Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Ik ben overgestapt van XP naar Windows 7 en had een weer-gadget op mijn bureaublad gezet. Nu kwam ik erachter dat Microsoft de gadgets niet meer ondersteunt omdat ze gevoelig zijn voor malware. (Hoe kon ik dan die weer-gadget nog krijgen??) Je kunt de gadgets gewoon sluiten op het bureaublad maar dan zijn ze wsch. niet weg. Microsoft geeft op onderstaande site aan hoe je de gadgets verwijdert. Optie 1 of 2 zou voor mij gelden. Is optie 2 (het register wijzigen) beter dan optie 1 (automatisch programmaatje FixIt)?

http://technet.microsoft.com/nl-nl/security/dn261332
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Gadgets die een internetverbinding nodig hebben, kunnen inderdaad onveilig zijn!
Daarentegen Gadgets die geen internetverbinding gebruiken maar wel info geven vanuit het systeem zijn mijn inziens volkomen veilig.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

En wat is de beste manier om ze te verwijderen? Zie mijn vraag.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Aanklikken en dan op het kruisje klikken wat aan de rechterkant van de gadget verschijnt.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Sorry Abraham, maar als het zo eenvoudig was, waarom doet Microsoft zo ingewikkeld met een speciaal Fix It programma en het wijzigen van het register voor gevorderden? Daarom dacht ik dat het wegklikken niet voldoende was, snap je?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Gadgets die uitsgeschakeld zijn dan wel nooit geaktiveerd zijn doen helemaal niks.
Er zijn twee fix-its, eentje om de gadgets geheel uit te schakelen en de andere om dat weer ongedaan te maken.
IK zelf heb in Windows 8 via een tool ook gewoon mijn eigen gadgets kunnen gebruiken, omdat ik dat nu eenmaal wil.
Geen van die gadgets heeft internet nodig, dus veilig.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Oké, weer wat geleerd. Dank weer!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Graag gedaan.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Windows”