Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Janderman
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2009 22:58

Hallo,

De afgelopen dagen ben bijzonder fijn geholpen door PeterJ van de 'afdeling logfiles'.
Na het uitvoeren van diverse tests is de voorlopige conclusie dat mijn laptop een hardware probleem heeft. Ik ben benieuwd naar jullie visie. Is er nog iets dat ik kan doen om het probleem te verhelpen ?

Zie link voor alles wat tot nog toe is gedaan:

http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... =4&t=36043

Bij voorbaat dank voor je aandacht.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik zie dat CrystalDiskInfo een waarschuwing heeft afgegeven over de harde schijf.

Reallocated clusters.
Dat kan beteken dat in de MFT opgeslagen lokatieposities niet meer kloppen!
In ieder geval ondervindt Windows er hinder van.


Download Afbeelding Speccy van Piriform

Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceren(Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Janderman
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2009 22:58

Hoi Abraham,
Dank dat je het probleem verder oppakt.
Hierbij de link:
http://speccy.piriform.com/results/xU6t ... urL8cSWZ0U
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Wanneer is jouw PC voor het laatst ontstoft?
Ik vind de temperatur van het moederbord bepaald te hoog.
ook de processor is vermoedelijk warmer dan normaal, maar ja, het is een AMD-processor en die draaien wat warmer tot heter dan Intel doorgaans.

Ik wil graag dat jij nu een Schijfcontrole gaat doen.

Klik daarvoor Computer open en vraag vervolgens de Eigenschappen van --> "C" op.
Klik nu op de tab Extra

Klik vervolgens op de knop Nu controleren in het gedeelte waar staat "Hiermee kunt u het station op fouten controleren".

In het nieuwe venstertje zorg je ervoor dat beide opties aangevinkt zijn.
Vervolgens krijg je de melding dat Windows voor die actie moet herstarten.

Doe dat dan ook.

Hierdoor wordt de systeemschijf niet alleen op clusterfouten gecontroleerd, maar ook op fouten in het bestandssysteem die dan gerepareerd worden.

Afhankelijk van de omvanggrootte van Windows en de grootte van de schijven, kan deze scan enige tijd in beslag nemen!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Janderman
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2009 22:58

Ik had in opdracht van Peter ook al een SHKDSK controle uitgevoerd, maar nu ook bovenstaande gedaan. Dit levert helaas niets op.
De afgelopen dagen heb ik de klep aan de onderzijde eraf gehad en er zat amper stof. Ik heb er een paar keer flink overheen geblazen, maar misschien heb jij een betere tip?

Zijn er nog andere dingen die ik kan doen?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik wil wel graag weten wat de einduitslag in het zwarte venster is geworden.
Waren er geen problemen, of moest Windows herstarten om reparaties door te voeren of het ergste: er waren bestanden die niet gerepareerd konden worden?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Janderman
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2009 22:58

Oeps, ik heb er niet bij zitten wachten omdat het best wel lang duurde.
Op een gegeven moment was hij klaar en is Windows gewoon gestart. Kan ik nog ergens een logje achterhalen ?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Heeft Windows zichzelf na die scan opgestart?
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op RogueKiller.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: rechtsklik op RogueKiller.exe en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Scannen:
  • Sluit voordat RogueKiller gaat scannen, eerst alle andere openstaande vensters!
  • Na opstarten begint RogueKiller meteen een pre-scan, dus wacht tot de scan klaar is.
  • Let op - activeer de volgende opties in RogueKiller:
    • MBR Scan
    • Verifeer Drivers
    • Anti-Rootkit
  • Klik vervolgens op de knop Scan
  • Wacht tot het einde van de scan.
  • Een log wordt aangemaakt en geplaatst op het bureaublad.
Hoe nu verder:
  • Doe verder nog niks maar plaats eerst de inhoud van dat log in jouw volgende bericht en sluit RogueKiller.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Janderman
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2009 22:58

Ja, Windows heeft zich na die scan vanzelf opgestart.
Vanmiddag zo'n 25x aan/uitknop moeten gebruiken voordat hij opstartte.
Heb de achterkant nogmaals losgehaald, maar er is geen noemenswaardige hoeveelheid stof.
Ventilator zoemt 99 van de 100x zachtjes.

