Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
OB1
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:08

In elk geval EMET, HitmanPro.Alert, now with CryptoGuard, Qihoo 360 en Trusteer installeren!
Laatst gewijzigd door Maxstar op 23 apr 2014 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Discussie opgesplitst.
Gebruikersavatar
Emphyrio
Lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:32
Contacteer: Website

OB1 schreef:In elk geval EMET, HitmanPro.Alert, now with CryptoGuard, Qihoo 360 en Trusteer installeren!
Waar slaat dit op ?
Research Engineer@Malwarebytes | ASAP & Unite Member
Anti Malware Help * E-Peek * E Dev
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Op zich is daar helemaal niks mee.
Dat adviseer ik al een tijd.
En Qihoo is rising en momenteel de beste onder de gratis antivirusprogramma's.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Emphyrio
Lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:32
Contacteer: Website

Abraham54 schreef:En Qihoo is rising en momenteel de beste onder de gratis antivirusprogramma's.
Volgens wie ? Want ik heb er nog nooit van gehoord.
Research Engineer@Malwarebytes | ASAP & Unite Member
Anti Malware Help * E-Peek * E Dev
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Is een antivirusprogramma uit HongKong en gebruikt de Bitdefender engine!
Is gratis en wat beveiliging betreft doet het programma mee met de besten die betaald moeten worden.

Zie ook: http://www.nationaalcomputerforum.nl/sh ... post963284
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Emphyrio
Lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:32
Contacteer: Website

Hmmmm... als ik naar de test resultaten zie van AV ben ik toch niet overtuigd: http://www.av-test.org/en/tests/home-us ... nfeb-2014/
Het scoort zelfs slecht.
Research Engineer@Malwarebytes | ASAP & Unite Member
Anti Malware Help * E-Peek * E Dev
Gebruikersavatar
Emphyrio
Lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:32
Contacteer: Website

Emphyrio schreef:Hmmmm... als ik naar de test resultaten zie van AV ben ik toch niet overtuigd: http://www.av-test.org/en/tests/home-us ... nfeb-2014/
Het scoort zelfs slecht.
Excuseer, ik had de testresultaten misgeinterpreteerd, het scoort idd als een van de beste.
Research Engineer@Malwarebytes | ASAP & Unite Member
Anti Malware Help * E-Peek * E Dev
Gebruikersavatar
Emphyrio
Lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:32
Contacteer: Website

Ik kan niet editten ;)

Maar de resutaten test laat enkel de Security Suit zien en niet de gratis versie .
Research Engineer@Malwarebytes | ASAP & Unite Member
Anti Malware Help * E-Peek * E Dev
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Emphyrio schreef:Ik kan niet editten ;)

Maar de resutaten test laat enkel de Security Suit zien en niet de gratis versie .
Qihoo 360 IS is gratis!: http://www.chip.de/downloads/360-Intern ... 63849.html en http://www.360safe.com/

Het enigste wat ontbreekt in Qihoo 360 is een firewall.

De antivirus is top, inclusief de Qihoo heuristische antispyware scanner.
Ook USB-stick controle gebeurt volautomatisch en waarschuwt meteen indien de stick malware bevat.
Een klein nadeel kan het zijn dat het tool enkel in de Engelse- dan wel Chinese taal te verkrijgen is, maar de menu's zijn zeer overzichtelijk.

Meer info heb ik hier staan: http://www.nationaalcomputerforum.nl/sh ... p?t=116589
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Emphyrio
Lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:32
Contacteer: Website

Het is bijna té mooi om waar te zijn ;)
Ik ga hem volgende maand eens uitvoerig uittestten.
Research Engineer@Malwarebytes | ASAP & Unite Member
Anti Malware Help * E-Peek * E Dev
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Gewoon bij chip downloaden is het makkelijkst.

en dit is een verbeterde link: http://www.av-comparatives.org/wp-conte ... 403_en.pdf

AV-Test.org brenht elke maand een nieuwe test - de volgende zal dan het testen van software in Windows 8 betreffen.

AV-Comparatives brengt elk half jaar een testrapport uit.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Emphyrio
Lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:32
Contacteer: Website

Ik denk dat ik hem toch maar niet zou advizeren: http://www.ibtimes.com/privacy-issues-c ... oming-more
Qihoo 360 Technology Co. Ltd. (Nasdaq:QIHU), whose free antivirus software has captured more than 80 percent of the market -- estimated at about 1.5 billion people -- is being accused of stealing confidential information from hundreds of millions of users. But the Chinese company rebuts the accusations and says they come from competitors.
Een Chinese makelij gebaseert op BitDefender engine...het wilt weer lukken.
Research Engineer@Malwarebytes | ASAP & Unite Member
Anti Malware Help * E-Peek * E Dev
Gebruikersavatar
OB1
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:08

Zie ook voor de virusherkenning:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Emphyrio
Lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:32
Contacteer: Website

De tabel laat niet zien of het om de gratis dan wel betaalde versies gaat.
Ik weet ook niet vanwaar deze tabel komt trouwens en eerlijk gezegd, in het licht van de gegevens die ik heb doet het niets terzake.

Wat Qihoo betreft...heb je het artikel gelezen?
Een onbetrouwbare AV tool is wel het laatste wat we kunnen gebruiken.

