Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Fuser
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2006 12:13

Hoi mensen...

Aangezien ik hier zo'n goede hulp heb gekregen bij het oplossen van problemen met de PC van mijn ouders, dacht ik dat ik dit mischien hier even iets kan vragen over een bepaald proces.
Mijn excuses als ik deze vraag op een verkeerde plek post.

Het gaat hier over ISASS.EXE.
Ik google regelmatig de verschillende processen die ik aantref op mijn computer, en vandaag dus ISASS.EXE. Wat ik vond maakte me niet happy, maar verwarde me. De ene persoon zei dat het een spyware-prog was met keylog elementen, en de ander dat het een normale XP exe bestandje was.

Aangezien ik een multimedia vormgever ben, is een schone (en een erg nieuwe trouwens) PC van belang. Kan iemand mij uit leggen wat het is, of moet ik toch even een logfile droppen (dit leek mij namelijk onnodig omdat ik niet zozeer problemen heb met mijn PC).
Misschien ben ik gewoon een beetje paranoïde :shock:

In ieder geval bedankt,
Met vriendelijke groet,
Niels
Gebruikersavatar
pablo
Lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 mei 2005 17:16

hoi niels,

Isass.exe met de I van isaac is malware ;)
Lsass.exe met de l van leonard is legitiem en van microsoft,aangezien die twee letters veel op elkaar lijken is het soms lastig,maar als je het bestand rechtsklikt en bij de eigenschappen kijkt zie je snel genoeg of het van microsoft is of niet ;)

paul :)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Fuser
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2006 12:13

Wauw... Jullie zijn echt geweldig :D

Het ging hier inderdaad om de L (van leonard) versie. :oops:
Excuses voor het ongemak, en bedankt voor de snelle reactie + verklaring.

Nogmaals hartelijk bedankt,
Niels Voogt
Gebruikersavatar
pablo
Lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 mei 2005 17:16

Fuser schreef:Wauw... Jullie zijn echt geweldig :D
dank je voor het compliment :oops:
en graag gedaan ;)

Paul :)
Afbeelding Afbeelding

Terug naar “Software en Algemene vragen”