Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
ineke
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2005 09:34

Hoihoi.
Was ik weer. Maar nu met een ander probleem, alweer.
Sinds half april krijg ik regelmatig emails van iemand die mij kent (ik denk zelf van vroeger). Hij stuurt me zo'n 4 tot 7 mails per keer achter elkaar.
In het begin nog onschuldig, zo van, weet je wie ik ben (nou dat weet ik dus niet), maar ze worden steeds ranziger.
En later wist die zelfs de naam van mijn man en waar ik woon :(
En hij heeft al 2 keer gezegd dat die me op komt zoeken, wat die niet gedaan heeft trouwens.
Kan je op een of andere manier niet ergens zoeken waar dat adres vandaan komt?
Dit is het emailadres naam@domein.nl.
Oh ja ik strooi op het net echt niet met mijn adres, eric weet mijn adres ook niet.

Groetjes Ineke.
Gebruikersavatar
pablo
Lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 mei 2005 17:16

hoi ineke

als je rechtklikt op de mail en kiest voor eigenschappen kan je als het goed is het ip-nummer en de provider van de afzender zien ( als hij tenminste geen web of hotmail gebruikt ),dien dan een klacht in bij zijn provider of doe aangifte bij de politie :)

paul :)
Gebruikersavatar
rene90
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 mei 2005 17:53

Hoi ineke, als je outlook express gebruikt moet je pablo volgen;) hij weet daar meer van dan ik, als je je mail via de hotmail site gebruik kan je inschakelen dat je het ip-adres wilt zien dit doe je als volgt:
je meld je aan met je hotmail account
je drukt rechtboven op opties
dan klik je op "weergave instellingen voor e-mail"
bij berichtkoppen vink je bij routinginformatie bij de kop van een e-mail.
je kunt op voledig of geavanceerd drukken, mijn voorkeur gaat uit naar geavanceerd, je ziet staan in de e-mail die je krijgt : orig.adres bijvoorbeeld [xx.xxx.xx.xx] dat is de ip van de afzender.

inderdaad zoals pablo ook zegt aanklacht indienen, ik zal is aan me pa vragen hoe dat zit met aanklachten over email. dan hoor je het wel.

gr. en sterkte ineke!

(ps. @pablo, ik weet dat ik nog niet mag reageren op berichten omdat ik Helper i.o. ben, maar ik denk dit is handig omdat het via wat jij zei niet werkte;))
Laatst gewijzigd door rene90 op 13 mei 2005 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ineke
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2005 09:34

Hoihoi.
Ik zie geen ip adres hoor als ik met rechtermuisknop doe.
En politie hmm tja.
Dat gaat wel heel ver dan toch.
Ik wacht het nog wel effe af.

Groetjes Ineke.
Gebruikersavatar
ineke
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2005 09:34

Hoihoi.
Dat heb ik al es gedaan dat instellen bij hotmail, dat werkt ook niet.
Je krijgt wel een ip adres maar dat klopt niet. Ik heb het uitgeprobeerd op iemand die ik ken en die zei nee dat is mijn ip adres niet.
Zucht.
Ik wacht wel af.

Groetjes Ineke.
Gebruikersavatar
rene90
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 mei 2005 17:53

wist die persoon wel zeker wat zijn ip-adres was, is het goed als ik jou een mailtje stuur want ik weet zeker wat mijne is, een ip-adres is 10 getallen ([xx.xx.xxx.xxx])

als ik jou een mailtje mag sturen geef dan maar je adres via privebericht
(klikken op Je hebt geen nieuwe berichten-->dan nieuw bericht kiezen en dan even versturen naar mijn nickname)

ik las nu dat je niet strooit met je e-mail adres en dat is goed, en dan snap ik het ook wel als je niet je e-mail adres wilt geven, alleen wil je dan een print screen maken van het bericht van die stalker met die gegevens waar het ip-adres tussenstaat?

welk e-mail gebeuren gebruik je? hotmail...?

gr.l
Gebruikersavatar
ineke
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2005 09:34

Hoihoi.
Gedaan, heb je hem?

Groetjes Ineke.
Gebruikersavatar
rene90
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 mei 2005 17:53

nope, maar heb je hotmail, en je zal het verder via pablo moeten doen;) ik mag niet meer reageren;)

gr.

Terug naar “Software en Algemene vragen”