Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

Outlook/Internet

Vragen over software-problemen
Forumregels
Plaats hier a.u.b. geen FRST/RSIT/DDS/HijackThis logjes!
Deze sectie is alleen bestemd voor algemene computerproblemen.
Problemen die veroorzaakt worden door infecties zullen worden behandeld in de daarvoor bestemde sectie van het forum.
Plaats reactie
Yannick1984
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:51
Besturingssysteem: Windows 7
Bescherming: Bitdefender

Outlook/Internet

Bericht door Yannick1984 » 14 jan 2019 09:36

Goedemorgen!

Sinds een week of 2 vertoont mijn Outlook (365) problemen. Na een tijdje loopt het hele internet vast, en het enigste wat helpt is de pc volledig uitschakelen en weer opnieuw opstarten. Heb ik Outlook niet geopend dan is er niks aan de hand (zoals nu). Pc draait op Windows 7 en Outlook 365, alles uiteraard volledig legaal
Ik heb werkelijk geen idee wat dit kan zijn, alleen dat er misschien een kwaadwillend bestand in Outlook zelf zit (mailtje of wat dan ook). Wie kan me hiermee helpen?

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6462
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Outlook/Internet

Bericht door abbs » 14 jan 2019 11:34

Hallo,

Gebruik je Malwarebytes doe daar eerst een scan mee als die niks vind doe:

Kijk of je Outlook kan herstellen: https://support.office.com/nl-nl/articl ... b40c5bb88b

BELANGRIJK ! indien nodig zorg wel eerst voor een goede backup van je mails, adressen en instellingen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Yannick1984
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:51
Besturingssysteem: Windows 7
Bescherming: Bitdefender

Re: Outlook/Internet

Bericht door Yannick1984 » 16 jan 2019 10:19

Goedemorgen! Dank voor uw reactie, Malwarebytes vond niks. Herstel van Outlook heb ik uitgevoerd en tot nu toe gaat het goed. Ik kijk het nog even aan, mocht het niet hebben geholpen dan meld ik mij weer en anders laat ik weten dat het opgelost is.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6462
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Outlook/Internet

Bericht door abbs » 16 jan 2019 11:09

Goedemorgen,

Dat klinkt goed, we wachten af :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Yannick1984
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:51
Besturingssysteem: Windows 7
Bescherming: Bitdefender

Re: Outlook/Internet

Bericht door Yannick1984 » 22 jan 2019 14:37

Hallo,

helaas toch niet het gewenste resultaat. Zoals gezegd vond Malwarebites niks en een herstel van Outlook hielp achteraf ook niet. Het ging wel even goed maar na een paar dagen weer hetzelfde probleem.
Wat kan ik nog meer doen?

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6462
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Outlook/Internet

Bericht door abbs » 22 jan 2019 15:51

Hallo,

We gaan eens verder kijken:

Download de AfbeeldingFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Yannick1984
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:51
Besturingssysteem: Windows 7
Bescherming: Bitdefender

Re: Outlook/Internet

Bericht door Yannick1984 » 22 jan 2019 21:05

Check! Zie onder
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6462
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Outlook/Internet

Bericht door abbs » 23 jan 2019 09:04

Hallo,

Je gebruikt Outlook (365), dit is toch de Office met een jaar abonnement?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Yannick1984
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:51
Besturingssysteem: Windows 7
Bescherming: Bitdefender

Re: Outlook/Internet

Bericht door Yannick1984 » 23 jan 2019 10:14

Ja, dat klopt inderdaad. Abonnement wordt binnenkort verlengd

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6462
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Outlook/Internet

Bericht door abbs » 23 jan 2019 11:30

Yannick1984 schreef:
23 jan 2019 10:14
Ja, dat klopt inderdaad. Abonnement wordt binnenkort verlengd
Gebruik je deze op meerdere pc's?
En hoelang wil je deze pc nog blijven gebruiken met Windows 7 want die loopt af op 14 januari 2020: https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... ry-14-2020

Ik stel even een aantal vragen om de beste oplossing voor je te vinden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Yannick1984
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:51
Besturingssysteem: Windows 7
Bescherming: Bitdefender

Re: Outlook/Internet

Bericht door Yannick1984 » 23 jan 2019 11:49

Ik gebruik deze Office op pc (Windows 7) en laptop (Windows 10). Ik was van plan dat zo lang mogelijk te gebruiken, Windows 7 bevalt mij erg goed. Windows 10 minder. Ik wist trouwens niet dat Windows 7 stopt in 2020

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6462
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Outlook/Internet

Bericht door abbs » 23 jan 2019 12:07

Yannick1984 schreef:
23 jan 2019 11:49
Ik gebruik deze Office op pc (Windows 7) en laptop (Windows 10). Ik was van plan dat zo lang mogelijk te gebruiken, Windows 7 bevalt mij erg goed. Windows 10 minder. Ik wist trouwens niet dat Windows 7 stopt in 2020
Als je éénmaal aan Windows 10 gewent bent draait die ook goed, het enigste wat je nog kan proberen is om Office geheel van je pc te verwijderen en dan er weer opnieuw op te gaan zetten. (indien nodig backup je mails)

Office verwijderen met behulp van Easy Fix hier staat hoe: https://support.office.com/nl-nl/articl ... =signinmsa

Herstart je pc en installeer het opnieuw.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Yannick1984
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:51
Besturingssysteem: Windows 7
Bescherming: Bitdefender

Re: Outlook/Internet

Bericht door Yannick1984 » 23 jan 2019 22:09

Oke, misschien probeer ik dat nog eens. Er is echt geen andere oplossing? Ik ben wel erg benieuwd waar dan eigenlijk het probleem zit

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6462
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Outlook/Internet

Bericht door abbs » 24 jan 2019 09:10

Yannick1984 schreef:
23 jan 2019 22:09
Oke, misschien probeer ik dat nog eens. Er is echt geen andere oplossing? Ik ben wel erg benieuwd waar dan eigenlijk het probleem zit
Ik ook maar als Outlook uit staat en er geen problemen zijn dan moet het daar wel aan liggen.
Of het moet een conflict zijn tussen Windows 7 en Office, ze proberen toch om iedereen aan Windows 10 te krijgen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Plaats reactie