Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Hallo, ik heb in het verleden geleerd (van jullie :-D) dat twee programma's met realtime protection kunnen storen met elkaar en dat je er één moet uitzetten. Is dat nog steeds zo? En hoe merk je dat als dat zo is? Ik gebruik Bullguard en MBAM (betaalde versie) en ze hebben allebei realtime malware en malicious website protection. Ik had de realtime website protection bij MBAM uitgezet maar kreeg hinderlijke popups en waarschuwingen. Op mijn vraag bij MBAM hoe ik die kon kwijtraken vroegen ze waarom ik de realtime überhaupt wilde uitschakelen. Ik had de reden aangegeven maar blijkbaar is dat niet overgekomen. (Ook gaven ze als oplossing om MBAM te herinstalleren, wat nergens op slaat....) Ik heb het net aan BG gevraagd en zij zeggen dat BG niet interfereert met MBAM in de realtime modules. Dus wat is nu waarheid, jongens?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik denk ook niet dat er conflicten ontstaan.
Alleen kunnen de opvattingen over wat veilig en onveilig is op het web uiteenlopen.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Bedankt, Abraham, dat is ook weer opgelost! :-D
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Oh, maar de volgende vraag is dan: is een tweede realtime protection een toevoeging? Want dan kan ik volgende keer net zo goed weer freeware MBAM nemen (zonder realtime protection). Ik dacht dat de betaalde versie sowieso een nog betere bescherming bood. :?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Indien je inderdaad een goede internetbeveiliging gebruikt, is de koopversie van MBAM mijn inziens niet noodzakelijk en is éénmaal per week een scan met de gratis versie van MBAM dan de beste optie.


Om op termijn jouw betaalde versie om te zetten naar de gratis versie vindt jij hieronder dan hoe je dat doet.

Gebruik het mbam-clean.exe tool (klik).
In Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 start je mbam-clean.exe tool via rechtsklik met administratorrechten, om de betaalde MBAM versie te des installeren.

Herstart hierna de PC of notebook.

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware opnieuw en bij installatie hiervan let je dan specifiek op het volgende:

in het laatste installatievenster staan twee vinkjes bij de meldingen, haal nu het bovenste vinkje weg (MBAM als volledige demo-versie gebruiken) en maak de installatie af.
Daarna is Malwarebytes MBAM als gratis versie geïnstalleerd, die doorlopend gebruikt kan worden.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Oké, ga ik t.z.t. doen. Super weer van je! Dank!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Graag gedaan.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Software en Algemene vragen”