Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Wat mij betreft zou ik inderdaad best op de loonlijst van Qihoo willen staan!
Maar dat bezijden.

http://investorplace.com/2013/01/google ... China?[/b]

Als Qihu al zo'n grijze muis zou zijn, waarom zou Google dan Qihu hebben uitgekozen?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Emphyrio
Lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:32
Contacteer: Website

Sinds wanneer is "Google" een referentie als het om veiligheid en privacy gaat ?
Research Engineer@Malwarebytes | ASAP & Unite Member
Anti Malware Help * E-Peek * E Dev
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Abraham54 schreef:Wat mij betreft zou ik inderdaad best op de loonlijst van Qihoo willen staan!
Maar dat bezijden.

http://investorplace.com/2013/01/google ... China?[/b]

Als Qihu al zo'n grijze muis zou zijn, waarom zou Google dan Qihu hebben uitgekozen?
Google is zeker een betrouwbare partner, hier één van de vele privacy schendingen: http://www.nutech.nl/internet/3640685/g ... arden.html
En dit is nou net het punt waar het om gaat, en niet omdat Qihoo goed of slecht scoort.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Emphyrio
Lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:32
Contacteer: Website

Ik hoop dat er ook even kan benadrukt worden dat de mening van Abraham54 over Qihu
een persoonlijke mening is en niet deze van HJT.nl?

Kwestie van duidelijkheid tov onze collega's :)
Research Engineer@Malwarebytes | ASAP & Unite Member
Anti Malware Help * E-Peek * E Dev
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

OB1 schreef:En wat maakt het uit de Qihoo weet dat jij op NOS Teletekst kijkt, wat kunnen ze daar mee?
:arrow: helemaal niks.
En zeuren over privacy heeft geen zin want als je echt privacy wilt hebben moet je gewoon je internetkabel eruit trekken en klaar.
Je maakt vergelijkingen die er niets toe doen, en wat Qihoo met die informatie kan - heel veel.

Qihu (Qihoo) heeft namelijk ook een zoekmachine vergelijkbaar met Google, en alle informatie die ze van eindgebruikers kunnen verkrijgen zijn waardevol en dus geld waard.
Maar moet Qihoo 360 Internet Security dan de lobby zijn om van nietsvermoedende gebruikers het surfgedrag in kaart te brengen, en wat moet Qihoo in vredesnaam met een IMEI nummer van een mobile device? Voor welke doeleinden gaan ze dat dan gebruiken? - IMEI Informatie
1. Information we get from your use of our Services and Software.
We may collect information about the Services and Software that you use and how you use them. This information may include, for instance, information about your device, details about your usage patterns, details about your Internet usage, computer files and risks such as malware, and information that may be included in a virus or malware sample that we collect from your computer for review.

2. Device information.
We may collect device-specific information, including your operating system version, system language, and IMEI number.

3. URL information.
URLs of websites that you visit will be uploaded to 360 Cloud Security Center servers for phishing and online fraud analysis. Any Personal User Information will be removed from the URLs before they are uploaded. The information is processed with encryption before the upload.

4. Local storage.
We may collect and store information (including personal information) locally on your device using mechanisms such as browser web storage (including HTML 5) and application data caches. Such information includes: user settings, file whitelist and blacklist used to accelerate file scanning.
Ze verzamelen en plaatsen dus ook informatie op je computer, maar ook tussen haakjes "persoonlijke informatie" maar wat precies staat niet beschreven. - http://www.360safe.com/privacy.html

Dit is dus exact waar het om gaat inclusief alle negatieve berichtgevingen, ik kan zo 1-2-3 geen enkele andere AV opnoemen die zo'n indrukwekkende CV met dubieuze incidenten heeft en op deze schaal persoonlijke informatie van eindgebruikers verkrijgt...
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Rick13
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mei 2013 11:48

Dat Qihoo erg goed scoort qua bescherming, kan niemand omheen.
Eigenlijk is het heel simpel: wil je dit product niet op je pc hebben i.v.m privacy redenen dan moet je betalen voor een antivirus (wil je op hetzelfde niveau of beter beveiligt zijn)
Of je doet een stapje terug qua beveiliging, indien je voor een gratis alternatief wilt gaan.
Gebruikersavatar
Emphyrio
Lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:32
Contacteer: Website

Vermits je dezelfde tekst op NCF hebet gezet, zal ik ook hetzelfde antwoorden:
Rick13 schreef:Dat Qihoo erg goed scoort qua bescherming, kan niemand omheen.
Eigenlijk is het heel simpel: wil je dit product niet op je pc hebben i.v.m privacy redenen dan moet je betalen voor een antivirus (wil je op hetzelfde niveau of beter beveiligt zijn)
Het "niveau" van Qihu is wel héél bedenkelijk (als je dit nog niet doorhebt :roll: )
Rick13 schreef: Of je doet een stapje terug qua beveiliging, indien je voor een gratis alternatief wilt gaan.
In vergelijking met Qihu is dit eerder een stap voorwaarts.

