Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Abraham54 schreef:Indien je die Back-up openklikt, wat staat er dan allemaal in?

En hoe zit het met jouw persoonlijke datamappen: heb je al jouw documenten, foto's en afbeeldingen, muziek en video's zowel in Windows 7 als ook Windows 8 zitten?
Want dat zou dan sowieso de verklaring zijn van de grote omvang van de back-up?
Ik heb alléén ALLES van Windows7 gebackuped met daarbij ook de optie systeemkopie erbij. Ik kan dus een complete image terugzetten zoals ik het begrijp maar ook losse programma's. Ik realiseer me ook wel wat je bedoelt met diverse mappen etc. etc.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Dat heb je dus in het verleden niet goed overdacht in feite.
Had je een speciale partitie gecreëerd voor al je persoonlijke mappen, had je die vanuit beide Windows versie knnen bedienen en waren beide Windowsversies lichter en daardoor ook weer sneller.
Hoeveel harddisks zitten er in jouw en hoe groot zijn die?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Abraham54 schreef:Dat heb je dus in het verleden niet goed overdacht in feite.
Had je een speciale partitie gecreëerd voor al je persoonlijke mappen, had je die vanuit beide Windows versie knnen bedienen en waren beide Windowsversies lichter en daardoor ook weer sneller.
Hoeveel harddisks zitten er in jouw en hoe groot zijn die?
Abraham, het gaat TE ingewikkeld worden vrees ik. Nee, ik heb geen aparte partitie gecreëerd voor mijn persoonlijke mappen. Ik wist niet dat dit zou helpen Windows sneller te maken. Ik vind zelf al dat ik een halve "nerd" ben wat PC's betreft :wink: :) Ik heb slechts 1 harddisk met op C:\Windows7 en op F:\Windows 8.1. Op E staat nu nog een kleine partitie welke ik gebruik voor backups van mijn emailprogramma en voor tijdelijke opslag welke ik later weer kan toeveogen aan een teruggezette Backup eventueel. Ik heb 1 harddisk met 300 Gb. En ik heb natuurlijk een NAS van iOmega, die werkt super i.c.m. True Image van Acronis. Ik ga de map die ik nu heb van Metatrader kopieren naar mijn E partitie vanuit C:\Users\Jilles7\AppData\Roaming\MetaQuotes\Terminal\639A56408107D5BCC095E45B04AD04E5.

Daarna ga ik proberen vanuit de Backup die ik gemaakt heb met Windows7 diezelfde map naar deze locatie te verplaatsen en dan eens kijken. :wink:

Wie weet? Ik hou je wel op de hoogte!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik ben benieuwd, want met het programma Megatrader ben ik niet bekend.

Ik kan ook niet in jouw portemonaie kijken, maar een tweede HD in je PC erbij van één- of twee TB zou je enorm helpen, want 300 GB in een PC is eigenlijk niet meer van deze tijd.
Ik heb in mijn Dell notebook meer dan twee TB zitten.
Windows 7 Prof x64 zelf draait op een SSD van Cruzial, heeft een partitie van 100 GB en neemt aan ruimte een 27GB in.
Al mijn documentenmappen enz. staan op andere HD's en ik maak met plezier gebruik van de Bibliotheken, geïntroduceerd met Windows 7.

