Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

RSIT log

Vragen over software-problemen
Forumregels
Plaats hier a.u.b. geen FRST/RSIT/DDS/HijackThis logjes!
Deze sectie is alleen bestemd voor algemene computerproblemen.
Problemen die veroorzaakt worden door infecties zullen worden behandeld in de daarvoor bestemde sectie van het forum.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 3165
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Besturingssysteem: Windows 8.1 Professional x64
Bescherming: Kaspersky Security Cloud-Free
Locatie: Grootste stad vanTwente
Contacteer:

Re: RSIT log

Bericht door Abraham54 » 17 aug 2015 22:48

Dat is een van de redenen, waarom ik altijd in mijn eigen notebook de recovery-partitie verwijder en Windows schoon installeer en alleen die drivers installeer die benodigd worden.
Lenovo bloatware en andere hulpprogramma's kunnen me gestolen worden.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Re: RSIT log

Bericht door Fréderique » 19 aug 2015 17:59

Nou, dat was een heel uitgezoek maar ik blijk niet getroffen te zijn door die Lenovo Service Engine. Ik heb een Z50-70 en die heeft het niet, de Z51-70 wel. Pffffff.

Ja, Bram, als ik kon wat jij kon, zou ik het ook zo doen als jij. -.-

Kan ik in mijn laptop ook een extra HD en SSD plaatsen en het verdelen zoals jij?

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 3165
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Besturingssysteem: Windows 8.1 Professional x64
Bescherming: Kaspersky Security Cloud-Free
Locatie: Grootste stad vanTwente
Contacteer:

Re: RSIT log

Bericht door Abraham54 » 19 aug 2015 19:57

Ik heb even moeten zoeken.
Een configuratie zoals mijn Thinkpad heeft, kan je niet verwachten in een consumenten notebook.

De mogelijkheid bestaat zonder meer wel om de DVD/RW uit te bouwen en te verwisselen voor een harddrive caddy.

http://www.newmodeus.com/shop/index.php ... a6d3e4380c

Maar het is wel een hoop werk - service manual van jouw notebook: https://download.lenovo.com/consumer/mo ... ch_hmm.pdf

Met die caddy is het dus voor jouw mogelijk om in die caddy de huidige HD te doen en in plaats van de HD er een snelle SSD in te plaatsten.

Je kan ook overwegen om het in één keer goed te doen en een 2TB HD in die caddy te zetten.
Dat geeft jou dan ook mogelijkheden.

https://www.alternate.nl/Samsung/Spinpo ... 7&lk=16780

De huidige HD kan je dan in USB2 of USB3 behuizing monteren (niet moeilijk): https://www.alternate.nl/Enermax/Brick- ... =7&lk=9293
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Re: RSIT log

Bericht door Fréderique » 19 aug 2015 23:25

Als je bedoelt: mijn cd-speler/brander te verruilen voor een HD: ik heb deze juist gekocht om een cd-speler te hebben. Dus dat gaat 'm niet zijn....
Maar met mijn huidige mooie partities gaat het toch helemaal goed zijn? :D

Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Re: RSIT log

Bericht door Fréderique » 19 aug 2015 23:26

Ik had eigenlijk gehoopt dat je trots op me zou zijn dat ik dat helemaal zelf gedaan had. 8)

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 3165
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Besturingssysteem: Windows 8.1 Professional x64
Bescherming: Kaspersky Security Cloud-Free
Locatie: Grootste stad vanTwente
Contacteer:

Re: RSIT log

Bericht door Abraham54 » 20 aug 2015 15:32

Ik vind het het knap op zich dat jij het aangedurfd hebt.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Re: RSIT log

Bericht door Fréderique » 30 aug 2015 15:14

Jaaaaa, Brammie, daar ben ik weer! :D Even vertellen wat ik heb gedaan.

Ik was bezig met die bloatware van Lenovo en op een ander forum werd ik daarmee geholpen. Zij wisten er ook weinig raad mee. Ik ga je vertellen wat ik toen zelf heb uitgevonden. Misschien weet jij dat nog niet. Eén spy-programma van Lenovo heette Customer Feedback Program en dat stond niet in Program Files en Onderdelen en Revo vond hem ook niet. Iemand zei: kijk in de task scheduler en disable hem daar. Daar stond hij inderdaad! Voor elke dag ingesteld!! Er werd dus data van mij naar Lenovo gestuurd. Maar hoe kreeg ik hem weg? Ik zag in de task scheduler het pad van CFP in de program files-map. Toen kreeg ik een ingeving. Tja, vrouwelijke intuïtie hè.... :D I.p.v. hem te disablen (want als ik hem nog kon verwijderen zouden er restbestanden achterblijven, had ik net geleerd) ging ik naar de program files en rechtsklikte op CFP. En ik zag opeens de optie staan: de-installeren met Revo. Nogmaals, ik had zelf al gezocht in Revo en die vond hem niet. Ik dacht: proberen! Toen ik daarop klikte, vond Revo toch nog 5 restbestanden, die hij vervolgens kon verwijderen!! En weg was de CFP! Goed hè! Dit is dus een goeie truc als het programma niet in de Program Files-lijst voorkomt. Of heb ik net het wiel uitgevonden? Hahaha.

