Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Willyt53
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2013 13:08

Hallo Hijackthis,

Ik heb het volgende probleem;
Als filmbewerkingsprogramma gebruik ik Pinnacle Studio 17. Vanavond kon ik hem niet meer geopend krijgen. Er wordt een pixie-module gemist. Eerder op de avond dacht ik mijn computer wat op te schonen en daar is het denk ik dus mis gegaan. Met welke handeling dat is gebeurd weet ik echt niet meer. Ik heb systeemherstel uitgevoerd maar dat hielp niets. Toen Pinnacle studio gerepareerd maar daar krijg ik dan verschillende foutmeldingen te zien o.a. dat een pixie-module niet aanwezig is.

Op het bureaublad staat nu een pictogram van PC Mechanic, hoe die erop is gekomen ????? maar bij het openen krijg ik de volgende melding; Kan opgegeven module niet vinden. Load Library (pythondll) failed., gevolgd door; C:\Program Files (x86)\Uniblue|PC-Mechanic PYTHON27.DLL.

Mijn hoop is op u gevestigd, kunt u mij helpen?

Met vriendelijke groet,
Willy
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Verwijder via Start»Configuratiescherm»Programma's en onderdelen
alles van Uniblue PC Mechanic en herstart daarna eerst de PC.
Deze software is als meelifter meegkomen bij een programa dat jij hebt geïnstalleerd.


Installeer daarna Pinnacle Studio 17 geheel opnieuw.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Willyt53
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 dec 2013 13:08

Hallo Abraham,

Allereerst heb ik die map Uniblue PC Mechanic verwijderd (ging niet al te gemakkelijk) maar dat hielp niet om Pinnacle weer opgestart te krijgen.
Ik heb op internet nog even verder gezocht en kwam deze site tegen : http://www.evertz.nl, Pinnacle faqs
Daar stond het antwoord wat mij heeft geholpen en ik hoefde zelfs Pinnacle niet opnieuw te installeren.
Er stond dat je in je computer de volgende map moest opzoeken;
C:\Users\yourusername\AppData\Local\Pinnacle\Studio\17.0 voor Studio 17 en 17.0.1.134

Verwijder deze Map. Start de software op en kijk of de foutmelding terugkomt. En in mijn geval was het allemaal weer opgelost.

Vriendelijk dank voor je antwoord.

Groet,
Willy
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Hallo Willy, geweldig dat jij er zelf uit bent gekomen, weer veel plezier met de software.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Software en Algemene vragen”