Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
gerre123
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:27

Hallo Abraham,

Op mij laptop heb ik W8.1 home ge-upgrade naar W10. Toen het proces klaar was en een herstart volgde kreeg ik een lichtblauwscherm met de mededeling:

Een vereist apparaat is niet aangesloten of niet toegankelijk.

Foutcode 0xc000000e

Druk op Enter voor een nieuwe poging
Druk op F8 voor opstartinstellingen.


Beide toetsen gaven geen reactie. Ik heb de originele W8.2 schijf gebruikt om daarmee op te starten en vervolgens de opstartprocedure te repareren. Je krijgt dan na herstart de originele installatie van W8.1 weer terug. Daarna met de ISO W10 schijf weer een poging tot upgrading en, jawel, het is gelukt.

Vervolgens een poging om een image te maken van W10 pro op mijn desktop. Twee keer met Samsung Data migration (ik gebruik een SSD schijf, 500Gb). Ondanks het bericht dat de overdracht succesvol was verlopen kreeg ik ook hier het hiervoor genoemde lichtblauwe scherm met hetzelfde gebrek aan reactie. Met de originele W7 pro schijf opstarten vanaf het DVD station lukt ook niet, hoewel de boot sequence goed staat. Vervolgens een poging met HD-clone. Ook hier van hetzelfde laken een pak. Beide programma's heb ik in het verleden meermaals met succes gebruikt.
Hoe los ik dit op?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Probeer dan nogmaals terug te gaan naar Windows 8.1 en blijf er dan voorlopig.
In mijn ogen is Windows te snel door MS uitgebracht.
Ik heb windows 10 uitgeprobeerd maar ben blij nu helemaal terug te zijn in windows 7 Professional - geen gezeur meer met Apps, waar ik toch niks mee heb.

Alleen wordt Microsoft steeds trickier: Sneaky Microsoft
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gerre123
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:27

Ga inderdaad doen; inmiddels een aantal dagen bezig geweest en uiteindelijk zonder resultaat.
Alleen op de laptop van mijn vrouw W 8.1 pro) en mij (W 7 home) draait het zonder problemen maar daar experimenteer ik ook niet mee.
Bedankt Abraham.

Terug naar “Windows”