Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
mhesen
Lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 14 jan 2008 16:20

Ik heb een HP laptop (HP Envy x360 convertible), fantastisch ding, alleen doet het geluid het opeens niet meer! Ik heb de drivers gecontroleerd van de geluidskaart, en die is uptodate. Ik kan geen enkel geluid afspelen, via internet niet, maar ook liedjes die op de harde schijf staan niet.

Wie kan mij helpen??
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Combineer [windowstoets & r] → typ: sndvol
Staat hier alles open?
Afbeelding
Gebruikersavatar
mhesen
Lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 14 jan 2008 16:20

Als ik dit doe, dan gebeurt er niks! Er wordt geen pagina oid geopend..
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

In 'Eigenschappen' van de luidspreker (tabje 'Geavanceerd') kun je o.a. de samplefrequentie instellen.
  • Combineer [windowstoets] & r → typ: mmsys.cpl
  • Klik op eigenschappen van het standaardapparaat
  • Klik op tabblad Geavanceerd
  • Wijzig in het uitrolmenu de samplefrequentie en kijk of er verbetering is
Afbeelding
Gebruikersavatar
mhesen
Lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 14 jan 2008 16:20

Nou, na uren klooien heb ik weer geluid!
Blijkbaar was het stuurprogramma het spoor bijster, en dit kreeg ik ook niet bijgewerkt de eerste 10x!

Ik heb echt alles geprobeerd, in apparaatbeheer kon ik niet in het geluidsprogramma komen, dan begon hij over een dll bestand dat mistte..

Uiteindelijk het huidige stuurprogramma opeens wel kunnen bijwerken, verwijderen en weer installeren, laptop opnieuw opstarten en het geluid is terug!!!

Ik vraag e wel af hoe dit komt, ik heb namelijk niks gedaan in de tussentijd. Gisteravond nog gewoon geluid, en vandaag was het weg!
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

mhesen schreef: 16 mar 2017 20:40 Nou, na uren klooien heb ik weer geluid!
Blijkbaar was het stuurprogramma het spoor bijster, en dit kreeg ik ook niet bijgewerkt de eerste 10x
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
'Geen stuurprogramma's via Windows Update

On Error Resume Next

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DriverSearching\SearchOrderConfig",0,"REG_DWORD"

Message = "Er worden geen stuurprogramma's meer aangeboden via Windows Update!" & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet de computer opgestart worden!"

X = MsgBox(Message, vbexclamation, "Geen stuurprogramma's via Windows Update aanbieden")

Set WshShell = Nothing



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je: nodriverfix.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → nodriverfix.vbsOpenen
Afbeelding

Terug naar “Software en Algemene vragen”