Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
_DAVE_
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 okt 2007 20:42

Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn opstart tijd in windows7. Vroeger was dit +/- 50 seconden, nu start die amper op in 4 minuten. Bij het laden van het windows logo blijft die zeer lang hangen. Als ik bij msconfig ga kijken en dan door klik naar de tab opstarten staat er enkel maar mijn virusscanner, en mijn keyboard voor de rest niets aan gevinkt. Ook in mijn Bios staat volgens mij alles goed, windows 7 is geïnstalleerd op AHCI. Heb ook cmos reset, maar zonder resultaat. Van zodra ik windows installeer is de SSD snel, maar van zodra de drivers en updates worden geinstalleerd duurt de opstart tijd super lang. Ook heb ik al de laatste drivers gedownload van mijn moederbord, en dat was ook zonder resultaat :?

sepcs;
Cpu : i5 @ 3.40Ghz
Ram : 16 Gb
Hardeschijf : SSD 120Gb Foce series
Videokaart : GTX 670


Mvg
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Wat precies is het merk SSD welke jij gebruikt?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
_DAVE_
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 okt 2007 20:42

Het is een Corsair Solid-State Drive Force series 120Gb (Corsair CSSD-F120GB2)
Dit is een link naar de corsair website : http://www.corsair.com/en/cssd-f120gb2-brkt



Mvg
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Akkoord - zoek en installeer nu eerst een firmware update voor die SSD.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
_DAVE_
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 okt 2007 20:42

IK heb nog even een printscreen gemaakt van SSDLife, misschien heb je hier ook nog iets aan. De Firmware die op de SSd staat is de 1.1, maar deze staat er al zeker een jaar en 6 maanden op en heeft nooit echt een probleem gegeven met boot tijd. Ik heb nu wel gezien dat er een nieuwe Firmware uit is.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Olala, kijk of die firmware update de boel verbeterd.
En hoeveel GB wordt inmiddels van 120 GB gebruikt?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
_DAVE_
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 okt 2007 20:42

Hoi,

Ok bij deze is de nieuwe Firmware geïnstalleerd (versie 2.0)
De boot tijd is terug normaal voor mijn type van SSD +/- 55 seconden. Toen ik de SSD aan het updaten was, moest ik er aan denken dat ik een 3 maand geleden mijn Bios van mijn moederbord heb geüpdate, en vanaf toen na een nieuwe instal van windows 7 is het begonnen van zodra ik de drivers heb geïnstalleerd van het moederbord.
Er worden momenteel 78Gb gebruikt van de 120Gb, en dit is enkel voor windows & software & een beetje muziek. Andere zaken heb ik op een raid5 draaien. Misschien voor de volgende SSD toch maar opteren voor één met meer Gigabytes.. Toen ik deze kocht waren ze nog niet zo lang uit, en waren deze nog vrij duur in verhouding met nu.

Afbeelding
Gebruikersavatar
_DAVE_
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 okt 2007 20:42

Ik heb nog wel eens een 2de vraagje, ik lees in je signatuur dat je geen Google Chrome fan bent. Ik gebruik deze browser nu al bijna 2jaar, en ben er wel content van geweest. Echter de laatste maand(en) heb ik gemerkt dat na die nieuwe update alles iets trager open gaat en ook sluit. Het is percies of er zit een kleine delay in :?
Welke browser gebruik jij dan?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik gebruik Firefox.

Heb jij de Google sync ingesteld?
Dat kan namelijk zijn voordelen hebben in combinatie met andere apparaten, maar zorgt er ook voor dat eventuele malware in Google Chrome ook gesynchroniseerd wordt.
Dus denk je Chome te resetten door opnieuw te installeren, lukt dat niet.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
_DAVE_
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 okt 2007 20:42

Ja die is ingesteld, net even Chrome terug geïnstalleerd maar het blijkt nog steeds een probleem te zijn met de bookmarks. Als je geen bookmarks gebruikt, gaat alles snel, maar importeer je ze terug heeft alles een kleine delay. Ik Lees net dat ze nog bezig zijn voor een fix te vinden voor dit probleem. Ik heb net Firefox terug geïnstalleerd, en ik ga die terug gebruiken, heb deze heel lang gebruikt, maar ben er mee gestopt omdat hij toen traag was tegenover Chrome.

Nog eens bedankt voor al je hulp! :D
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Vreemd verhaal over die bladwijzers.
Op mijn werk is Chrome in de bezoekers-PC de standaard browser, of er nu wel of geen bladwijzers inzitten, Chrome is even snel.

Juiste handelwijze om Chrome te resetten:
  • Klik op de streepjes en kies dan voor Bladwijzers.
    • Selecteer Bladwijzerbeheer.
    • Klik op het menu Organiseren.
    • Selecteer Bladwijzers exporteren.
    • Chrome exporteert de bladwijzers als HTML-bestand.
Daarna log jij via Chrome in op de Google Sync.
  • Klik nu in het opgestarte kleine venster op Geavanceerde synchronisatie-instellingen.
    • Zet de instelling nu op »Kies wat je wilt synchroniseren.
    • Vink daarna alle instellingen uit en klok op »OK
    • Na bovenstaande gedaan te hebben, des installeer je Google Chrome volledig en wanneer je de vraag krijgt over jouw persoonlijke data, ook die volledig verwijderen.
    • Na het verwijderen de PC opnieuw opstarten.
    • Met IE of Firefox installeer je Google Chrome opnieuw: http://www.google.nl/intl/nl/chrome/browser/

Test na het terugzetten van de bookmarks in Chrome of alles weer naar behoren werkt.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Windows”