Ik heb tot dusverre geen enkel goed tegenargument gelezen mbt de feiten die hier neergeschreven worden.
En dan doel ik op de opsomming die gemaakt is door Maxstar.

Een rondvraag bij mijn andere collega's (binnen- en buitenland) leert me dat er geen enkele is die deze zou aanraden (gezien de feiten).
Research Engineer@Malwarebytes | ASAP & Unite Member
Anti Malware Help * E-Peek * E Dev
Gebruikersavatar
Rick13
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mei 2013 11:48

Dat Qihu goed scoort blijkt uit de verschillende en onafhankelijke test resultaten.
Dit zijn de feiten!
Beargumenteer of kom met bewijzen waarom dit niet waar is
Ik ben benieuwd :mrgreen:
Gebruikersavatar
Emphyrio
Lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:32
Contacteer: Website

Rick13 schreef:Dat Qihu goed scoort blijkt uit de verschillende en onafhankelijke test resultaten.
Dit zijn de feiten!
Beargumenteer of kom met bewijzen waarom dit niet waar is
Ik ben benieuwd :mrgreen:
Zover ik deze thread heb doorgelezen, is er slechts 1 "onafhankelijk" testresultaat: deze van AV-TEST.
Wat jouw vraag om tegenargumenten of bewijzen betreft: De opsomming van feiten die pleiten tegen Qihu zijn reeds uitvoerig beschreven.
Je moet ze natuurlijk willen lezen.
Research Engineer@Malwarebytes | ASAP & Unite Member
Anti Malware Help * E-Peek * E Dev
Gebruikersavatar
Rick13
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mei 2013 11:48

Zie deze link: http://www.nationaalcomputerforum.nl/sh ... post963981
Daar geeft Abraham54 een tweede test rapport van een andere beveiligingsbedrijf

En de tegen argumenten hebben niks te maken wat betreft de beveiliging maar enkel en alleen de privacy en de naamgeving
Gebruikersavatar
Emphyrio
Lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:32
Contacteer: Website

Het wordt ééntonig, Rick. Spijtig dat je er zo over denk.
Ik kijk met belangstelling uit naar de discussie dat op een ander niveau word gevoerd.

Dit hier is voor mij een beklonken zaak.
Research Engineer@Malwarebytes | ASAP & Unite Member
Anti Malware Help * E-Peek * E Dev
Gebruikersavatar
OB1
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:08

op een ander niveau
Dus je bent Rick eigenlijk aan het kleineren?
Gebruikersavatar
Emphyrio
Lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:32
Contacteer: Website

OB1 schreef:
op een ander niveau
Dus je bent Rick eigenlijk aan het kleineren?
:shock: :roll:

Wanneer ik schrijf "op een ander niveau" dan betekend dit forumrelated.
Een forum (zeker een security forum) is opgedeeld in verschillende "niveaus".
Gaande van "zichtbaar voor leden", cursisten, via moderatie tot "forumbeheer".

Wanneer ik een discussie wil voeren over"security related" onderwerpen, dan doe ik dit gewoonlijk tussen collega's analysten en researchers.
Kwestie van niet af te dwalen en geen onzinnen discussie en uitleg te moeten doen.

Duidelijk zo?
Research Engineer@Malwarebytes | ASAP & Unite Member
Anti Malware Help * E-Peek * E Dev
Gebruikersavatar
OB1
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:08

Jij zei het zo van "op een ander niveau niet op een amateur niveau".
Maar als jij leden het niet gunt om mee te discussiëren, mij best.
Gebruikersavatar
Emphyrio
Lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:32
Contacteer: Website

OB1 schreef:Jij zei het zo van "op een ander niveau niet op een amateur niveau".
Maar als jij leden het niet gunt om mee te discussiëren, mij best.
Liever tussen mensen met kennis van zaken en ervaring om reden die nu ondertussen mogen duidelijk zijn.
Research Engineer@Malwarebytes | ASAP & Unite Member
Anti Malware Help * E-Peek * E Dev

Terug naar “Software en Algemene vragen”