Een NAS is overigens nog toekomst bij mij.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Abraham54 schreef:Ik ben benieuwd, want met het programma Megatrader ben ik niet bekend.
Het is MetaTrader en is een beursapplicatie programma :wink:
Abraham54 schreef:Ik kan ook niet in jouw portemonaie kijken, maar een tweede HD in je PC erbij van één- of twee TB zou je enorm helpen, want 300 GB in een PC is eigenlijk niet meer van deze tijd.
Beste vriend, ik ben mogelijk ook niet meer van deze tijd met mijn 55 jaar maar ik heb MEER dan genoeg aan 300 GB[/color], sterker nog, op mijn Windows7 schijf gebruik ik nu slechts 75Gb en op mijn Windows 8.1 nu nog slechts 26GB. Die laatste is dan ook verder nog helemaal kaal zonder programma's! Heb dus nog 200 Gb vrij. Wat moet ik met schijven van enkele TB's? Ik gebruik de PC voornamelijk voor een aantal beursapplicaties. Verder email ik ermee en surf ik en eigenlijk is dat het wel. Wat moet ik met films downloaden, muziek downloaden en streamen en wie weet wat al niet meer?
Abraham54 schreef:Ik heb in mijn Dell notebook meer dan twee TB zitten.
Zie hierboven, voor mij niet nodig, verre van dat.
Abraham54 schreef:Windows 7 Prof x64 zelf draait op een SSD van Cruzial, heeft een partitie van 100 GB en neemt aan ruimte een 27GB in.
Al mijn documentenmappen enz. staan op andere HD's en ik maak met plezier gebruik van de Bibliotheken, geïntroduceerd met Windows 7.
Bilbiotheken.......... het zal allemaal wel. Het enige waar ik echt blij mee was in Windows7 is het gebruik van Thuisgroepen. Eindelijk makkelijk bestanden delen binnen een eenvoudig thuisnetwerk. Ik raakte altijd volledig in de war met die rechten vroeger en al die voor mij onduidelijke benamingen en dan helemaal met diverse Windows systemen. Bij de een kon ik dan wel kijken maar niet kopiëren en andersom weer wel, gek werd ik ervan. Dat is nu allemaal heel simpel, zelfs voor mij :wink:
Abraham54 schreef:Een NAS is overigens nog toekomst bij mij.
Superhandig als je regelmatig Backups wilt maken van je verschillende PC's. Ik heb er 4. Ik vind dat ik me aardig red ondanks mijn leeftijd van 55, haha. Ik ben zelf nogal autodidactisch ingesteld en vind vaak oplossingen die zelfs Einstein niet eens zou verzinnen. Dat er vaak een makkelijkere weg te bewandelen is kan zijn maar die makkelijkere weg is voor mij vaak al niet meer te bewandelen zoals nu dus met de fijninstellingen van MetaTrader. Ik ga het wel proberen op mijn manier en het zal mij niet verbazen dat ik het straks gewoon voor elkaar heb.

Nogmaals ontzettend bedankt voor je tijd en support!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Meld je maar terug als MetaTrader weer goed werkt.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Hahaha, mooi man, mijn idee klopte en het is gewoon gelukt. Ben weer trots op mezelf!

"Ik ga de map die ik nu heb van Metatrader kopieren naar mijn E partitie vanuit C:\Users\Jilles7\AppData\Roaming\MetaQuotes\Terminal\639A56408107D5BCC095E45B04AD04E5.

Daarna ga ik proberen vanuit de Backup die ik gemaakt heb met Windows7 diezelfde map naar deze locatie te verplaatsen en dan eens kijken. :wink: "
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Dus MetaTrader is weer bij de tijd?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Ja, helemaal en alles werkt. Dus alleen de map zoals aangegeven heb ik teruggeplaatst :D
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Bravo.

Kijk dan eerst eens hier: Tweaks voor alle Windows NTSF besturingssystemen

En laat weten wat je wel durft en niet durft.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Dank! Heb het direct opgeslagen in mijn favorieten, ja, helaas wel in Chrome, ik las dat jij daar geen voorstander van bent maar ik vind het wel een handige browser :oops: De meeste van die Tweaks durf ik wel uit te voeren. Zit trouwens toch ook regelmatig in mijn register te wroeten, wel voorzichtig maar omdat ik complete images heb van mijn harddisk met drie partities kan ik dat allemaal eenvoudig terugzetten. Is er trouwens geen manier om dat vreselijke Internet Explorer helemaal uit je Windows te verwijderen of is dat een hell of a job?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Internet Explorer zit te sterk in windows verweven.

Ga naar Start/ Standaardprogramma's en stel daar Chrome als standaard browser in.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Software en Algemene vragen”