Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

BSOD (opgelost)

Vragen over software-problemen
Forumregels
Plaats hier a.u.b. geen FRST/RSIT/DDS/HijackThis logjes!
Deze sectie is alleen bestemd voor algemene computerproblemen.
Problemen die veroorzaakt worden door infecties zullen worden behandeld in de daarvoor bestemde sectie van het forum.
Bertbert
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mar 2008 14:47

BSOD (opgelost)

Bericht door Bertbert » 07 mar 2018 13:20

Hoi

Ik heb sinds kort het BSOD probleem... computer start elke keer opnieuw op na afsluiten..etc etc etc
Ik heb malwarebytes laten scannen en ook de ESET online 4us scanner
Zijn wat bedreigingen verwijderd, maar dit euvel is er niet mee opgelost.
Na het opstarten verschijnt een mswindow met wat info, die ik heb bijgevoegd.
Hopelijk genoeg info voor jullie voorlopig
Gr Bert

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a9fd ... 6-bsod.png
(er zijn bestanden, zoals minidump, maar die kan ik niet uploaden)

PS (FRST) start wel op maar verdwijnt automatisch na enkele seconden.. ja ik heb de 32 versie gepakt

Bertbert
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mar 2008 14:47

Re: BSOD

Bericht door Bertbert » 07 mar 2018 14:27

Zag ineens iets over een bluescreenview...
Hier is de .dmp


==================================================
Dump File : Mini030718-02.dmp
Crash Time : 7-3-2018 8:32:20
Bug Check String : CRITICAL_OBJECT_TERMINATION
Bug Check Code : 0x000000f4
Parameter 1 : 0x00000003
Parameter 2 : 0x85197500
Parameter 3 : 0x8519764c
Parameter 4 : 0x822350e0
Caused By Driver : ntoskrnl.exe
Caused By Address : ntoskrnl.exe+cd9df
File Description :
Product Name :
Company :
File Version :
Processor : 32-bit
Crash Address : ntoskrnl.exe+cd9df
Stack Address 1 : ntoskrnl.exe+293f44
Stack Address 2 : ntoskrnl.exe+1f16f5
Stack Address 3 : ntoskrnl.exe+1f169c
Computer Name :
Full Path : C:\Users\Bert\Desktop\Mini030718-02.dmp
Processors Count : 2
Major Version : 15
Minor Version : 6002
Dump File Size : 149.729
Dump File Time : 7-3-2018 12:47:45
==================================================

Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Bescherming: AVG

Re: BSOD

Bericht door dorado » 07 mar 2018 20:01

Voer onderstaande stappen uit zodat we je verder kunnen helpen:

Stap 1:
Download Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op MiniToolBox.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.

Bevestig de opstartmelding Are you sure you want to continue? met Ja.

Vink Select All aan.

Klik op de knop Go.
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, MTB.txt.
Hoe je een bijlage kunt toevoegen aan het bericht lees je hier.



Stap 2:
Download Afbeelding Look My hardware naar je bureaublad.

Dubbelklik look-my-hardware_X_XX.XX.XX.X.exe om het programma te starten
Klik op Start Scan
Er zal op je bureaublad een log verschijnen Look_my_hardware.txt
Post dit in je reactie.

Hoe je een bijlage kunt toevoegen aan het bericht lees je hier.

Stap 3:
  • Download Afbeelding Autoruns for Windows
  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam Autoruns.zip uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren
  • Ga naar File>Save, sla het op als AutoRuns.txt op je bureaublad.
  • Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:
Afbeelding

Hoe je een bijlage kunt toevoegen aan het bericht lees je hier.

Tip:
  • Zorg dat bij gebruik van cleaner programma's zoals CCleaner de optie Geheugendumps is uitgevinkt zodat deze niet gewist worden.
  • Verwijder ieder CD visualisatie programma zoals Daemon Tools en Alcohol 120%. Ze gebruiken een stuurprogramma genaamd sptd.sys, dat berucht staat om het veroorzaken van BSODs.
    Gebruik het installatieprogramma van SPTD om het te verwijderen op www.duplexsecure.com


Geen MEMORY.DMP aanwezig? De volgende zaken kun je dan nakijken.
  • Kijk na of verborgen bestanden wel zichtbaar zijn via de Verkenner
  • Gebruik eventueel de zoekfuncties recht boven in de Verkenner om naar *.DMP bestanden te zoeken.
  • Combineer [windowstoets & r] → typ: control sysdm.cpl,,3 → Geavanceerde Systeeminstellingen → Klik op Instellingen onder Opstart- en herstelinstellingen.
  • Kijk hierin na of de instelling Foutopsporingsgegevens registreren op iets anders staat dan Geen.
  • Kijk ook na of de instelling Kernelgeheugendump wel op de standaard %SystemRoot%\MEMORY.DMP staat.
  • Kijk na of de vrije diskruimte wel meer dan 25GB is, indien de computer geen lid van een domein is.
  • Als deze ruimte minder is, maar je wilt toch geheugendumps bewaren, moet je het volgende doen.
  • Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
    Kopieer onderstaande code:
    On Error Resume Next
    Set WshShell = WScript.CreateObject(WScript.Shell)
    WshShell.RegWrite HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\CrashControl\AlwaysKeepMemoryDump,1,REG_DWORD
    Message = De kernelgeheugendumps worden nu wel bewaard. & vbCrLf & Om iets van deze wijzigingen te merken moet je je afmelden & opnieuw aanmelden..
    X = MsgBox(Message, vbInformation, Geheugendumpfiles opslaan)
    Set WshShell = Nothing


    Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Bij Opslaan in kies je: Bureaublad.
    Bij Bestandsnaam zet je:filedumps.vbs.
    Bij Opslaan als type selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → filedumps.vbsOpenen

Bertbert
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mar 2008 14:47

Re: BSOD

Bericht door Bertbert » 08 mar 2018 00:56

De logjes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Bescherming: AVG

Re: BSOD

Bericht door dorado » 09 mar 2018 14:46

Voor een goede en snelle hulp is een juiste diagnose essentieel. Uit de bijgevoegde logjes komt het probleem niet voor voren.

