Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Ben inderdaad ff weg geweest. In de tussentijd heb ik een backup gemaakt in Windows7. Man man, wat een schijfruimte heeft dat programma nodig, niet normaal! Kon hem niet kwijt op mijn back-up partitir. Hij staat mu op mijn Windows 8.1 partitie, is bij mij mijn F-schijf. Nu eerst de situatie van 29 juli terugzetten via de recovery disk van Acronis. Eerst een paar pilletjes innemen en wat Pleegzuster Bloedwijn om me niet bij voorbaat al groen en geel te ergeren :)
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Rustig en gedegen te werk gaan, dan moet het lukken.
Succes toegewenst.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Hoi Abraham,

OK, situatie van 29 juli kunnen terugzetten. De "schade" valt eigenlijk wel reuze mee. Ik mis alleen wat fijninstellingen van een Beursprogramma (MetaTrader4) wat ik tussen 29 juli en 8 augustus heb gedaan. Verder mis ik nog wat kleine dingetjes binnen mijn bureaublad wat snelkoppelingen betreft en bestanden die ik daar geplaatst of verwijderd heb in die periode.En mogelijk nog wat kleine dingetjes waar ik zo 1, 2 en 3 even niet zo snel opkom.

Verder heb ik nu zojuist wel mijn antivirus definities ge-update van Bitdefender, mijn definities van MBAM anti-malware en heb ik de backup van Thunderbird welke ik had gemaakt net voor het terugzetten met Acronis ook weer teruggezet. Ik mis dus geen 1 mailtje en ik krijg er nogal wat! Je ziet, ik ben scherp en denk mee! Verder heb ik zojuist nog een updata van Java geïnstalleerd en dat is het eigenlijk wel. Hierbij ook mijn logje.

Ik snap trouwens geen reet van dat achterlijke backuppen binnen Windows 7.... maar liefst iets van 77GB heeft dat programma ervan gemaakt. De backup inclusief het aangevinkte systeemkopie staat nu bij mij op de F-schijf, daar waar mijn Windows 8.1 ook staat. Ik doe daar verder vrijwel (nog) niets mee. Moest de Backup daar wel even opzetten omdat mijn andere partitie maar iets van 10Gb groot was. Dat kon dus ff niet.

Ben benieuwd wat we nu nog moeten doen. Ik lees je reactie wel, alvast enorm bedankt man voor je tijd en vriendelijke en snelle hulp. Ik zal wat doneren, het is niet zo'n groot bedrag maar het komt uit een goed hart!

Greetz,
Johan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Start MBAM maar op voor een nieuwe scan.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.
Afbeelding

MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Bij deze ook mijn MBAM scanlog. Ik hoop dat je me straks ook even kunt helpen met hoe ik bestanden moet terugzetten vanuit die Windows7 Back-up. Ik ben als de dood dat ik daardoor mogelijk ook mijn Acronis programma weer verwijder. Ik zal in ieder geval NIET de systeemkopie moeten terugzetten lijkt mij maar ik zal gedetailleerd te werk moeten gaan. Het enige dat ik op het eerste gezicht mis zijn die fijninstellingen van AvaMetaTrader en ik mis wat snelkoppelingen en bestanden welke ik op het bureaublad had geplaatst.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Ik vond bij Webuitsluitingen in MBAM ook een aantal. Die heb ik er zelf NOOIT ingezet. Wat is dat dan? Zou ik wel graag willen weten. Tevens zie ik bij geavanceerde instellingen dat "schakel de zelfbeschermingsmodule in" NIET is ingeschakeld. Moet dat ook of......?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Heb jij MBAM aangeschaft of bij de installatie de Demo-versie niet uitgeschakeld.

En om welke links gaat het. Klik in MBAM op Historie en Logbestanden en klik het laatste Bescherminslogboek aan en klik op Kopieer naar Klembord.

Ga vervolgens hier naar toe en plak die gegevens in je nieuwe antwoord.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Abraham54 schreef:Heb jij MBAM aangeschaft of bij de installatie de Demo-versie niet uitgeschakeld.
Ik heb een volledige licentie en een demo-versie heb ik niet meer en/of deze uitgeschakeld is kan ik nergens vinden.
Abraham54 schreef:En om welke links gaat het. Klik in MBAM op Historie en Logbestanden en klik het laatste Bescherminslogboek aan en klik op Kopieer naar Klembord.
Dat beschermingslogboek bij deze. Daarin vindt je niet terug de websites en IP adressen die ik in de webuitsluitingenlijst heb gevonden. Trouwens, ik heb vanmorgen op de site http://www.tracklab101.com even gekeken wat dat precies was, die stond namelijk ook in die uitsluitingenlijst. Kreeg een lege pagina, geen error maar er stond verder niets op. Misschien is het wel iets van Google om je locatie te kunnen vinden? Denk ik zo maar even. Jammer dat ik geen printscreen kan toevoegen in .png of jpg. format. Dan kan ik je de andere ook alten zien, het zijn er niet veel. Ik heb ze echter nooit toegevoegd.
Abraham54 schreef:Ga vervolgens hier naar toe en plak die gegevens in je nieuwe antwoord.
Bij deze.

