Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Hoi,

Ik had per ongeluk een programma verwijderd via Revo Uninstaller Pro, namelijk True Image 2010. Dacht het even opnieuw te kunnen installeren maar het gaat niet. Het is een zeer belangrijk stukje software want hiermee maak ik mijn Images van mijn harde schijven op de PC welke ik naar een NAS opsla. Begrijp er helemaal niets van. Heeft altijd gewerkt. Ik heb het programma op meerdere PC's draaien zonder problemen, meerdere keren geïnstalleerd in de loop der tijd en dan nu................

Wie kan mij hier mee helpen alstublieft, ik baal echt als een stekker. Ik werk met Windows 7 Professional 64bits. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het om Malware gaat of met iets waarvoor ik HiJack This nodig heb maar ik wil graag het opgelost hebben. Jullie zijn hier allemaal super experts. Ik hoop wat van jullie te lezen!

Greetz,
Johan
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Hallo Johan, vreemd probleem inderdaad.
Heb je het Windows register inmiddels van de Acronis sleutels?

Maar indien je zo frequent images maakt, waarom zet je dan het laatst gemaakte image niet terug, zodat jij het Acronisprobleem zo oplost?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Abraham54 schreef:Hallo Johan, vreemd probleem inderdaad.
Hebben wel meer mensen last van maar ik kan geen oplossingen vinden met Googelen die echt werken.
Abraham54 schreef:Heb je het Windows register inmiddels van de Acronis sleutels?
????? Ik snap niet wat je hiermee bedoelt :oops:
Abraham54 schreef:Maar indien je zo frequent images maakt, waarom zet je dan het laatst gemaakte image niet terug, zodat jij het Acronisprobleem zo oplost?
Tsja.......... normaliter zou ik dat allang gedaan hebben, ware het niet dat mijn laatste back-up best recentelijk is, namelijk van 29 juli maar je wilt niet weten wat ik de laatste 10 dagen allemaal binnen mijn PC heb aangepast waaronder ook een andere virusscanner en nog veel meer andere zaken. Daar heb ik dus niet echt veel trek in. Misschien heb jij nog ideeën hoe ik dit zou kunnen oplossen? Bijvoorbeeld eerst een back up maken van de situatie met een ander programma, mogelijk iets in W7 zelf. Dit safe ik dan op een andere partitie dan waar mijn besturingssystemen opstaan. Daarna zet ik de oude situatie van 29 juli terug met de recovery disk. Daarna plaats ik de back-up terug die ik dan gemaakt heb met dat andere programma en dan hoop ik dat ik met bepaalde zaken rekening kan houden zodat ik dan wel Acronis behoud met de situatie van 29 juli. Graag je reactie, word zeer gewaardeerd!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Zet die image maar terug dan en post dan opnieuw een RSIT-log en dan ga ik jouw helpen die Windows weer helemaal tiptop in orde te krijgen.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
OB1
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:08

Wel eerst de gewijzigde documenten die belangrijk zijn back-uppen!
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Hoi, je bedoelt op de manier zoals ik het had verwoord? Ok, maar ik blijf zeer huiverig. Dus die logfile moet ik maken nadat ik eerst mijn files in de huidige situatie heb gebackuped met een alternatief programma, bijvoorbeeld binnen W7 zelf. Daarna zet ik de situatie terug van 29 juli via Acronis met de recovey disk. Dan dus de logfile maken begrijp ik. Jullie helpen me dan verder. Ik wil echt zeker weten dat dit gaat lukken, sorry, maar anders begin ik er niet aan. De situatie van 29 juli behelst een virusscanner die ik niet meer gebruik.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Maak je geen zorgen, we gaan ervoor zorgen dat de image van 29 juli een Windows wordt zoals jij nog niet eerder hebt gehad.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Abraham54 schreef:Maak je geen zorgen, we gaan ervoor zorgen dat de image van 29 juli een Windows wordt zoals jij nog niet eerder hebt gehad.
OK dan. Geef me even de tijd om dit zo te doen. Ga eerst nog heel even proberen om toch de install van Acronis te kunnen uitvoeren. Dat gaat zeer waarschijnlijk niet lukken en wil er niet TE lang mee bezig blijven. Daarna ga ik datgene doen wat ik heb verwoord. Vind het wel bloedlink. Moet wel alles ff goed op een rijtje hebben wat te doen. Alvast enorm bedankt voor je hulp, word zeer gewaardeerd! Als ik zover ben dan zie je het vanzelf wel vanwege de logfile die ik moet maken. Waarschijnlijk zie je die morgen.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Succes ermee.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Hoi hoi, ga dit ook nog even proberen nadat de backup van mijn PC klaar is binnen Windows7, duurt even......Langer dan een backup maken met Acronis denk ik. Dit berichtje maak ik op mijn reswrve PC http://www.solvusoft.com/nl/files/ontbr ... onfig-dll/
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Nee, je moet lekker Acronis nemen :twisted: moet je dit eens lezen.... https://forum.acronis.com/forum/4428 en dan dit https://kb.acronis.com/content/14331 ga ik ook nog proberen. Dat andere verhaal, voor deze reply, daar kom ik niet uit. Dit wil ik nog proberen en daarna ga ik de backups maken zoals ze nu zijn binnen W7 en daarna de situatie terugzetten van 29 juli met de recovery disk als dat nog werkt tenminste maar waarom niet. Wat een gekloot dit, grrr......
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Ja, bedankt maar het is toch van de zotte dat Acronis niet geïnstalleerd kan worden. Wat een waardeloze support daar trouwens. Ik ben nu nog bezig om binnen Windows7 een en ander te checken wat betreft mogelijk corrupte DLL's en dergelijke. Ik laat hem nu scannen met het command sfc met nog wat parameters erbij wat ik heb gevonden via Google. Doe het vanaf de repair console vanaf de systeemdisk. Dat is echt het allerlaatste, daarna gaan we de procedure doen zoals ik heb ebschreven en waarbij ik daarna een logfile plaats en jij me daarmee verder helpt. We komen er samen uit!
Gebruikersavatar
luvene
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:12

Ik geef het nu op, die eikels van Acronis trekken hun handen er vanaf en verwijzen naar Microsoft die met een "oplossing" komt waar je helemaal niets aan hebt en wat puur standaard is. Zeer ergerlijk dit allemaal. We gaan het samen oplossen, met jullie als experts moet het lukken. Waarschijnlijk morgen zie je de logfile wel staan, nu al alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Je zal je op dit moment dus behoorlijk ergeren wat er zoal gebeurd is.
Dus ga nu eerst wat anders doen (wandelen bijv.) om fouten te voorkomen en dan zie ik later vandaag of morgen wel jouw nieuwste log.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Software en Algemene vragen”