Trouwens een tool dat zich profileert als "Suite", zonder firewal, géén exploit preventie, géén scriptshield dekt de lading niet.
Research Engineer@Malwarebytes | ASAP & Unite Member
Anti Malware Help * E-Peek * E Dev
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Om de reden die Emphyrio aanhaalt zou ik zelf niets van Qihoo adviseren, dergelijke aanwijzingen duiden namelijk al een dubieuze bedrijfsvoering aan. Andere Chinese fabrikanten van beveiligingssoftware hebben ook allemaal een grijze kant. Neem Iobit en het stelen van de MBAM database, maar ook Anvisoft wat door een "Black Hat" hacker is gestart.

De enige reden waarom Qihoo een goede score behaald is vanwege de Bitdefender engine, zonder stelt het namelijk helemaal niets voor. Waarom het de naam "Internet Security" heeft is ook redelijk vreemd, ten eerste ontbreekt er een firewall, maar ook aanvullende beveiligingstechnologieën zoals een exploit bescherming, en een aanvullende browserbescherming die scripts en malafide domeinen en IP-ranges kunnen blokkeren. Eigenlijk had dit product de naam Qihoo 360 Anti-Virus moeten krijgen, nu wordt de indruk gewekt dat het een gratis alternatief is voor de betaalde varianten zoals Kaspersky Internet Security, Bitdefender Internet Security en ga zo maar door...

Dat Qihoo op deze manier een pakket als "Internet Security" promoot is voor mij al genoeg om het niet echt serieus te nemen, ook omdat er nu tevens een "Qihoo 360 Total Security" is uitgebracht....? Tsja en wat is het verschil, nou niet veel. Alleen is hier ook de engine met virusdefinities van Avira aan toegevoegd en bevat het in totaal 5 engines... Maar ook dit pakket gebruikt enkel en alleen een bekende naam, maar bevat totaal niet de functionaliteiten van de betaalde pakketten waar Qihoo zich mee wilt vergelijken.

Verder ben ik van mening dat een multi-engine scanner met meer dan twee engines niets meer is dan een "eendagsvlieg", in het verleden is er ook zo'n project geweest en gestrand. Dat het nu goed scoort heeft niets met Qihoo zelf te maken. Ik had liever gezien dat het product was getest zonder de "Bitdefender" engine, dan weet je pas of het echt een beveiligingspakket betreft en niet enkel een GUI is met daaronder de engines van gerenommeerde vendors...

Verder denk ik dat een "Qihoo 360 Total Security" met in totaal 5 engines ook niet het "Ei van Columbus" is en dan met name vanwege het feit dat je met zowel de engine van Avira als die van Bitdefender sowieso al te maken krijgt met heel veel dubbele definities en dit zal zeker de scantijd niet bevorderen. Tevens is het detecteren op enkel en alleen definities tegenwoordig niet voldoende, ook al bundel je 10 engines hiermee ga je niet de recente "zero-day" malware detecteren waarvoor nog geen definities beschikbaar zijn.

Tevens is het op deze manier aan de man brengen van een "Internet Security" en een "Total Security" pakket gewoonweg ook wel misleiding van de consument. De gemiddelde gebruiker gaat uit van de naam, en denkt hé deze is gratis en bij de gelijknamige pakketten van vendor A t/m Z moet ik betalen... Eigenlijk is de gebruikte terminologie van Qihoo dus wellicht niets meer dan een marketingstrategie want qua functionaliteiten en beschermingsfuncties is het niks meer dan een multi AV scanner.

Een "Internet Security" of een "Total Security" pakket zijn uitgebreide beveiligingspakketten al dan niet te omschrijven als een "alles-in-1" pakket waarbij de antivirus (anti-malware) bescherming met definities de basis is, en uitgebreid is met een heuristische controle op gedrag en kenmerken. Maar ook een "behaviour blocker" bevat, dus een gedragsbewaking al dan niet gecombineerd met cloud-technologieën. Maar ook de aanwezigheid van een firewall mag in een "Internet Security" of een "Total Security" pakket niet ontbreken.

Alle back-up, ouderlijk toezicht en vergelijkbare functies van deze pakketten reken ik niet mee, enerzijds omdat deze niets toevoegen aan de algehele beveiliging wat een pakket biedt. Het gaat vooral om de functionaliteiten die iets aan de uiteindelijke bescherming toevoegen en een aanvulling zijn op de detectie op basis van definities en die ontbreken allemaal bij Qihoo.
  • Firewall.
  • Gedrags en programmabewaking (behaviour blocker).
  • Browser bescherming (anti-exploit, malicious IP & domain blocking, anti-script).
  • Heuristische controle.
  • E-mail attachement scanner + Anti-Spam.
  • Optionele beveiliging voor internetbankieren en online winkelen.
Al met al een heel verhaal, maar Qihoo kan zich ondanks de (misleidende) naamgeving niet meten met de betaalde en tevens gerenommeerde "Internet Security" of "Total Security" pakketten, het mist gewoon essentiële componenten die de betaalde pakketten wel bevatten en Qihoo niet en daarom zal het ook wel gratis zijn... Met het enkel en alleen het gebruiken van engines van goede beveiligingspakketten maak je nog geen goede beveiligingssoftware.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Terug naar “Software en Algemene vragen”