Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

Trage laptop (internet)

Vragen over software-problemen
Forumregels
Plaats hier a.u.b. geen FRST/RSIT/DDS/HijackThis logjes!
Deze sectie is alleen bestemd voor algemene computerproblemen.
Problemen die veroorzaakt worden door infecties zullen worden behandeld in de daarvoor bestemde sectie van het forum.
Gesloten
JanaPhilippe
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2016 13:49
Besturingssysteem: Windows 7
Bescherming: AVG

Trage laptop (internet)

Bericht door JanaPhilippe » 19 mar 2016 13:53

Sinds 2 weken ondervind ik dat mijn laptop een stuk trager is geworden. Dit vooral bij het downloaden van bestanden (zelfs kleinere PPT's). Zelfs op verschillende locaties. Voor de rest heb ik geen problemen, de laptop zelf werkt nog goed.

Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Bescherming: AVG

Re: Trage laptop (internet)

Bericht door dorado » 19 mar 2016 18:28

Voer onderstaande uit wanneer de volgende problemen optreden:
  • Internet of netwerk probleem na het verwijderen van adware, spyware, virussen, wormen, Trojaanse paarden, etc
  • Verlies netwerkverbinding na het installeren / verwijderen van adware, spyware, antispam, vpn, firewall of andere netwerk-programma's
  • Geen toegang tot een webpagina of slechts toegang tot bepaalde webpagina's
  • Pop-up foutmelding met het netwerk gerelateerd probleem beschrijving
  • Geen netwerkconnectiviteit te wijten aan fouten register
  • DNS-lookup probleem
  • Het niet lukken van het vernieuwen van het IP-adres van de netwerkadapter of andere DHCP fouten herstellen
  • Netwerk verbindingsprobleem met beperkte of geen verbindingen
  • Andere netwerkproblemen
  1. Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureau-Accessoires
  2. Klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Afbeelding


3) Typ netsh winsock reset in de opdrachtprompt en druk op ENTER.

Afbeelding

Herstart de computer en kijk of alles weer werkt.

4) Als het nog niet werkt, moet er meer hersteld worden.

Typ de volgende regels gevolgd door een Enter:
ipconfig /release
ipconfig /renew
netsh winsock reset catalog
netsh int ip reset



Herstart de computer en kijk of alles weer werkt.

Combineer [windowstoets & r] → tik:control ncpa.cpl en klik op Eigenschappen van de adapter.
Selecteer hier Internet Protocol versie 4 (TCP /IPv4) en klik op Eigenschappen.
Bij De volgende DNS-serveradressen gebruiken vul je het volgende in:
Voorkeurs-DNS-server : 208.67.222.222
Alternatieve DNS-server : 208.67.220.220

Gesloten