Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Willyt53
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2013 13:08

Goedenavond Hijackthis,

Ik gebruik Pinnacle Studio 17 als filmbewerkingsprogramma. Er zijn verschillende updates geweest, de laatste die ik geinstalleerd had was Studio 17.5.
Vandaag is er weer een nieuwe update, Studio 17.6 en die kan ik niet geinstalleerd krijgen omdat ik de melding krijg dat het bestand fwkick.exe niet gemarkeerd is voor installatie. Ik heb het op internet eens nagezocht maar kom er niet uit wat ik hieraan moet of kan doen.
Kan een Hijackthisser mij hiermee misschien helpen? Ik werk met Windows 8.1.

Vriendelijke groet,
Willy
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik denk dat je hier - http://avid.force.com/pkb/articles/en_U ... e/en226355 - de informatie vind die je nodig hebt.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Willyt53
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2013 13:08

Hallo Abraham,
Bedankt voor je antwoord en voor de link die je hebt doorgegeven.
De 1e twee stappen daarvan heb ik ondernomen maar dan.....
Ik heb Windows 8.1 en hier gaat het over Windows 7. Ik moet nu naar start> all programms> assessories> Run. En dan moet ik msconfig intypen en dan op OK.
Dit kan ik dus heel niet terugvinden. De startknop wel en dan de accessoires ook nog maar waar ik Run in zou moeten typen is mij een raadsel.
Misschien weet jij hoe het moet?

Vriendelijke groet,
Willy
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Voor het zogeheten CMD command in Windows 8, doe je het beste dit:

navigeer naar C:\Windows\System32\cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Willyt53
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2013 13:08

Hallo Abraham,

Ik wil even terugkoppelen dat het helemaal verkeerd ging en het systeem niet meer goed werkte. Een systeemherstel kon ook niet meer gemaakt worden en daarom heb ik besloten om hem maar weer terug te zetten in de fabriekstand. Een hoop werk maar alles is gelukkig weer in orde. :D

Vriendelijk dank voor je suggestie.

Willy
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Laten we dan eens kijken naar jouw huidige beveiliging in Windows:

Download Afbeelding Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
  • Voeg checkup.txt toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u dat kan doen, leest u hier
Alternatieve downloadlink: http://www.bleepingcomputer.com/download/securitycheck/
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Willyt53
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2013 13:08

Hierbij de checkup.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Dat ziet er allemaal goed uit.
Heb jij Malware Bytes MBAM ook al geïnstalleerd?
Indien niet adviseer ik je dat wel te doen, alleen opletten bij het laatste installatievenster, daar het vinkje weghalen (bovenste van de twee) om er voor te zorgen dat je meteen de gratis versie krijgt.
MBAM is nu eenmaal de perfecte aanvulling voor elke antivirussoftware - wekelijks eenmaal scannen is voldoende.

Download: Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Willyt53
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2013 13:08

Gedaan Abraham.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Tevens heb ik nog enkele tips om jouw Windows nog veiliger te maken:

Download Afbeelding Enhanced Mitigation Experience Toolkit 4.1 Update 1

Instaleer EMET4.1 en na de installatie vind je EMET4 in Start/Alle programma's/Enhanced Mitigation Experience Toolkit - ook in de systray zie je nu het EMET-symbool.
Open de map en start het tool en stel de instelling op "Maximum security settings".

Afbeelding

Omschrijving:
Microsoft heeft een nieuwe versie van de gratis beveiligingstool EMET gelanceerd die Windows-gebruikers nog beter tegen aanvallen beschermt. EMET staat voor Enhanced Mitigation Experience Toolkit en zorgt ervoor dat verschillende technieken waarmee beveiligingslekken worden misbruikt niet meer werken. Windows beschikt zelf over verschillende verdedigingsmaatregelen.

Het gaat dan om technieken zoals Dynamic Data Execution Prevention (DEP) en Address Space Layout Randomization (ASLR). Veel programma's van derden maken hier geen gebruik van, waardoor het eenvoudiger wordt voor een aanvaller om een kwetsbaarheid te misbruiken.

Daarnaast voegt EMET ook verschillende nieuwe beveiligingsmaatregelen toe die nog niet standaard in Windows actief zijn. Hierdoor zouden computers tegen zero-day-aanvallen beschermd zijn en tegen exploits die misbruik maken van lekken waarvoor de gebruiker een beschikbare update niet heeft geïnstalleerd.

Meer info: Microsoft wapent Windows tegen hackers met EMET 4


Veiliger internetbankieren
Ten behoeve van veiliger internetbankieren kan je Trusteer's Rapoport installeren.
Rapport kan je dan ook tevens gebruiken om je andere inlogs op websites te beveiligen.
Hoe je dat doet, zie jij na de installatie van Rapport in een nieuw geopende webpagina - die eerst controleert of Rappoort op juiste wijze funktioneert.

Om Trusteer Rapport te verkrijgen klik je op de volgende koppeling: http://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankier ... index.aspx

Ga akkoord met de cookiemelding en download en installeer dan de juiste installatieversie (Windows of MAC)
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Willyt53
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2013 13:08

Abraham,

Ook die staan er ook weer op.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Helemaal tevreden nu?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Willyt53
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2013 13:08

Ja hoor Abraham, weer dik tevreden.
Bedankt ook dit keer voor je hulp.

Vriendelijke groet,
Willy
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik heb jou graag geholpen en wens je weer veel plezier met jouw Windows. Surf Safe.

Afbeelding
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Software en Algemene vragen”