Toen ik de bloatware zo goed mogelijk kwijt was, heb ik twee keer een Windows Repair All In One gedaan en toen zeiden ze dat ik een sfc /scannow in de command prompt admin moest doen. Daar kwamen problemen uit en ik moest dism /online /cleanup-image /restorehealth doen en na wat gedoe (het duurde heel lang) was alles gerepareerd en was de nieuwe scannow helemaal goed. Daarna zeiden ze dat het goed was om een systemimagebackup te maken. Dat was ook weer een gedoe, maar nu is dat goed gelukt en is de laptop helemaal picobello!! Tenminste, qua systeem dan. Pfff. Veel gedoe maar ben wel heel blij nu. Behalve dan dat ik eigenlijk een schone 8.1 reinstall wil, zonder ook maar IETS van Lenovo in mijn laptop te hebben. Zal ik dat doen??? Hmm, misschien over een paar maanden. Dat kan toch als ik de licence key heb?

Jou wil ik vragen of jij jouw geweldige trukendoos wilt opentrekken om de laptop nog verder te optimaliseren. Om belangrijke dingen te checken en om hem sneller te maken want ik vind hem met het surfen een beetje traag. Ik kan al die dingen terugzoeken of opzoeken maar zo gaat het veel sneller en je weet nu ook waarom. Als je zin hebt, hoor!

Groetjes weer en geniet van de zondag! Mooi weer hier!

Fréderique

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 3165
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Besturingssysteem: Windows 8.1 Professional x64
Bescherming: Kaspersky Security Cloud-Free
Locatie: Grootste stad vanTwente
Contacteer:

Re: RSIT log

Bericht door Abraham54 » 30 aug 2015 15:31

Hoi, wat goed van jou.

Je krijgt nu eerst een registertweak van mij - die Windows normaal gesproken echt sneller maakt - ook het opstarten van browsers en programma's zal sneller gaan.

Open een nieuw kladblokdocument en plak daarin de hieronder in Code staande opdrachten:

Code: Selecteer alles

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"MenuShowDelay"="30"
"AutoEndTasks"="1"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Control]
"WaitToKillAppTimeout"="5000"
"WaitToKillServiceTimeout"="5000"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control]
"WaitToKillAppTimeout"="5000"
"WaitToKillServiceTimeout"="5000"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control]
"WaitToKillAppTimeout"="5000"
"WaitToKillServiceTimeout"="5000"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
"LargeSystemCache"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\LanmanServer\Parameters]
"LargeSystemCache 1"=dword:00000003
Bij bestandsnaam kies je voor Tweak.reg
Bij Opslaan als kies je voor Alle bestanden (*.*).

Als lokatie om op te slaan kis je het beste voor Bureaublad.

Dubbelklik vervolgens op Tweak.reg en klik bevestigend op de waarschuwing van Windows - daarna komt de melding dat de gegevens aan het register zijn toegevoegd.

Vervolgens dien je jouw PC opnieuw op te starten.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Re: RSIT log

Bericht door Fréderique » 30 aug 2015 15:36

Even nog tussendoor, Bram, voordat ik het vergeet:

Van Lenovo heb ik nog de User Manual gehouden, lijkt me prima, en de Recovery Key, voor noodgevallen. En de driver packages durfde ik niet weg te doen, is ook niet erg. Maar ik heb nog twee programma's waarover ik niks kan vinden, tenminste, wat ik begrijp. Kun jij kijken of die oké zijn om te blijven of zelfs moeten blijven. In elk geval geen spy-programma's zijn!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 3165
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Besturingssysteem: Windows 8.1 Professional x64
Bescherming: Kaspersky Security Cloud-Free
Locatie: Grootste stad vanTwente
Contacteer:

Re: RSIT log

Bericht door Abraham54 » 30 aug 2015 15:50

Google geeft niet thuis bij de eerste twee mappen.
Die zijn dus een vraagteken.
Ik denk dat jij deze mappen als overbodig kan beschouwen.

Heb jij al erin gekeken?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 3165
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Besturingssysteem: Windows 8.1 Professional x64
Bescherming: Kaspersky Security Cloud-Free
Locatie: Grootste stad vanTwente
Contacteer:

Re: RSIT log

Bericht door Abraham54 » 30 aug 2015 20:30

Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Re: RSIT log

Bericht door Fréderique » 04 sep 2015 12:42

Kan ik nog antwoorden op je laatste post?

De Lenovo Search Engine heb ik niet in mijn laptop. Het was een heel uitgezoek maar ik heb de Z50-70 en die heeft hem niet, de Z51-70 wel. Door het oog van de naald, zoals iemand op het andere forum zei toen we ermee bezig waren......

Gesloten