Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Neliz
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 aug 2006 20:44

Beste helpers,

Sinds een week of twee heb ik problemen met het installeren van Windows updates. Ik ben ze vervolgens een voor een gaan installeren en heb de twee 'boosdoeners' er op die manier uit weten te filteren. Ik hoop dat u nog ideeën heeft hoe ik het kan oplossen.

Het betreft een windows 8.1 besturingssysteem met Avast als antivirus en Online Armor als firewall. windows Defender is uitgeschakeld.

M.v.g.,
Niels

[b]Acties[/b]
Ik heb de volgende acties zelf uitgevoerd op basis van de support website van Microsoft:
1. Updates een voor een installeren. Dit werkte voor een deel van de updates.
2. Virusscanner en firewall uitschakelen en vervolgens installeren. Hielp niet.
3. Opstarten in veilige modus en proberen te installeren. Dit werkte niet aangezien de windows update service dan niet wordt opgestart en ook niet handmatig kan worden ingeschakeld.
4. Een 'clean boot' uitgevoerd door in msconfig zoveel mogelijk services uit te schakelen tijdens het opstarten. Hierbij waren alle vinkjes weg behalve bij de volgende services:
AppX Deployment Service
Avast! Antivirus
AvastVBOx Com service
Base filtering engine
Background tasks infrastructure service
Group policy client
Local Session Manager
Windows Installer
Online Armor Helper Service
RPC Endpoint Mapper
Task Scheduler
Online Armor
System Events Broker
Time Broker
Windows Defender Network Inspection Service
Windows Defender Service
Security Center
Windows Store Service

5. De volgende commando's uitgevoerd in Opdrachtprompt (administrator):
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
Hierbij werden geen problemen gevonden.

Ik hoop dat u nog ideeën heeft om het probleem te verhelpen.


[b]Details foutmeldingen[/b]

Bij de volgende update gaat het installeren goed, totdat de laatste acties worden uitgevoerd bij het opnieuw opstarten van de computer, dan geeft hij aan dat de installatie is mislukt.

KB3003057: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer 11 voor Windows 8.1 voor x64-systemen

Installatiedatum: ?4-?12-?2014 22:46

Installatiestatus: mislukt

Foutdetails: Code 80246013

Type update: belangrijk

Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld bij een softwareproduct van Microsoft dat invloed kan hebben op uw systeem. Installeer deze update van Microsoft om uw systeem hiertegen te beveiligen. Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel. Nadat u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten.

Meer informatie:
http://support.microsoft.com/kb/3003057

Help en ondersteuning:
http://support.microsoft.com

===

Windows Defender staat uit, waarom Windows deze update uberhaupt wil doorvoeren is me een raadsel.

Definition Update for Windows Defender - KB2267602 (Definition 1.189.1287.0)

Installatiedatum: ?4-?12-?2014 22:46

Installatiestatus: mislukt

Foutdetails: Code 80070005

Type update: belangrijk

Install this update to revise the definition files that are used to detect viruses, spyware, and other potentially unwanted software. Once you have installed this item, it cannot be removed.

Meer informatie:
http://www.microsoft.com/athome/securit ... rview.mspx

Help en ondersteuning:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=52661
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Heb jij KB3003057 dus apart gedownload en daarna wel of niet de setup.exe via rechtsklik met administratorrechten uitvoerd?

Wat betreft de updates voor Windows Defender - dan is deze niet afdoende door Avast gedeaktiveerd.
Kan jij Windows Defender alsnog weer opstarten?

Zoja, kijk dan hier hoe Windows Defender volledig te deaktiveren: http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... =windows-7
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Neliz
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 aug 2006 20:44

Hoi Abraham,

Bedankt dat u weer wilt helpen!

IE Update
Ik had nog niet geprobeerd om KB3003057 los te downloaden en te installeren. Dat heb nu gedaan en is gelukt! Raar dat ie het zo wel doet en via Windows Update niet.

Defender update
Windows Defender lijkt uit te staan, zie printscreen: http://www.imgdumper.nl/uploads8/54822b ... fender.JPG

Ook als ik via services.msc kijk zijn Windows Defender Service en Windows Defender Network Inspection Service uitgeschakeld.

De Windows Defender update blijft staan in Windows Update, ook als ik hem probeer te verbergen. Ook die update heb ik nu geprobeerd apart te installeren, maar dat doet niks. Als ik met de rechtermuisknop op mpas-feX64.exe ga staan kies als Administrator uitvoeren krijg ik een scherm te zien waarin hij vraagt of ik het zeker weet. Als ik op ja druk lijkt er niks te gebeuren.

M.v.g.,
Niels
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Hoi Niels, dat jij Windows Defender kan opstarten geeft dus aan dat deze niet afdoende is gedeaktiveerd.

Klik nu eerst op de knop Starten en dan zal Windows Defender weer aktief zijn.
Deaktiveer Windows Defender nu conform de Microsoft link die ik jou gegeven heb.

Ga daarna weer naar de Windows update en laat deze zoeken naar nieuwe updates.
Daarmee zorg je er dan voor dat de nu nog geregistreerde update voor Windows Defender verdwenen zal zijn.

Apropos: in Windows 8/8.1 is het niet mogelijk wat in Windows 7 wel mogelijk is, Windows Defender middels Services uit te schakelen.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Neliz
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 aug 2006 20:44

Hoi Abraham,

De methode van de link heeft gewerkt, windows defender is nu helemaal uitgeschakeld. Bij het opnieuw zoeken naar updates komt de update voor Defender niet meer naar voren. Ontzettend bedankt voor de hulp!

M.v.g.,
Niels
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Graag gedaan en weer veel plezier met jouw Windows.
Surf Safe.
Afbeelding
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Windows”