Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
mhesen
Lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 14 jan 2008 16:20

Sinds een paar dagen kan Windowsupdate geen updates meer vinden en geeft dan een foutmelding: 80080005.

Ik heb de windows fix al geprobeerd, maar geen succes.

Hier ( http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... 7&start=30 ) wordt hetzelfde probleem besproken, maar de (zelfgevonden) oplossing kan ik niet vinden in regedit.

Enig idee hoe ik dit op moet lossen??
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Welk besturingssysteem draai je?
Kijk ook of SP1 geïnstalleerd is of niet:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> typ: winver
Afbeelding
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Enig idee hoe ik dit op moet lossen??
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
On Error Resume Next

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\RegistrySizeLimit",4294967295,"REG_DWORD"

Message = "Sluit nu registereditor af &" & vbCrLf & "herstart je computer"

X = MsgBox(Message, vbInformation, "RegistrySizeLimit waarde inzetten")

Set WshShell = Nothing



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je: regsizelimit.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → regsizelimit.vbsOpenen
Afbeelding
Gebruikersavatar
mhesen
Lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 14 jan 2008 16:20

Ik draai Windows 7 Ultimate, versie 6.1 (build 7601, service pack 1)

Ik ben iemand die normaal alles zelf op wil lossen met de pc, dus ook nu heb ik dagen gezocht naar een mogelijke oplossing. Ik kwam diverse sites tegen die een mogelijke oplossing boden, maar ik kwam er geen tegen die werkte. Nadat ik het bericht hier op de site had gezet, heb ik Windows update een keer helemaal uitgezet en weer op automatisch gezet. Ik had ook Windowsupdatediagnostic gedraaid, maar dat was niet de oplossing.
Na het weer aanzetten zag ik dat de laptop updates aan het downloaden was!! Na downloaden heb ik de laptop uitgezet, zoals aangegeven, weer opgestart en na een lange tijd waren de updates geinstalleerd!!

Dit proces heb ik nu al diverse malen moeten doen, er blijven updates binnenkomen! Moet ik de stappen in je 2de post nog doorlopen???
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

mhesen schreef:Moet ik de stappen in je 2de post nog doorlopen???
Kijk eerst aan hoe het loopt en wss is het niet nodig die stappen te ondernemen.
Suc7 :wink:
Afbeelding

Terug naar “Windows”