Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Danny78
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 feb 2014 18:10

Ik heb recent een werkende windows 7 64 bit versie op de kop getikt, ik werk nu nog steeds met windows xp pro 32 bit.
Via dit forum te weten gekomen dat ik een 64 bit instructie set heb dus windows 7 64 bit zou moeten werken op de pc.

Mijn vraag is nu, kan ik deze versie instaleren en windows xp pro 32 bit op het systeem laten staan, dual dus ?

Dus zodat er niet direkt wat veranderd en ik kan zien dat windows 7 lekker gaat voor ik alles verwijder.

thanks
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Je kan inderdaad een dualboot-installatie doen.
Maar dan wel de volgende waarschuwing: indien in XP Systeemherstel aktief is en je start in de toekomstige dualboot installatie Windows XP op, dan worden in Windows 7 alle systeemherstelpunten met die van Windows XP overschreven en worden daardoor dus nutteloos.

Bedenk ook dat je het beste Windows 7 op een partitie van minimaal 50GB installeert.

Meer info over de installatie van Windows 7: http://www.reindejong.nl/_pdf/rhino_win7_install.pdf
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Danny78
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 feb 2014 18:10

Ok thanks, dus hij zal niets overschrijven het is dat wat ik wou weten !

top en ik zal die uitleg ook even lezen dan :wink:

Terug naar “Windows”