Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
gerre123
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:27

Hallo,

Ik heb op mijn desktop i.v.m. de voorgenomen upgrade naar W10, mijn Windows 7 pro versie helemaal opnieuw geïnstalleerd.
Na ongeveer 300 updates draait alles prima, maar om een of andere reden vraagt hij telkens direct na het opstarten: "Start de computer opnieuw op om belangrijke updates te installeren".
Dat kun je blijven doen tot in het oneindige. Als je het scherm wegklikt, kun je de pc normaal gebruiken, maar de aangekondigde upgrade van W10 blijft op het niveau van "wordt op de achtergrond gedownload" hangen.

Wie reikt mij de verlossende oplossing aan?

Groet,
Wouter.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Vreemde zaak.
Na opstarten dan niet toegeven aan het heropstarten - ga vervolgens naar Start » Configuratiescherm » Windows Update en laat dan weer zoeken naar updates.

Maar in wezen had je Win 7 enkel te hoeven activeren!

En hoe comfortabel naar Windows 10 te gaan: http://www.nationaalcomputerforum.nl/sh ... highlight=
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gerre123
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:27

Hoi,

Ik heb je advies opgevolgd en W10 staat er keurig op. Eén klein probleem: de beeldverhouding klopt niet. De monitor is een Ben@ senseye 17". Windows 10 accepteert de installatieschijf van BenQ niet en op de site van BenQ is niets bruikbaars te vinden (althans niet door mij). Met de menuknoppen op de monitor is het beste wat ik kan bereiken de beeldverhouding 4:5; dan zijn de cirkels tenminste weer rond, maar je hebt ter linker en rechterzijde wel twee flinke zwarte balken. Daarvoor heb je natuurlijk geen 17" monitor aangeschaft.
Ook de pictogrammen op het bureaublad vind ik veel te groot.

Enig idee hoe ik dit naar mijn wens kan aanpassen?

Overigens vind ik het bijzonder jammer dat solitaire en chess niet meer bruikbaar zijn.

Groet,
Wouter
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Klik met rechts in het bureaublad, dan vind jij in het menu ook de beeldscherminstellingen.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gerre123
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:27

Dat had ik ook al gevonden, maar de beeldverhoudingen kun je daar niet wijzigen en de grootte van de pictogrammen maar heel beperkt.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Heb je daar geen schuif staan, die van je vertikaal kan verschuiven naar de optimale instelling?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gerre123
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:27

Inderdaad, met het verstellen veranderen de pictogrammen, maar de beeldschermverhoudingen niet; alle cirkels blijven ovaal. E.een printscreen in de bijlage.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download Afbeelding Speccy van Piriform

Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gerre123
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:27

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

De ATI-kaart is niet geïnstalleerd.

En het probleem is dus nu Windows 10 - het type ATI-kaart wordt niet vermeld.

Indien je niet weet welke ATI-kaart in jouw PC zit, dan zal je de kast moeten openmaken.
Wel eerst de stroom van de PC af halen!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gerre123
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:27

Goeie morgen,

Het is een ASUS EAX 1300 pro silent TD.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik vrees dat de kaart te oud is om Windows 10 te ondersteunen.

Probeer het volgende (ik kan niks garanderen overigens) - ga naar http://support.amd.com/en-us/download en klik daar onder Automatically Detect and Install Your Driver op de knop ​Download Now.

Je zal dan vervolgens een tool moeten downloaden.
Na download via rechtsklik "Als administrator uitvoeren" het tool opstarten.

De kaart is overigens een ATI Radeon X1300 Pro videokaar
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gerre123
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:27

Bedankt voor je reactie. Ik heb het detectie programma gedraaid en hij vindt niets.
Inmiddels heb ik dit probleem ook bij ASUS neergelegd.
Ik heb de kaart eruit gehad en er staat echt op: ASUS EAX 1300 Pro silent /TD/256 M/A < GA
Ik moet vandaag toch naar MyCom en ik zal daar (denk ik) een nieuwe grafische kaart kopen.
Als je wilt houd ik je op de hoogte.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Je kan dan het beste jouw gehele PC-kast meenemen - zodat bij Mycom een echt passende videokaart geplaatst kan worden.
Want mogelijk dat ook de voeding vernieuwd moet worden!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gerre123
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:27

Nou, even een nieuwe grafische kaart (Geforce GT 720) gemonteerd en alles draait zoals het hoort.

Hartelijk dank voor de adviezen, Ab54!

Terug naar “Windows”