Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
DeepDown
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2006 08:53

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje.
Voorheen gebruikte ik firefox maar ben overgestapt naar IE.
Het voordeel van FireFox was dat als je op een link clickte die een login en een password bevatte, dat hij die dan opende met die login gegevens en dat je die dus niet handmatig in hoefte te vullen.

Nu ik ben overgestapt naar IE merkte ik dat IE dat standaard niet deed. Ik heb daar voor een "internetexplorer registry fix" gedownload en geïnstalleerd. Dat met die login gegevens werkt nu, zolang het maar een link is die op het internet staat.

Probleem echter is dat als ik nu een e-mail krijg met een normale link er in, dat ik die niet meer kan openen door er domweg op te clicken.
Ik moet nu eerst die link naar de browser copieën wil ik die link kunnen bekijken.

Weet iemand hoe ik dit kan herstellen?
Ik heb namelijk de IE al ge-de-installeerd en opnieuw geinstallerd maar dat mocht niet baten.

Iemand advies misschien?

I hope so!

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
-Rob-
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 mar 2006 17:09
Contacteer: Website

Je zou het volgende eens kunnen proberen:

Links werken niet in Outlook Express

1. Open Explorer (de Verkenner) en kies het menu Beeld en klik op Mapopties en vervolgens op Bestandtypes

2. Klik op URL:bestandsoverdrachtprotocol in het vak Geregistreerde bestandstypen en klik vervolgens op Bewerken. Daarna klik je onder Acties op Open en dan op Bewerken.

3. In het vak Toepassing die is gestart voor de actie wordt het pad naar je browser waarschijnlijk weergegeven met een korte bestandsnaam.

4. Mogelijk staat er zoiets als c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe. Wijzig dit in het volgende pad: "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe" (inclusief aanhalingstekens). Gebruik je een andere browser, voer dan het pad naar het exe-bestand van die browser.

5. Klik op OK en klik op Sluiten.

6. Herhaal stap 2 tot en met 4 voor de volgende geregistreerde bestandstypen: URL:Gopher-protocol,URL:HyperText overdrachtprotocol en URL:HyperText overdrachtprotocol met privacy.

7.Klik tot slot op Sluiten.

Ga naar Outlook Express en test een link, die zou het nu moeten doen

Bron.
Gebruikersavatar
DeepDown
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2006 08:53

Beste Rob,

Heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Het werkt weer perfect!

Heel erg bedankt!

DeepDown
Gebruikersavatar
-Rob-
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 mar 2006 17:09
Contacteer: Website

Graag gedaan. :)

Terug naar “Software en Algemene vragen”