Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
ikzoekhulp
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2005 14:17

Hallo allemaal,

Wat ben ik blij dat ik deze website gevonden heb, want ik zou het echt niet meer weten. Ik heb dus een grote :?:

Na het installeren van Symantec Antivirus Corparate Edition (gekregen op disc van een vriend, hum, stom, wist niet dat er nog andere gratis programma's bestonden humhum, ben dus een beginner) heb ik allerlei problemen met m'n computer. Ten eerste krijg ik de melding van Symantec dat er bepaalde functies voor het programma missen of beschadigd zijn met de code NAVAPW32. Ten tweede kan ik mijn hotmail niet meer openen en tot overmaat van ramp de computer niet meer normaal afsluiten. Ik heb geprobeerd om mijn computer schoon te maken volgens de stappen op deze site en alle benodigde programma's geïnstalleerd maar krijg bij Avast de melding dat ik eerst Norton moet verwijderen. Dit heb ik al een paar keer geprobeerd maar lukt niet, ook niet met SymNRT. Vervolgens kan ik niet zoeken naar updates omdat er geen verbinding met het internet mogelijk is (!?). Toen geprobeerd om in de veilige modus op te starten en ook dat lukt niet. Tja, wat kan ik nu het beste eerst doen?

Ik word er wel een beetje verdrietig van maar het is aan de andere kant ook wel erg leerzaam :cry: :lol: :roll:

Alvast bedankt voor jullie reacties, alle hulp is welkom

Karin
Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 3069
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Contacteer: Website

welke versie van norton heb je , 2004 of 2005 ??
dan kan de expert gericht actie ondernemen.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"
Gebruikersavatar
Suus
Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 07 mei 2005 18:59

Hoi Karin,

Zet het hele verhaal eens in het Hijackthis-logfiles topic.
Zet daar ook je gemaakte logje bij (de rest van het schoonmaakplan mag je wel even laten zitten totdat Norton verwijderd is).
Zet daar, zoals Eric terecht opmerkt, even bij welke versie je hebt, dan zal een echte Nortonloog je verder helpen. ;)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
ikzoekhulp
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2005 14:17

Wat een toestand, op het moment dat ik op het icoon druk van Symentec of Norton (om de versie te achterhalen) loopt de hele boel al vast en moet ik de resetknop gebruiken en na de eerste keer kon ik internet ook niet meer op. Na ja, ik ben er weer en volgens mij heet het programma Symentec Antivirus Client en de versie is Symentec Antivirus Corporate Edition of andersom(?), verder kan ik dus niets vinden. Ook heb ik Norton Antivirus die al geïnstalleerd was op mijn laptop toen ik hem kocht (2004). Daarnet kreeg ik trouwens nog de melding dat dat abonnement morgen verloopt hahahaha. Net goed.

Tja, ben dus een beginner, hoe kan ik mijn vraag op Hijack-Logfiles topic plaatsen? :oops:
Gebruikersavatar
Suus
Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 07 mei 2005 18:59

In het schoonmaakplan staat ook hoe je een logje van Hijack This moet maken.
Plak dat dan als nieuw onderwerp in dit topic: http://www.hijackthis.nl/forum/viewforum.php?f=4

Zet er maar even een linkje bij naar dit topic zodat je niet alles hoeft te herhalen (je kan onderstaande vetgedrukte regel gewoon kopieren en plakken boven je logfiletje):

http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?t=958
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
ikzoekhulp
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2005 14:17

Ook de scan van Hijack This is vastgelopen... reageert niet en kan ik niet afsluiten.
Gebruikersavatar
Suus
Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 07 mei 2005 18:59

Klik op start - uitvoeren en type in msconfig.
Haal de vinkjes weg bij alles van Norton en Avast.
Als je dan herstart, lukt het dan wel om Hijack this te draaien?
Heb je trouwens Norton geprobeerd te verwijderen via start - configuratiescherm - software, of had je dat op een andere manier geprobeerd?

Kennelijk heb je twee versies van Norton op je pc staan nu en dat geeft hele grote ellende weet ik uit ervaring. :(
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
ikzoekhulp
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2005 14:17

Dat hielp. Nu maar afwachten.
Bedankt :D
Gebruikersavatar
ikzoekhulp
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2005 14:17

en ja, geprobeerd te verwijderen via start - configuratiescherm - software

Terug naar “Software en Algemene vragen”