Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
petra1963
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2011 23:30

Sinds gister doet mijn computer niet meer wat ik wil..........startpagina(google) verandert steeds in "sweet page" en tijdens surfen op internet komen er aldoor iriitante popups, dus ik denk dat ik iets van een trojan of zo heb binnen gehaald. In het verleden super geholpen door jullie dus ik plaats weer een file in de hoop dat jullie mij kunnen helpen, waarbij op voorhand mijn dank! Groetjes Petra
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Hallo Petra, welke antivirus gebruik jij nu - is dat Norton of McAfee?

Graag de drie logs in één keer bijvoegen - de fix in de opgegeven volgorde afwikkelen.

Stap •1•
Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware.
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op mbam-setup-2.0.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Eventueel zijn verdere aanwijzingen over de volledige installatieprocedure na te te lezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Ïnstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.
Afbeelding

MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Stap •2•
Download de Afbeelding Junkware Removal Tool by Thisisu naar je bureaublad.
Schakel de antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen deze conflicteren met JRT
(hier of hier) kan je lezen hoe je de gebruikte beveiligingssoftware kunt uitschakelen.
  • Dubbelklik op JRT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Het tool zal aansluitend het systeem scannen.
  • De scan kan afhankelijk van de computersysteemspecificaties soms vrij lang duren, wacht geduldig af.
  • Indien de scan gereed is, zal er een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch worden geopend.
  • Post de inhoud van deze log in je volgende bericht als bijlage.
Stap •3•
Download Afbeelding AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean als er items zijn gevonden.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK
Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt.

Logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
petra1963
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2011 23:30

Hoi!

Wat fijn om weer zo snel antwoord te krijgen, super.
Ik gebruik Norton. Verder alle handelingen uitgevoerd, zie logjes. Ik merkte net dat mijn startpagina nu weer goed was, is het trouwens wijs om een andere browser te gebruiken ipv IE?
Ik merkte net wel dat ik mijn mailprogramma niet meer kan openen?

Bedankt voor de hulp. gr Petra
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Hallo Petra, wat een ongelooflijke troep aan adware had jij verzameld!
Download jij soms veel via Softonic?


Ga naar de site van de Afbeelding ESET Online Scanner
  • Klik op de knop ESET Online Scanner
  • Zet een vinkje bij YES, I accept the Terms of Use
  • Klik op Start
  • Sta het ActiveX control toe om te installeren.
  • Klik op "Advanced settings"
  • Zet een vinkje bij de volgende opties:
    • Remove found threats
    • Scan archives
    • Scan for potentially unwanted applications
    • Scan for potentially unsafe applications
    • Enable Anti-Stealth technology
  • Klik op Start
  • De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.
  • Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.
  • Worden er infecties gevonden en verwijderd, herstart dan even de computer.
  • Gebruik Kladblok om het logje te openen. Dit logje vind je op de locatie C:\Program Files\EsetOnlineScanner\log.txt
  • Post aansluitend de inhoud van het logbestand als bijlage bij je volgende bericht.
Gebruik je een andere browser dan IE, dan download je een kleine webinstaller, esetsmartinstaller_enu.exe.
De Eset Online scanner zal vervolgens in een kleiner venster opstarten, je markeert dan eerst de instelling zoals hierboven aangegeven.
Klik daarna op de knop "Start" - vervolgens zal eerst de database worden gedownload en is dat gebeurd, start de scan.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
petra1963
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2011 23:30

Hoi!

Nee joh, ik snap er sowieso niks van, ik had die computer net 1 dag, nieuw uit de winkel en had er wel wat dingen opgezet zoals Spotify, Spotnet(dat gebruik ik om films ed te downloaden, via nieuwsgroepen), en van alles overgezet van mijn oude laptop, misschien is hierbij wat meegekomen, of wat ook zou kunnen: ik wou iets downloaden om deze films ook af te kunnen spelen op mijn laptop zodat ik kan streamen, en probeerde Nero erop te krijgen maar heb het idee dat het hiermee fout ging( heb je nog een suggestie wat een goede player is, die veilig te downloaden is?).
Ik ben jou inmiddels al weer erg dankbaar, IE lijkt weer normaal te werken dus denk dat alles er wel af is?
Nog tips qua programma's om eea te voorkomen? Ik zie dat AdawareCleaner meedraait nu, dit zo laten?

Groetjes en super dat ik aldoor zo snel antwoord krijg! Petra
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
OB1
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:08

Nieuwsgroepen zijn ook niet door hackers onopgemerkt gebleven en zij zorgen ervoor dat via die weg ook malware verspreid!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Doe nu maar eerst het volgende: download Afbeelding Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
  • Voeg checkup.txt toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u dat kan doen, leest u hier
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Software en Algemene vragen”