Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Erik2010
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:41

Hoi...
Ik gebruik al sinds lange tijd het programma PINs 4.50.xxx
Hierin sla ik al mijn wachtwoorden op..
Nou doet zich het vervelende voor dat ik het hoofdwachtwoord, wat al jaren hetzelfde is, schijnbaar toch vergeten ben
of het misschien in een vlaag van verstandsverbijstering, heb veranderd...
Ik heb al tig variaties geprobeerd en bedacht... maar ik kom er niet meer in.

Is of bestaat er een stuk software dat dat mogelijkerwijs kan achterhalen.?

Mvrgr

Erik
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Het is niet echt één van de bekendste programma's, laatst geupdate 4.50.0.86, 19 Mar 2003 Klik.
Ik denk dat het ook niet meer word ondersteunt anders zou je een mail naar de maker kunnen sturen, maar ik ben bang dat je nieuwe wachtwoorden moet gaan maken waar het mogelijk is.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Erik2010
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:41

Hallo abbs.

Klopt.. het is een verouderd programma en nieuwe updates zijn er niet en ik denk dat die er ook niet van komen.
Maar mijn uiteindelijke vraag was en is: bestaat er een stuk software dat dat (wachtwoord) mogelijkerwijs kan achterhalen.?

Mvrgr
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Erik2010 schreef: 09 mar 2017 14:08 Hallo abbs.

Klopt.. het is een verouderd programma en nieuwe updates zijn er niet en ik denk dat die er ook niet van komen.
Maar mijn uiteindelijke vraag was en is: bestaat er een stuk software dat dat (wachtwoord) mogelijkerwijs kan achterhalen.?

Mvrgr
Nee, dat moet special geschreven worden. :(
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Erik2010
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:41

Vroeger in de MS-DOS tijd had je een programma-tje PCTools waarmee je "in" de software kon kijken...Is er nu niet meer zo'n soort programma?
Gebruikersavatar
Erik2010
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:41

@abbs,

Ik denk dat ik van geluk mag spreken.... ik heb het wachtwoord gelukkig kunnen achterhalen... kreeg een plotselinge ingeving en die bleek te kloppen. Toch bedankt voor je reacties. Maar blijft nog een vraag over...

Vroeger in de MS-DOS tijd had je een programma-tje PCTools waarmee je "in" de software kon kijken...Is er nu niet meer zo'n soort programma?

mvrgr
Erik
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Erik2010 schreef: 13 mar 2017 13:41 @abbs,

Ik denk dat ik van geluk mag spreken.... ik heb het wachtwoord gelukkig kunnen achterhalen... kreeg een plotselinge ingeving en die bleek te kloppen. Toch bedankt voor je reacties. Maar blijft nog een vraag over...

Vroeger in de MS-DOS tijd had je een programma-tje PCTools waarmee je "in" de software kon kijken...Is er nu niet meer zo'n soort programma?

mvrgr
Erik
Dat is mooi om te horen, hoever wil je in je software kijken via msconfig kom je een heel eind maar is ook zeer gevaarlijk.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Erik2010
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:41

Oh.. ik wist niet dat ik met ms-config in willekeurig welk programma kon kijken? Dat is toch alleen voor binnen Windows?
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Erik2010 schreef: 14 mar 2017 14:26 Oh.. ik wist niet dat ik met ms-config in willekeurig welk programma kon kijken? Dat is toch alleen voor binnen Windows?
Het is allemaal net wat je zoekt en verwijderd moet worden (via msconfig is het ook heel gevaarlijk)
En om echt een programma open te maken heb je speciale programma's nodig maar dan zit je richting illegaal en daar gaan we niet op in.
Dus ik laat het hier bij :mrgreen:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Erik2010
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:41

Oh maar illegaal was ook helemaal mijn bedoeling niet ;-) Bedankt voor je reacties iig.. Bye

Grtz

Erik

Terug naar “Software en Algemene vragen”