Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Hallo, ik heb een probleem met dubbele real-time website protection. Ik heb BullGuard anti-virus en firewall (betaalde versie) en ik heb laatst de betaalde versie van MBAM gekocht omdat ik MBAM dat gun na jaren hun gratis versie te hebben gebruikt. Maar de betaalde versie van MBAM heeft een realtime protection module tegen foute websites en BG ook. Ik zag dat probleem al aankomen en heb MBAM gemaild. Zij zeiden dat dat eigenlijk nooit problemen gaf maar als dat toch misging, dan moest ik allerlei trust settings (zie hieronder) toevoegen aan de antivirus en firewall settings.van BG. Ik deed niks en nu kreeg ik idd een pop-up van MBAM dat de realtime website protection was disabled. Ik neem aan dat BG dat gedaan heeft. Als ik de trust settings toevoeg, dan gaat de realtime van MBAM weer lopen en gaat BG weer protesteren, en ik had ook van jullie begrepen dat je geen 2 realtime modules moet laten lopen. Klopt het dat die 2 elkaar bijten en dat ik er 1 moet uitschakelen? Als ik het goed heb is de module van BG een add-on extensie voor Firefox (BullGuard Safe Browsing). Ik kan die uitschakelen en de realtime van MBAM gebruiken. Is dat de oplossing, dus niks doen met die trust settings? Groetjes

For 64 bit versions of Windows Vista or Windows 7 or Windows 8:

C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbam.exe
C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbamdor.exe
C:\Program Files\Malwarebytes Anti-Malware\mbampt.exe
C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbamservice.exe
C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbamscheduler.exe

Note: If using a software firewall besides the built in Windows Firewall you'll need to exclude MBAM.EXE and MBAMSERVICE.EXE from it as well
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Het is maar door welke webbescherming je beschermd wil worden.
Want het is mijn inziens dan raadzaam de niet gewilde uit te schakelen.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Dan is het het handigst als ik de extensie van BG uitschakel.
Bedankt, Abraham!
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Voor iedereen die een soortgelijk probleem heeft: ik had BullGuard Safe Browsing uitgezet door de add-on extensie in Firefox uit te schakelen. MBAM heeft al gereageerd want hun realtime website protection staat weer als "enabled". Opgelost! :-D
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Mooi zo.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Software en Algemene vragen”