Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
bas1212
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2014 18:41

hallo ik ben bas ben nieuw op dit forum met de volgende vraag:

ik heb reeds een nieuwe asus laptop aangeschaft deze heeft een 740m nvidea geforce kaart intel i7 4700HQ 2.4GHz windows 8 hdd 750gb

deze laptop heb ik ongeveer 8 maanden in mijn bezit ik heb deze voor school en draai er voornamelijk autocad op nu heb ik het probleem dat autocad begint te haperen en alles op de laptop word steeds langzamer.

internet pagina's duren lang voordat ze zijn opgestart , een simpel spelletje spelen via een website kan ook niet dit haapert te erg.

nu is mijn vraag wat kan ik hier eveneul aan doen om dit te verhelpen.

uw volgende vragen beantwoord ik graag

b.v.d
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Als je niet weet wat je voor Autocad eigenlijk nodig hebt, doe je met een consumenten notebook een verkeerde keuze.
Verkeerd in die zin, dat de videokaart perfect is voor games en mediaweergave, maar minder voor Autocad en door Autocad te gebruiken heel heet kan worden.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
bas1212
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2014 18:41

Maar als ik vragen mag waarom adviseren ze via de winkel en via school deze laptop voor autocad 2d en 3d ze zeiden deze moet alles makkelijk kunnen doen. En de vraag hoe kan het dat vaak ook gewoon op bijvoorbeeld spele.nl elk spel blijft hangen of hapert?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ondeskundigheid noem ik dat dan.
Vermoedelijk dat de school je niet op al te hoge kosten wou zetten en dat ze naar de resolutie van het scherm hebben gekeken.

Ene Scrollo schreef in 2011 het volgende op het NCF:
Hey, ik heb een ASUS N71Jq met 8 gb werkgeheugen, i& CPU Q 740 @1.73GHz, ATI Mobility Radeon HD 5730.

Mijn probleem is dat mij laptop super warm word. Een vriend van mij heeft de voorganger hiervan en ervaart het zelfde probleem. Gelukkig is het niet zoals collega's van me dat hun VAIO bijna opstijgen, maar de ASUS word wel superwarm. Waar ligt dat aan?

Is het ook mogelijk om Solid state erin te verwerken?
Doe jij nu het volgende: post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download Afbeelding Speccy van Piriform

Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.

Een laatste vraag nog in dit antwoord: die Autocad versie van jouw - is die door jou aangeschaft of is deze door middel van tool geaktiveerd?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Software en Algemene vragen”