Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
gerre123
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:27

Hallo lezer,

Ik heb recent een image van Windows 10 gemaakt op een aparte partitie van een andere HDD, (O: drive)met de software van Windows.

Ik kan echter nergens ontdekken hoe ik deze weer op de C: drive terug kan plaatsen.


Vriendelijk groetend,

Wouter.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Hoi,

Met welke software heb je deze image gemaakt?
Afbeelding
Gebruikersavatar
gerre123
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:27

Met Windows 10 backup
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Kiijk naar deze instructievideo:
http://res1.windows.microsoft.com/resbo ... aa3_18.mp4
Suc7 :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
gerre123
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:27

Hoi,

Ik heb het niet over afzonderlijke files of mappen, dat is erg simpel, maar over een image, systeemkopie of Kloon, dus de hele opstart configuratie vervangen.
Deze wordt ook onder de rubriek "Back-up van een bestand maken of terug zetten" van Windows gemaakt maar is heel wat meer dan alleen bestanden en mappen kopiëren en terug zetten .
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Backup terugzetten in Windows 10
  • Klik op de startknop en kies vervolgens voor Alle apps, navigeer nu naar het mapje systeem en klik op het Configuratiescherm.
  • Het oude configuratiescherm kan je ook openen door met de rechtermuisknop op start te klikken en voor uitvoeren te kiezen.
  • Typ hier het commando Control gevolgd door enter waarna direct het oude configuratiescherm geopend zal worden.
  • Klik vervolgens op de optie Systeem en Beveiliging > Back-up maken en terugzetten (Windows 7)
.

Afbeelding

(Bron)
Afbeelding
Gebruikersavatar
gerre123
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2007 22:27

Inderdaad, zo doe je dat.

Hartelijke dank.

Dit item kan wat mij betreft worden gesloten.

Groet,

Wouter

Terug naar “Software en Algemene vragen”