Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
roco
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2019 17:14

Ik heb windows laten updaten en daarna kreeg ik een rare logo te zien in mijn email programma en soms ook als ik gewoon aan het internetten ben verschijnt dat logo. Ik heb al zitten googlen maar ik kom dat logo nergens tegen.
Weten jullie wat het kan zijn?
Ik weet niet hoe ik een foto kan toevoegen, het is een rechthoekig kadertje, met een witte f (geen facebook f) met een blauw rondje met een witte i...
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Upload een afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
roco
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2019 17:14

Afbeelding
Gebruikersavatar
porrelaar
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2014 14:45

Hier vind je dezelfde afbeelding: https://datahorde.org/?p=1916

Die f is dus de f van Flash Player. En de afbeelding wil zeggen dat Flash player niet meer werkt.
En dat komt inderdaad door een update van Windows. Flash player is dood verklaard. Al jaren geleden werd bekend gemaakt dat de ondersteuning van Flash Player beëindigd zou worden per 31 december 2020. En door die update van Windows is het onmogelijk gemaakt om nog verder gebruik te maken van Flash player.

De meeste websites maken allang geen gebruik meer van Flash player, maar zijn overgestapt naar HTML5.
Als je echter nu nog op een website terechtkomt waar Flash player wordt gebruikt, dan krijg je deze afbeelding te zien.
Jij krijgt die afbeelding ook te zien in je e-mailprogramma, schreef je. Altijd of enkel bij 1 of 2 e-mails? Welk e-mailprogramma gebruik jij?
Gebruikersavatar
roco
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2019 17:14

oke dus van flash player raar dat ik dat niet kon vinden bij google..
Ik gebruik nog steeds incredimail als email programma, ik heb meerder email programma's geprobeerd nadat incredimail ook stopte, maar die vond ik niet fijn. Het logo staat precies op de plek waar normaal de klok staat en als ik mailtjes binnen krijg zie ik meteen hoeveel er komen, nu niet meer...
Ik ben in ieder geval blij dat ik nu weet wat het is en geen virus of zoiets
Gebruikersavatar
porrelaar
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2014 14:45

Ik vermoedde al dat jij Incredimail gebruikt. Incredimail maakt gebruik van Flash player. Omdat Flash player nu is uitgeschakeld zullen de onderdelen van Incredimail die Flash gebruiken, nu niet meer werken.

Ik lees echter op tal van websites dat Incredimail zou stoppen met functioneren op 20 maart 2020. Dat is bijna een jaar geleden. Ik sta er daarom van te kijken dat jij dat programma nog steeds kunt gebruiken.
Hier 1 van die websites: https://www.seniorweb.nl/artikel/incred ... mee-wat-nu

Er zal dus ook nooit meer een nieuwe versie van Incredimail komen die geen Flash nodig heeft.
Gebruikersavatar
roco
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2019 17:14

Een kennis van mij gebruikt ook nog gewoon incredimail, je kan alleen niet meer updaten....
Maar het probleem is opgelost, ik heb de update van adobe flash verwijderd en het logo is verdwenen en ik heb mijn klok weer gewoon terug.
Bedankt voor de hulp

Terug naar “Software en Algemene vragen”