Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Mooi zo, ik ben blij dat jij weer content bent.

Hou dit wel in de gaten: Windows 10 telefoneert home
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gerre123
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:27

Toch nog een nabrander:

Ik probeer windows.old van de systeemschijf te verwijderen, (ik heb maak altijd een image) maar daar moet je voor door het "sytem" worden gemachtigd. Hoe giet ik dat in.m het vat?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

In feite wordt die map automatisch opgeruimd als Windows 10 een maand in jouw PC zit.

Maar in principe moet die map gewoon handmatig te verwijderen zijn.
Dat kon ik tenminste wel iets langer dan een week geleden in mijn Windows 10 Pro.
Mogelijk dat dit in de Home versie anders geregeld is; en anders dat doen via een met adminrechten opgestarte Schijfopruiming.

Misschien indien je Wise Disk Cleaner installeert, je de mogelijkheid hebt dat soort mappen op te ruimen via de modus Systeem afslanken.
Niet onbelangrijk: Wise altijd met adminrechten opstarten.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gerre123
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:27

Dat na een maand deze files worden gewist, wist ik niet. Ik wil ze eraf hebben voordat ik een nieuwe image maak; het is totaal wel 23 Gb, ruim 20% van de hele c drive capaciteit (SSD, 120 Gb). Het besturingssysteem dat nu draait is overigens ook de pro versie.
Met de Wise Disk Cleaner lukt dat niet, ook niet als administrator.
Maar heb je geen idee hoe ik mezelf de "System rights" kan toekennen?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Kijk in Configuratiescherm bij Gebruikersaccounts of Gebruikersaccountbeheer soms uitgeschakeld is?
Indien dit zo is, dit dan veranderen - het liefst naar de hoogste instelling - dat is het veiligst.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Windows”