Kun je de bestanden die in C:\Windows\Minidump staan inpakken en uploaden op tinyupload?

Bertbert
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mar 2008 14:47

Re: BSOD

Bericht door Bertbert » 09 mar 2018 15:10

Dat heb ik gedaan, zie minidump.txt . Ik kan dat bestand .dmp niet inpakken, vandaar dat ik het zo heb gedaan

Bertbert
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mar 2008 14:47

Re: BSOD

Bericht door Bertbert » 09 mar 2018 15:14

..met bluescreenview

Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Bescherming: AVG

Re: BSOD

Bericht door dorado » 09 mar 2018 15:21

Wat je hebt gedaan is de inhoud weergegeven van Mini030718-02.dmp.

Er zijn er echter veel meer, nl:
Spoiler: weergeven

  • C:\Windows\Minidump\Mini022218-01.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022218-02.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022218-03.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022218-04.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022318-01.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022318-02.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022318-03.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022318-04.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022318-05.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022318-06.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022318-07.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022418-01.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022518-01.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022618-01.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022618-02.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022618-03.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022618-04.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022618-05.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022718-01.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022718-02.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022718-03.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022718-04.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini022818-01.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030118-01.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030118-02.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030118-03.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030118-04.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030118-05.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030218-01.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030218-02.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030318-01.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030418-01.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030418-02.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030418-03.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030518-01.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030518-02.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030618-01.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030618-02.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030718-01.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030718-02.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030718-03.dmp
  • C:\Windows\Minidump\Mini030718-04.dmp
Probeer het eens met 7Zip.
(handleiding)

Bertbert
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mar 2008 14:47

Re: BSOD

Bericht door Bertbert » 09 mar 2018 15:25

Dam moet ik je teleurstellen want die bestanden zijn waarschijnlijk gewist door ccleaner
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Bescherming: AVG

Re: BSOD

Bericht door dorado » 09 mar 2018 21:06

Dan moeten we elkaar teleurstellen want dan wordt het er niet makkelijker op en gaat het de snelheid waarmee dit vraagstuk opgelost kan worden wss niet bevorderen.
  1. Download PsTools.
  2. *Unzip deze naar C:\Program Files\PS Tools.
  3. Download en installeer ** Afbeelding ConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmuAls administrator uitvoeren
(Kopieer onderstaande vetgedrukte blauwe regel en plak deze in ConEmu)
Typ: "%programfiles%\ps tools\psloglist" -d 180 -f e -o eventlog > "%userprofile%\desktop\eventlogerror.log" & start notepad "%userprofile%\desktop\eventlogerror.log"


*Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken.
** Je kan i.p.v. ConEmu ook de Opdrachtregel met Administratorrechten gebruiken.

Bertbert
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mar 2008 14:47

Re: BSOD

Bericht door Bertbert » 09 mar 2018 22:01

de code werkt niet

C:\Program wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.


Current directory:
C:\

Command to be executed:
"C:\Windows\system32\cmd.exe" /C "C:\Program Files\ps tools\psloglist" -d 180 -f e -o eventlog > "C:\Users\Bert\desktop\eventlogerror.log" & start notepad "C:\Users\Bert\desktop\eventlogerror.log"


ConEmuC: Root process was alive less than 10 sec, ExitCode=1.
Press Enter or Esc to close console...

Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Bescherming: AVG

Re: BSOD

Bericht door dorado » 10 mar 2018 09:19

Wat ConEmu betreft: Je moet de blauw vetgedrukte lijn in mijn vorige reactie kopiëren en vervolgens plakken in ConEmu waardoor het wel gaat werken...


Omdat we weinig informatie hebben, kun je ook eens starten met het updaten van je stuurprogramma's:
Download AfbeeldingSDI Lite en *pak het uit naar de map C:\Program Files\SDI
Dubbelklik SDI_auto.bat om het programma te openen.
Klik in het welkomstscherm op Download indexes only.
Klik dan op de paarse balk, kies Indexes en Ok
Zoek nu in de lijst van hardware het stuurprogramma van jouw probleemhardware en houd de muis stil bij deze regel. Je ziet dan welke versie van je stuurprogramma is geïnstalleerd en welke versie beschikbaar is.
Klik rechtsbovenin in het programma op de groene knop om de nieuwe versie te installeren.

*Kijk hier hoe je kunt in- en uitpakken

Bertbert
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mar 2008 14:47

Re: BSOD

Bericht door Bertbert » 10 mar 2018 11:01

Ik heb de blauwe lijn in het programma gekopieerd en het vorige was het resultaat.

Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Bescherming: AVG

Re: BSOD

Bericht door dorado » 10 mar 2018 11:39

Download SystemLook(x32) of SystemLook(x64) & plaats het bestand op het Bureaublad.
Dubbelklik SystemLook.exe om het programma te starten.
In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:

Code: Selecteer alles

:filefind
psloglist.exe
:folderfind
ps tools
Afbeelding Zorg dat deze tekst links uitlijnt!

Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
Post de inhoud van dit bestand.

Bertbert
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mar 2008 14:47

Re: BSOD

Bericht door Bertbert » 10 mar 2018 14:10

wat dit doet is toch alleen de locatie vd map en bestand weergeven?

heb t wel gedaan maar het scannen lijkt een eeuwigheid.

Gesloten