Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

Geachte helpers,
Sinds kort ben ik van Windows Live overgeschakeld naar de volledige nieuwste versie van outlook 2016.
Het probleem doet zich voor dat ik vanuit de verkenner een .xls of .xlsx bestand niet kan openen.
Als ik dubbelklik opent wel Excel maar daarna gebeurt er niets meer.
Als ik zelf Excel open en dan ga zoeken in werkmappen en dan de betreffende file vindt en daarop dubbel klik dan opent het bestand wel.
Het gekke is dat ik dit alleen met Excel files heb. In de verkenner kan ik wel dubbel klikken op Word documenten, idem Power Point.
Bij de map opties staat alles goed en ook is Excel aangemeld.
Er valt natuurlijk mee te werken maar het zou makkelijker kunnen. Eenmaal een bestand geopend komt die bij recent te staan en is een volgende keer wel vanuit recent te openen.
Al heel wat op het internet gezocht maar de oplossing ..... nog niet.
Gaarne hulp.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Makkelijkst lijkt mij het installatiebestand van Office te starten en te kiezen voor Repareren.
Suc7
Afbeelding
Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

Omdat ik geen mail kreeg dacht ik dat er nog geen antwoord was.
Nu ik zelf even kijk zie ik dat mijn reactie van dorado niet over gekomen is, mijn fout waarschijnlijk.
Daarom nogmaals mijn bedoelde reactie.
Het Office pakket is er door mijn computerzaak opgezet als vervanging van Windows Live.
Dus Outlook, Word, Excel, OneNote en Power Point.
Ik dacht dat het openen van Excel files vanuit de verkenner niet anders kon dan zoals aangegeven in mijn vraagstelling.
Nu ik van anderen hoor dat het wel moet kunnen door in verkenner rechtstreeks op de excel file te dubbel klikken ben ik op dit forum beland om te vragen of men hier een oplossing weet.
Van Office 2016 voor Thuisgebruik en Zelfstandigen heb ik alleen het doosje waarop ook staat Productcode in verpakking en Geen Schijf.
Ik kan dus niet naar het installatiebestand en voor repareren kiezen.
Als ik dus echt de schijf nodig heb zit er niets anders op dan terug gaan naar de computerzaak.
In Program Files (86) staat wel een map Microsoft Office met veel submappen maar ik kan daar geen installatie file vinden.
Dus dorado of andere helpers/lezers is er een oplossing?
Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

Terug geweest naar de verkoper en daar hebben ze het hersteld.
Dit onderwerp kan dus worden gesloten, bedankt voor alle lezers/meedenkers.

Terug naar “Software en Algemene vragen”