Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijdje problemen met traagheid die alsmaar erger lijken te worden. Het lijkt geen malware te zijn. Ik draai altijd scans van MBAM (heb ook Anti-Exploit), BullGuard en Eset online. Ook in Process Explorer geeft VirusTotal niks noemenswaardigs aan. Ik maak de pc regelmatig schoon met WiseDiskCleaner of CCleaner. Internetsnelheid is ong. 13 Mb download. Is voor mij voldoende. Laatst heb ik uBlocker geïnstalleerd en surfen is nog sneller geworden. Als ie niet die slowness attacks heeft.... Ik kan geen patroon ontdekken. Ik kan uren achtereen geen problemen hebben en dan opeens is er die traagheid. Soms al bij het opstarten en een reboot lost het dan op. Tot nu toe. Ik heb nu wel meer tabs in Firefox dan ooit (ong. 70, niet allemaal tegelijk open natuurlijk) maar dan zou ik altijd traagheid moeten hebben, volgens mij.

Ik ben nu aan het kijken of ik een memory leak heb. Maar eerst deze vraag:

Ik heb jaren geleden EMET geïnstalleerd want mij werd verteld dat dat heel belangrijk was. Maar ik krijg nu problemen met Word. Soms als ik een bestand open dat ik dagelijks gebruik geeft EMET deze foutmelding

Afbeelding

en sluit Word. Word herstelt gelukkig zichzelf en de bestanden waarmee ik bezig was, maar de laatste keer was Word even alle instellingen kwijt en na een herstart was dat weer goed maar de font-instellingen waren wel beschadigd en ik had een heel gedoe eraan om dat weer goed te krijgen. Bovendien zie ik nu dat EMET maar liefst plaats 5 en 6 (agent en service) inneemt in Process Explorer. Dat is heel hoog voor zo'n programma, lijkt mij.

Dus mijn eerste belangrijke vraag is: is EMET nog noodzakelijk en mag ik EMET de-installeren? Ik heb Windows 7, 64 bit, Hewlett-Packard, desktop pc, Intel i5, Ram 8 Gb.

Groetjes,
Fréderique
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

EMET is in een tool met ingewikkelde settings. Wat mij betreft kun je beter HitmanPro Alert 3.0 gebruiken om jezelf te beschermen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Is dat ECHT nodig naast wat ik al heb lopen? MBAM incl. Anti-Exploit, BullGuard, allebei real-time. Ik bedoel, ik probeer m'n memory minder te belasten, vandaar.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Het is wat mij betreft wel een dringende aanbeveling. EMET kun je dan deïnstalleren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Oké, dank je. Ik hoorde van anderen dat ze problemen ondervonden met HitmanPro, dus daar denk ik nog even over na. Ben blij dat ik EMET kon verwijderen, dan ben ik van de problemen met Word af. Heb al een aardige bunker om me heen met MBAM, MBAManti-exploit en BullGuard in real-time. :D

Ik ga nu een RSIT doen en verplaats mezelf naar die plek op het forum. :D

Groetjes,
Fréderique

Terug naar “Software en Algemene vragen”