Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

Enige tijd geleden heb ik op de vraag om de upgrade naar windows 10 te ontvangen op ja geklikt.
Sindsdien staat er rechts onder in de taakbalk een pictogram van windows met de tekst "Windows 10 downloaden"
Ik ben in het bezit van een Sony Vaio laptop van mei 2010 met W7 en SP1.
Van Sony kreeg ik deze week een overzicht welke modellen geschikt waren voor windows 10.
Daar stond mijn type VPCF11M1E niet bij. Het bericht vervolgde met de mededeling dat het beslist af te raden was om te upgraden.
Zowel hardware als software (drivers) waren ongeschikt en er zou schade op kunnen treden met als gevolg een niet werkend systeem.
Mijn instellingen bij windows update zijn gelukkig dat hij wel mocht downloaden maar wachten op mijn beslissing om de update te installeren.
Ik heb dat nu veranderd in dat zowel het downloaden als het installeren alleen met mijn toestemming mag plaats vinden.
Maar ondertussen staat het microgrammetje wel in de taakbalk.
Ik heb al overal gezocht om dit te verwijderen en om ook de al gedownloade gegevens te verwijderen, helaas nog niet kunnen vinden.
Om te voorkomen dat het toch een keer fout gaat vraag ik om hulp om te voorkomen dat ...
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Indien je nu naar Start » Configuratiescherm » Programma's en onderdelen gaat en in de linkerkolom op Windows Updates klikt,

zoek en verwijder dan KB3035583

Herstart jouw notebook en ga vervolgens naar Start » Configuratiescherm » Windows Update en start deze.

In de lijst met gevonden updates zoek je dan weer naar KB3035583, klik vervolgens met rechts op deze update en kies voor "Verbergen".
Dan wordt de update niet meer geïnstalleerd.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

Bedankt Abraham54 voor je reactie.
Ik ben bang dat ik mijn vraag niet goed heb verwoord.
De update is nog niet uitgevoerd (geïnstalleerd) maar staat in de taakbalk klaar om zodra Microsoft zegt dat ik aan de beurt ben hem te installeren.
Gelukkig was het bericht van Sony er eerder zodat er nog geen ongelukken zijn gebeurd.
In het configuratiemenu staat bij programma's en onderdelen de door jouw genoemde KB... ook nog niet genoemd omdat deze ook nog niet is geïnstalleerd. De update staat "slechts" klaar om te worden geïnstalleerd en dat klaar staan wil ik verwijderen.
Misschien is e.e.a. nu duidelijker.
Ik wacht in spanning af.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Open C:\ en in de zoekbalk rechtsboven typ jij dan GWX en druk je de entertoets in.
De bestanden die getoond worden hebben alle te maken met genoemde KB-nummer.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

Helaas,

Zelfs als ik de verkenner open met administratie rechten krijg ik als ik een bestand wil verwijderen de melding:

U dient Administratie-machtigingen op te geven om dit bestand te kunnen verwijderen.
Als ik met rechts op het bestand klik krijg ik niet de mogelijkheid om als administrator te werken.

Wat ik ook probeer het lukt me niet.
Heb je ook hier een oplossing voorhanden?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ga naar http://www.chip.de/downloads/Unlocker_18414122.html en download Unlocker.

Let wel goed op: Klik niet op de blauwe knop "Jetzt downloaden mit sicherem Chip-Installer" maar klik daaronder op Alternative: Unlocker

Bij installtie (met administratorrechten) goed opletten en van onderen af beide vinkjes weghalen bij de meeliftende vieze toolbar.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

Ik zie geen Alternatieve: Unlocker
Wel een mogelijkheid om versie 1.9.2 te downloaden.
Als ik dat doe en ik wil die download installeren dan krijg ik de volgende Licentieovereenkomst.
Echter geen mogelijkheid om vinkjes weg te halen, of komen die later nog als ik toestemming geef om te installeren?
Voorlopig dit proces afgebroken.
Ik had ook nog geprobeerd om bij gebruikersaccount (UAC) de schuif in de laagste stand te zetten maar dat had ook geen invloed.


A. Unlocker End User License Agreement
B. Delta Toolbar End User License Agreement

A. Unlocker End User License Agreement

This software is provided "as is", without any guarantee made as to its suitability or fitness for any particular use. It may contain bugs, so use of this tool is at your own risk. We take no responsibility for any damage that may unintentionally be caused through its use.

You may not distribute Unlocker in any form without express written permission of Cedrick Collomb (ccollomb@emptyloop.com)

B. Delta Toolbar End User License Agreement

You have the option of installing the Delta Toolbar. By Installing the Delta Toolbar, you agree to Delta End-User Licence Agreement and Delta Privacy Statement. You can easily remove this application at any time.

o Delta End-User Licence Agreement: http://info.delta-search.com/uninstall/eula.html
o Delta Privacy Statement http://info.delta-search.com/uninstall/privacy.html
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Inderdaad is Alternative nu weg, onder de blauwe knop staat in blauw Unlocker.
daar die je op te klikken.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

Bedankt voor zo ver, ik ga nu eerst even wat anders doen.
Ik kom er op terug.
Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

Het zijn wel heel erg veel bestanden 361 stuks, lijkt me niet goed dat ik die allemaal verwijder.

Als ik op een bestand met rechts klik dan komt er een menu waar nu ook Unlocker bij staat.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Het is even een geduldklus.
Eerder heb ik die toestanden uit mijn vorige Win8 verwijderd - ook met Unlocker.

Telkens kies ijij n het menu van Unlocker voor Verwijderen.
De eerste keer gebeurd dat dus niet.
Weer met rechts klikken en Unlocker/Verwijderen kiezen geeft de melding dat het bestand na een herstart verwijderd wordt.

Enz.enz.
Succes.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Windows”