Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

PeterJ schreef:
Wat heeft het voor nut om een oud document in een nieuw leeg document te plaatsen, als ik zelfs een nieuw gemaakt document niet eens kan printen!
Dat heb je verkeerd begrepen. Je zegt eerder:
Zowel als bij Word als bij Excel heb je een aantal voorbeeld documenten met opmaak, welke je kunt gebruiken. Die kan ik wel afdrukken, ook als ik er wijzigingen in aan heb gebracht
Die noemt men Sjablonen, weet ik nu. Voorbeeld documenten welke geleverd worden bij het programma door de fabrikant. Deze kan ik wel printen, ook wanneer ik deze op mijn HD bewaar.
Maar: bewaar ik een nieuw document als sjabloom, kan ik het document niet uitprinten.
PeterJ schreef: De bedoeling is om de inhoud van een niet af te drukken document, een stukje tekst of afbeelding(en), te kopiëren en plakken in een document dat wel af wil drukken. Mogelijk is er iets mis met bepaalde opmaakcode/sjablonen die de nieuwe documenten gebruiken. Het is ook niet de bedoeling om dit voor alle documenten te doen. Dit is alleen een test voor verder onderzoek en om zaken uit te sluiten.
Zal het uitproberen bij een aantal files uit verschillende jaartallen.
PeterJ schreef: Ik heb zelf meegemaakt dat bepaalde afdruktaken plots niet meer werkten. Herstart van computer, herinstallatie van de printerdriver en loshalen van de printer/usb-kabel gaf geen verbetering. Een herstart van de printer bleek toen de oplossing.
De printerkabel maak ik dagelijks los, omdat ik vaak mijn laptop meeneem als ik mijn huis verlaat.
Ook printen vanaf een externe HD maak niets uit.

Thanks.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Goed; ik ben even aan het experimenteren geraakt.

Word files welke niet uitgeprint kunnen worden, opnieuw geknipt, plakken en uitprinten, geen resultaat.
Nieuw document zonder eerst te bewaren printen, lukt ook niet.

Oud, niet te printen document bewaart als sjabloon, geen suc6 (printen).
Nieuw document bewaart als sjabloon, geen suc6.
Bestaande sjablonen (door de fabrikant) zijn wel te printen.

Een paar oude documenten waar printen ok was, daarna knippen, plakken, bewaart en printen (in new doc) suc6.
Doch bij een oud document met meer dan 1 blz, gaf ik de opdracht om alleen blz 1 te printen, suc6.
Doch alle blz of een ander dan blz 1, lukte niet.
Na opnieuw opstarten PC geen verschil.
Na de gehele inhoud te hebben verwijderd, printen suc6 (omdat 4 blz werden 1 blz).
Een extra lege blz aan toegevoegd (dmv enter), printen alles suc6
Doc met 4 blz, de helft v/d eerste blz geselecteerd, afdrukken selectie geen suc6.

Document wat niet kon worden geprint 'bewaart als', op alle mogelijke manieren, printen niet mogelijk:
Bewaart als XPS viewer en geopend in XPS, wel suc6.
open document-txt, geen suc6. Wel als je het opnew opent als txt.
Bewaart als PDF of als TXT, wel te printen.

Heb Excell niet uit geprobeerd.

Wat mij in het meest opvalt, is dat bij een document van bv 4 blz, ik wel alleen de eerste kan uitprinten maar niet het gehele document. Ook niet alleen het geselecteerde.

Ik hoop dat bovenstaande wat oplevert.

Groeten,
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Gaat het om een HP printer ?
Indien je standaard internet browser op dit moment niet Google Chrome is, installeer en stel Google Chrome eens tijdelijk in als standaard internet browser, zie deze informatie.
Geeft dat verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

PeterJ schreef:Gaat het om een HP printer ?
Indien je standaard internet browser op dit moment niet Google Chrome is, installeer en stel Google Chrome eens tijdelijk in als standaard internet browser, zie deze informatie.
Geeft dat verbetering ?
Ik heb chrome als standaard browser.

Ik heb een HP printer,doch op mijn werk heb ik de printer vandaar als test geïnstalleerd (ook een HP).
Doch ook bij die printer komt het er niet uit.

Iemand anders vertelde mij dat het probleem dan bij Windows moet liggen?

Ik zal de link bestuderen.

Groeten,

Albert
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

albertos schreef:
PeterJ schreef:Gaat het om een HP printer ?
Indien je standaard internet browser op dit moment niet Google Chrome is, installeer en stel Google Chrome eens tijdelijk in als standaard internet browser, zie deze informatie.
Geeft dat verbetering ?
Ik heb chrome als standaard browser.

Ik heb een HP printer,doch op mijn werk heb ik de printer vandaar als test geïnstalleerd (ook een HP).
Doch ook bij die printer komt het er niet uit.

Iemand anders vertelde mij dat het probleem dan bij Windows moet liggen?

Ik zal de link bestuderen.

Groeten,

Albert
Ik heb het gelezen en wat wil je er mee zeggen?
Zoals ik reeds in het begin van dit onderwerp heb gemeld is dat printen in het begin goed ging :!: :!: en waarschijnlijk door het verwijderen van yandex er iets beschadigd is.

