Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

zal mijn mcafee dit verwijderen ? misschien zoekt ie nog meer....

Afbeelding
Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

owja.....de scan was klaar. kan het bestand niet opschonen maar heb wel in querentine gezet. moet ik er vanaf blijven ofzo , kan dit voor de rest geen kwaad. moet ik logje maken ? ik weet niet meer hoe ik dat moet doen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 07 mei 2005 18:59

Leeg even de Java cache.
Vindt McAfee dan nog wat?
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

Ik heb gewoon die in quarentine gezet en voor de rest geen problemen mee. ik snap niet wat die java ding was wat je stuurde. ik ken wel engels goed horen maar lezen niet zo super. maar als er nu niks meer kan gebeuren dan is het tog klaar :lol:

alvast erg bedankt
Gebruikersavatar
jahewi
Lid
Berichten: 661
Lid geworden op: 10 apr 2005 09:10
Contacteer: Website

Hoi davincstyle,


Okay, wat uitleg in het Nederlands zal je misschien verder helpen ;)

Virussen (en andere malware) kunnen op verschillende manieren en in verschillende programmeer-talen worden gemaakt.
Veel virussen worden gemaakt in een programmeertaal die C heet.

Er worden tegenwoordig echter ook virussen gemaakt met behulp van Java.
Ook Java is een programmeer-taal, maar dan eentje die zeer geschikt is voor internet-toepassingen.
Java wordt dan ook gebruikt voor websites die film-fragmenten tonen en bv. voor online spellen.
Zo'n java-programma wordt een Java-plugin of Java-component genoemd.

Java-componenten worden, net als bv. cookies, vanaf de betreffende site (tijdelijk) op je computer gezet, tijdens je verblijf op die site.
Hiervoor is een speciale plaats gereserveert op je computer. Deze wordt de Java-Cache genoemd.

Omdat het aantal Java-Plugins hierin nogal kan oplopen en zeker als er zich virus-componenten in de Java-cache bevinden, is er een mogelijkheid om deze cache leeg te maken.
Dit doe je alsvolgt:
  • Klik Start en daarna Configuratiescherm
    Klik op Java (deze optie herken je ook aan de bijbehorende pictogram, een koffiekopje)
    Het Java Control-panel wordt nu geopend en je ziet een aantal tabbladen.
    Op het eerste tabblad, General, zie je een knop Delete Files. Klik op deze knop om de Java-Cache te legen.
Dat is eigenlijk alles :mrgreen:


Maar, nu we het toch over Java hebben ...
Ook in de toepassing van Java worden regelmatig gaten gevonden, waardoor een aanval, door virussen, gemakkelijker is.
Deze 'beveiligings-gaten' worden dan gedicht en er wordt een update voor het Java Control-panel uitgebracht.
Het is heel belangrijk om dus, naast je Windows-, antivirus- en andere belangrijke updates, ook het Java Control-panel regelmatig te laten controleren op Updates.

Dit doe je alsvolgt:
  • Klik, in het Java Control-panel, op the tweede tabblad, Update, en klik op de knop Update Now
    Je zult een melding krijgen. Als deze is, dat er updates zijn, voer dan de instrukties uit, die je op je scherm krijgt.

    En tenslotte ... controleer gelijk, op hetzelfde tabblad, of er een vinkje staat bij Check for updates automaticly.
    Zo niet, is het handig om deze aan te vinken omdat vanaf dat moment automatisch wordt gecheckt of er updates voor het Java Control-panel zijn.

    Een heel verhaal, maar ik hoop dat de term "Java" nu ietsje duidelijker is


    Jan :)
Proud member of UNITE (Unite Against Malware)
Beveiligings-tips - Pas op voor PUPs!

"If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito"
Gebruikersavatar
davincstyle
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:41

Zeker weten , erg bedankt jan !

Terug naar “Software en Algemene vragen”