Pagina 1 van 2

fout 1316

Geplaatst: 09 mei 2018 11:53
door hekelgem
Geachte,

Bij het verwijderen van een oude versie Open Office en het proberen installeren van een nieuwe verschijnt steeds de melding "fout 1316 account bestaat al". He is dus onmogelijk Open Office te installeren. Heb dan maar alles van Open Office geprobeerd zo goed mogelijk te verwijderen maar ook dat helpt niet.

Weet een van de specialisten soms raad? Tot elk verder nut post ik ook een HJT-logje op de daartoe bestemde plaats.

Bij voorbaat dank.

Re: fout 1316

Geplaatst: 09 mei 2018 14:00
door abbs
Hallo,


Een onderwerp starten in het onderdeel HJT heeft geen nut omdat het niet om een virus gaat. (dus dat onderwerp sluit ik).
We kunnen kijken of ik nog restanten kan vinden die dit probleem veroorzaken, wat ik wel even wil aangeven is maak indien nodig back ups van
al je belangrijke bestanden die te makken heeft met een Office product zodat die veilig staan.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Re: fout 1316

Geplaatst: 09 mei 2018 15:29
door hekelgem
Hallo abbs,

Hierbij de gevraagde logjes;

Re: fout 1316

Geplaatst: 09 mei 2018 16:57
door abbs
Hallo,

Heb je bewust voor WinThruster gekozen dit is een programma die je beter kan verwijderen.
Het kan meer schaden aan je pc toe brengen als verbetering, zo zie ik ook dat je menig andere cleaners heb gebruikt kijk daar mee uit.
OpenOffice 4.1.2 is ook niet goed verwijderd, we gaan kijken of ons dat gaat lukken om die te gaan verwijderen.
Ik heb een stappen plan gemaakt we gaan eerst de ongewenste programma's en bestanden verwijderen.

Stap 1.
Weg gaan naar Afbeelding Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek het volgende programma, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • WinThruster
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

Stap 2.
Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Stap 3.
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Sluit eerst alle openstaande programma's en browsers.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    OpenOffice 4.1.2;u
    OpenOffice;z
    OpenOffice;a
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

Re: fout 1316

Geplaatst: 11 mei 2018 09:41
door hekelgem
Gegroet,

1. Het progje WinThruster heb ik na het posten van het eerste bericht al gewist. Een mens laat zich daaraan vangen goed wetende dat het niet deugt. Tegen beter weten in....

2. Hierbij de gevraagde logjes. Het scannen is goed verlopen.

3. Mag ik nog wat vragen? Eergisteren verscheen de melding "your system is corrupt". Moet windows opnieuw geïnstalleerd worden? kan u aub eens nakijken of dit nodig is? Als dat mogelijk is natuurlijk. Zou u me ook kunnen laten weten welke beveiligingen ik best laat staan en welke best worden verwijderd?

Mijn dank is groot.

Re: fout 1316

Geplaatst: 11 mei 2018 09:48
door hekelgem
Hallo,

Nog vergeten te melden dat die melding maar twee keer verschenen is nadien niet meer. Raar....

Re: fout 1316

Geplaatst: 11 mei 2018 10:52
door abbs
hekelgem schreef:
11 mei 2018 09:41
3. Mag ik nog wat vragen? Eergisteren verscheen de melding "your system is corrupt". Moet windows opnieuw geïnstalleerd worden? kan u aub eens nakijken of dit nodig is? Als dat mogelijk is natuurlijk. Zou u me ook kunnen laten weten welke beveiligingen ik best laat staan en welke best worden verwijderd?
Je mag altijd vragen :)
Het is juist goed dat je dit aangeeft zo kunnen we eerst dit nakijken voor we verder stappen gaan ondernemen wat geen nut meer heeft.
Wat ik je wil mee geven na zo'n melding maak voor de zekerheid eerst een back-up van al je belangrijke bestanden, E-mails, Adressen, Word enz.
Zet dat op een externe schijf of USB-stick.
Dit is altijd aangeraden ook al heb je een gezonde pc.

Stap 1.
Klik linksonder op het vergrootglas en doe de volgende stappen:
1. typ cmd.
2. klik met je rechter muisknop op Opdrachtprompt.
3. klik op Als administrator uitvoeren.

Afbeelding

Typ DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth (let op spaties voor elke /)
Druk op ENTER als de bewerking klaar is start de computer opnieuw op en doe meteen stap 2..

Stap 2.
Start weer cmd op zoals hierboven is beschreven en doe het volgende.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.

Re: fout 1316

Geplaatst: 11 mei 2018 12:45
door hekelgem
Hallo,

Heb een probleem: het maken van een screenshot. Met desktop is dat een fluitje van een cent maar met die tablet hier is het me een raadsel. Weet je soms raad? Is het een probleem als ik het scannen opnieuw uitvoer want dat is namelijk al gebeurd.

Excuus voor het vele ongemak.

Re: fout 1316

Geplaatst: 11 mei 2018 16:34
door hekelgem
Hallo,

Ben eigenlijk wat verlegen. De knop printscreen staarde mij aan vanop het toetsenbord en ik zag het niet. :oops:
Zij hebben ogen en ze zien niet :D
Het enige dat ik nu nog graag zou weten is of scan nog eens mag uitgevoerd worden. Want dat was dus al eens gebeurd.

Met al mijn excuses hoor maar men kan van een ezel geen koerspaard maken nietwaar.....

Re: fout 1316

Geplaatst: 11 mei 2018 20:11
door abbs
Hallo,

Het gaat toch over een pc en niet over een tablet?

Voer SFC /SCANNOW nog maar eens uit en vertel de uitslag.

Re: fout 1316

Geplaatst: 12 mei 2018 12:40
door hekelgem
Hallo,

Heb de scan uitgevoerd die je gevraagd hebt. Kreeg als resultaat : Windows Resource Protection did not find any integrity violations".

Het toestel waar je naar vroeg is een Acer Iconia W700. Dit is een kleine laptop maar kan ook doorgaan voor een tablet vermoed ik. Is dat een probleem?

Nogmaals mijn dank voor je tijd.

Re: fout 1316

Geplaatst: 12 mei 2018 13:56
door abbs
hekelgem schreef:
12 mei 2018 12:40
Het toestel waar je naar vroeg is een Acer Iconia W700. Dit is een kleine laptop maar kan ook doorgaan voor een tablet vermoed ik. Is dat een probleem?
Dus met dit apparaat zijn we bezig?
Alle tools werken goed op dit apparaat, en het geeft aan dat er geen fouten zijn dus we gaan verder:

Maak eerst een backup van je register: https://www.computeridee.nl/workshop/ho ... indows-10/


Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Re: fout 1316

Geplaatst: 12 mei 2018 19:32
door hekelgem
Goeienavond,

Alles gedaan zoals je hebt gevraagd.

Hierbij het logje.

Re: fout 1316

Geplaatst: 13 mei 2018 09:34
door abbs
Hallo,

Start Afbeelding CCleaner op.
  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.
Herstart je pc en probeer nu weer Open Office te installeren.
Link: https://www.openoffice.org/nl/download/

Re: fout 1316

Geplaatst: 13 mei 2018 11:52
door hekelgem
Beste abbs,

Het is allemaal prachtig gelukt. Gelukkig bestaan er specialisten als jullie die hier jullie tijd willen insteken.

Hartelijk bedankt voor je geduld en ongetwijfeld tot later.