Als een driver het een paar maanden goed doet, waarom zou de driver opeens het niet goed meer doen (m.b.t. oude driver downloaden).

Mijn printer is een HP ENVY 4500 series.

Tevens wat is jullie bevinding over de uitvoerige test, welke ik reeds eerder hier heb geplaatst.
Graag wat meer communiceren.

Bedankt.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ik heb het gelezen en wat wil je er mee zeggen?
Er staat o.a. te lezen:
"The workaround is to use a non-HP printer driver to print to the physical device (sorry, the person who posted this fix did not specify which driver they used). You lose some built in functionality, but at least you can use Office 2013 with your printer.

Here is one possible fix that worked for other HP models
<snip> "After lots of testing I have found a setting that has fixed all my HP CP5520 and HP M4555 printers that were crashing when printing from Office 365's 2013 pro plus.
It's the driver setting in Device settings -> Installable options -> Printer Status notification, this needs to be disabled." </snip>
***********
Another fix that worked for one person is to turn off Notifications: go into settings within notification center) and disable it. So far (printing a document twice) it appears to work.
"

Heb je dat geprobeerd ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

PeterJ schreef:
Ik heb het gelezen en wat wil je er mee zeggen?
Er staat o.a. te lezen:
"The workaround is to use a non-HP printer driver to print to the physical device (sorry, the person who posted this fix did not specify which driver they used). You lose some built in functionality, but at least you can use Office 2013 with your printer.

Here is one possible fix that worked for other HP models
<snip> "After lots of testing I have found a setting that has fixed all my HP CP5520 and HP M4555 printers that were crashing when printing from Office 365's 2013 pro plus.

PeterJ schreef:It's the driver setting in Device settings -> Installable options -> Printer Status notification, this needs to be disabled."

Heb ik gelezen maar mijn vraag is: Ik hier staat "De driver settings in/van de printer.
Hoe kom ik daar of beter gezegd waar vind ik die? Niet via Win logo >> X
Via Config scherm en dan printers, zie ik ook niets staan.
Eigenschappen printer kom ik ook niet verder mee.


PeterJ schreef:Another fix that worked for one person is to turn off Notifications: go into settings within notification center) and disable it. So far (printing a document twice) it appears to work."
Hier: "go into settings within notification center", waar vind ik die?

Vreemd trouwens ook een totaal ander HP printer model ook niet wil printen.

Thanks.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

"go into settings within notification center", waar vind ik die?
Klik in de taakbalk op het icoontje met de naar boven wijzende pijl.
Er opent dan een venster met andere icoontjes en de link Aanpassen.... Klik op Aanpassen....
Er verschijnt een nieuw venster "Systeemvakpictogrammen".
Zoek in de lijst "Pictogrammen" je printer en stel in bij "Gedrag": "Pictogram en meldingen verbergen".


Probeer de HP Support website eens.
Levert dat iets op ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

PeterJ schreef:Klik in de taakbalk op het icoontje met de naar boven wijzende pijl.
Er opent dan een venster met andere icoontjes en de link Aanpassen.... Klik op Aanpassen....
Er verschijnt een nieuw venster "Systeemvakpictogrammen".
Zoek in de lijst "Pictogrammen" je printer en stel in bij "Gedrag": "Pictogram en meldingen verbergen".
Geen van beide geïnstalleerde printers komt in de lijst voor.

Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeemvakpictogrammen

Probeer de HP Support website eens.
Levert dat iets op ?[/quote]
Heb, HP ondersteuning - Software- en stuurprogrammadownloads gedownload geïnstalleerd, gerund e.d. doch helaas pindakaas geen resultaat.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Neem contact op met de HP Helpdesk.
Hoe dat kan lees je hier.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

PeterJ schreef:Neem contact op met de HP Helpdesk.
Hoe dat kan lees je hier.
Waarom niet gewoon windows opnieuw installeren? Graag een reactie.

Thanks.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Waarom niet gewoon windows opnieuw installeren? Graag een reactie.
Ga je gang.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Moet je soms per woord betalen als vrijwilliger? :?:

Bijna alle vragen om meer info of commentaar negeer je, je commentaar beperkt je tot een absolute minimum.
Beetje extra info geven waar je aan moet denken bij herinstallatie Windows is er niet bij.

Laat maar, ik zoek het zelf wel op.
En bovenstaande heeft niets te maken dat je niet met een oplossing komt. :!:
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Moet je soms per woord betalen als vrijwilliger?
Jij stelt hier een vraag en we proberen je een oplossing te geven. Een herinstallatie van Windows is meestal een laatste redmiddel.
Waarom je nu met de opmerking komt om Windows gewoon opnieuw te installeren is mij dan ook een raadsel. :?
Beetje extra info geven waar je aan moet denken bij herinstallatie Windows is er niet bij.
Daar heb je niet om gevraagd.
Laat maar, ik zoek het zelf wel op.
Prima en succes hiermee.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Software en Algemene vragen”