Security Cloud-Free
Locatie: Grootste stad vanTwente
Contacteer:

Re: BSOD

Bericht door Abraham54 » 18 mar 2014 17:57

Twee taken:

a) Een Schijfcontrole gaan doen.
Klik daarvoor Computer open en vraag vervolgens de Eigenschappen van --> "C" op.
Klik nu op de tab Extra

Klik vervolgens op de knop Nu controleren in het gedeelte waar staat "Hiermee kunt u het station op fouten controleren".

In het nieuwe venstertje zorg je ervoor dat beide opties aangevinkt zijn.
Vervolgens krijg je de melding dat Windows voor die actie moet herstarten.

Doe dat dan ook.

Hierdoor wordt de systeemschijf niet alleen op clusterfouten gecontroleerd, maar ook op fouten in het bestandssysteem die dan gerepareerd worden.

Afhankelijk van de omvanggrootte van Windows en de grootte van de schijven, kan deze scan enige tijd in beslag nemen!


b) System File Checker
Ga naar Start en typ in de zoekregel cmd - bovenaan in het startmenu zie je nu de betreffende snelkoppeling.
Klik deze snelkoppeling met rechts aan en kies voor Als administrator uitvoeren.

In het zwarte venster typ je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc'.
In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan.
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden, typ je Exit gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Laat wel weten wat de melding in het zwarte venster na de scan was.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

netje74
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:31
Besturingssysteem: windows7
Bescherming: avg free

Re: BSOD

Bericht door netje74 » 18 mar 2014 19:38

Scans uitgevoerd
windows resource protection did not find any integrtity violations

wat ik nog niet heb aangegeven is dat wanneer de laptop uit standby modus wordt gehaald en is opgestart, dan crasht hij vrijwel altijd met een bsod

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 3165
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Besturingssysteem: Windows 8.1 Professional x64
Bescherming: Kaspersky Security Cloud-Free
Locatie: Grootste stad vanTwente
Contacteer:

Re: BSOD

Bericht door Abraham54 » 19 mar 2014 07:52

Sluit je jouw notebook soms niet geheel uit?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

netje74
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:31
Besturingssysteem: windows7
Bescherming: avg free

Re: BSOD

Bericht door netje74 » 19 mar 2014 08:11

Sorry ik snap de vraag niet.

Hij doet het t.n.t. na de laatste 2 scans overigens goed

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 3165
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Besturingssysteem: Windows 8.1 Professional x64
Bescherming: Kaspersky Security Cloud-Free
Locatie: Grootste stad vanTwente
Contacteer:

Re: BSOD

Bericht door Abraham54 » 19 mar 2014 13:02

Ik bedoel dus volledig afsluiten.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

netje74
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:31
Besturingssysteem: windows7
Bescherming: avg free

Re: BSOD

Bericht door netje74 » 19 mar 2014 19:25

Meestal wel, maar soms gaat hij in standby als je lang inactief bent.

Hij is overigens vandaag alweer 4x gecrashed!

Heb je nog tips?

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 3165
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Besturingssysteem: Windows 8.1 Professional x64
Bescherming: Kaspersky Security Cloud-Free
Locatie: Grootste stad vanTwente
Contacteer:

Re: BSOD

Bericht door Abraham54 » 20 mar 2014 17:53

Overweeg een herinstallatie van Windows.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

netje74
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:31
Besturingssysteem: windows7
Bescherming: avg free

Re: BSOD

Bericht door netje74 » 22 mar 2014 20:04

Ga ik van de week nog maar eens doen. I.i.g. Bedankt voor al je hulp.

Plaats reactie