Groet,
Johan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Voeg hosts.txt aan jouw volgende bericht toe.

Dat bestand vind je in C:\Windows\System32\drivers\etc
Dubbelklik daarop, open dan met Kladblok en sla op als hosts.txt op het bureaublad.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Bij deze, weinig spannende dingen voor zover ik tot nu toe kan bekijken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Niks mis mee dus.
Wat je kan doen in al jouw PC's is de hostfile aanpassen met de MVPS HOSTS file
Dan is internetten beschermd tegen malafide websites en kunnen die ook geen foutieve activeX elememten in de browser inplementeren.
Dus internet je een stuk veiliger.

Hoe je dat nu weer doet in de hoogste versies van Windows zet ik hieronder:

Hostfile vernieuwen.

In Windows 2000/Windows XP: open een nieuw kladblok document.
In Windows Vista/Windows 7: open een nieuw kladblokdocument middels rechtsklik en kiezen voor "Als administrator uitvoeren.

Klik in de menubalk op "Bestand" en kies dan voor "Openen"
Verander rechtsonder in het document de instelling naar "Alle bestanden".

Navigeer dan vervolgens naar C:\Windows\System32\drivers\etc

Voorbeeld:

Afbeelding

Klik nu op hosts.
De inhoud van hosts zal nu in het document getoond worden.

Nu kan jij onder de vermeldingen van hetgeen er al in de hostfile staat, de inhoud van het gekopieerde MVPS host.txt plakken.
Klik daarna als laatste op Menu en Opslaan.


Nota bene: kontroleer maandelijks diverse keren of de MVPS HOSTS file vernieuwd is geworden.

Ik ben benieuwd of MBAM hierna ook rustiger wordt!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Hoi,

Ik snap het niet.......... :oops: Wat is de MVPS Hostfile en waar vind ik die? Als ik jouw instructies opvolg dan ben ik op een gegeven moment in een kladbok file als administrator geopend en klik op Hosts.txt. En dan? Moet ik deze file dan soms opslaan als MVPS.txt?

Ik begrijp dat we eigenlijk niets hebben gevonden, had ik ook verwacht maar hoe zet ik nu de situatie terug van bepaalde programma's welke ik heb gebackuped via Windows 7 voordat ik de situatie heb teruggezet met Acronis? Het gaat dan eigenlijk alleen om finetuning van MetaTrader en om wat instellingen op het bureaublad. Ik snap geen reet van dat backup programma van Windows 7.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Dat met die geback-upte programma's is een heel lastige klus.
Want programma's zetten niet alleen bestanden in de Program Files, maar ook in ProgramData.
En verder mogelijk in de diverse AppData mappen zoals Local en Roaming en niet te vergeten het Windows register.

Wat betreft de Hostfile, je selekteert alles op de MVPS site en dan kopieer je dat.

En dat plak je dan erbij in je bestaande hostfile.
Dat kan dus enkel indien jij de hostfile via het met adminrechten opgestarte kladblok hebt geopend.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Ja OK maar omdat jij in het begin van het topic verwoordde dat ik een perfect draaiend Windows Systeem zou krijgen en ik mijn plan openbaarde hoe ik het ging aanpakken ging ik er vanuit dat ik door middel van een Backup maken in Windows 7 bepaalde bestanden eenvoudig kon terugzetten in de daarvoor bestemde mappen. Het is allemaal niet zo'n ramp als het niet kan en ik kan het allemaal wel weer handmatig gaan zitten aanpassen maar echt blij ben ik daar absoluut niet mee!

Wel ben ik (erg) blij met je support, laat dat duidelijk zijn. Het is echter een ramp als ik het moet geloven om die Backups van Windows7 te kunnen verwijderen. Als dat niet gaat dan zet ik mijn image van Windows 8.1 waar nu ook die Backup op staat terug van d.d. 29/7 want dat stomme shit programma heeft maar liefst 77 Gb hiervoor gebruikt!

Wat betreft die MVPS Hostfile is het nu duidelijk.

Bedankt! Misschien kun je me toch nog wat helpen met dat Windows7 Backup verhaal? Ik ga anders zelf nog wel wat proberen. Ik ben dan wel geen expert zoals jullie maar ik kom niet uit een ei en ben een enorme graver en heb veel geduld met PC's. Met andere zaken heb ik totaal geen geduld.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Indien je die Back-up openklikt, wat staat er dan allemaal in?

En hoe zit het met jouw persoonlijke datamappen: heb je al jouw documenten, foto's en afbeeldingen, muziek en video's zowel in Windows 7 als ook Windows 8 zitten?
Want dat zou dan sowieso de verklaring zijn van de grote omvang van de back-up?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Software en Algemene vragen”