Hierbij de log van de scan van RoqueKiller. hopelijk ontdek je iets dat richting een oorzaak/oplossing gaat:

RogueKiller V8.6.12 [Sep 18 2013] by Tigzy
mail : tigzyRK<at>gmail<dot>com
Feedback : http://www.adlice.com/forum/
Website : http://www.adlice.com/softwares/roguekiller/
Blog : http://tigzyrk.blogspot.com/

besturingssysteem : Windows 7 (6.1.7601 Service Pack 1) 64 bits version
Gestart vanuit : Normale modus
Gebruiker : Elvis [Administrator rechten]
Modus : Scan -- Datum : 09/29/2013 16:12:38
| ARK || FAK || MBR |

¤¤¤ Kwaadaardige processen : 0 ¤¤¤

¤¤¤ Register verwijzingen : 2 ¤¤¤
[HJ DESK][PUM] HKLM\[...]\NewStartPanel : {59031a47-3f72-44a7-89c5-5595fe6b30ee} (1) -> gevonden
[HJ DESK][PUM] HKLM\[...]\NewStartPanel : {20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} (1) -> gevonden

¤¤¤ geplande taken : 0 ¤¤¤

¤¤¤ Startup Entries : 0 ¤¤¤

¤¤¤ webbrowsers : 0 ¤¤¤

¤¤¤ Speciale Files / Folders: ¤¤¤

¤¤¤ Driver : [Niet geladen 0x0] ¤¤¤

¤¤¤ Externe Hives: ¤¤¤

¤¤¤ Infectie : ¤¤¤

¤¤¤ HOSTS Bestand: ¤¤¤
--> %SystemRoot%\System32\drivers\etc\hosts




¤¤¤ MBR Controle: ¤¤¤

+++++ PhysicalDrive0: (\\.\PHYSICALDRIVE0 @ IDE) (Standaardschijfstations) - ST950032 5AS SATA Disk Device +++++
--- User ---
[MBR] b35cd8c5d1058d4ad7c0c695c10785a9
[BSP] ba7218981e13a587b0937e6cd93cfb0a : Windows Vista MBR Code
Partition table:
0 - [XXXXXX] FAT32-LBA (0x1c) [HIDDEN!] Offset (sectors): 2048 | Size: 14998 Mo
1 - [ACTIVE] NTFS (0x07) [VISIBLE] Offset (sectors): 30717952 | Size: 119231 Mo
2 - [XXXXXX] EXTEN-LBA (0x0f) [VISIBLE] Offset (sectors): 274905088 | Size: 342708 Mo
User = LL1 ... OK!
User = LL2 ... OK!

Gereed : << RKreport[0]_S_09292013_161238.txt >>
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Heb jij Windows 7 op die HD geïnstalleerd of is Windows 7 met de PC meegekomen?

¤¤¤ MBR Controle: ¤¤¤

+++++ PhysicalDrive0: (\\.\PHYSICALDRIVE0 @ IDE) (Standaardschijfstations) - ST950032 5AS SATA Disk Device +++++
--- User ---
[MBR] b35cd8c5d1058d4ad7c0c695c10785a9
[BSP] ba7218981e13a587b0937e6cd93cfb0a : Windows Vista MBR Code
Partition table:
0 - [XXXXXX] FAT32-LBA (0x1c) [HIDDEN!] Offset (sectors): 2048 | Size: 14998 Mo
1 - [ACTIVE] NTFS (0x07) [VISIBLE] Offset (sectors): 30717952 | Size: 119231 Mo
2 - [XXXXXX] EXTEN-LBA (0x0f) [VISIBLE] Offset (sectors): 274905088 | Size: 342708 Mo
User = LL1 ... OK!
User = LL2 ... OK!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Janderman
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2009 22:58

Windows 7 was geïnstalleerd bij aankoop, nieuw gekocht in2010.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Was Windows 7 al geïnstalleerd, of moet jij Windows eerst zelf installeren?

Ik vermoed dat de problemen samnehangen met de harddisk.
Die is sowieso niet de snelste.
Welk merk en type is het?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Janderman
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2009 22:58

Alles was al geïnstalleerd en heeft 3,5 jaar probleemloos gedraaid.
Er zat wel een driver&utility CD bij, maar ik kan me niet herinneren of ik deze ook heb gebruikt.

Geheugen is amper belast, laptop komt amper van zijn plaats en is nooit buiten geweest. We downloaden bijna nooit iets.

Welk merk en type harddisc het is weet ik niet. Staat dat niet ergens in de logjes of is er een andere manier om daarachter te komen ?

De laptop is een Asus K51AC
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Indien Windows al geïnstalleerd was - ben jij niet de eerste koper van dat notebook geweest.

Heb jij al eens over een recovery nagedacht - want dat is eerste vraag, die je ook in de winkel zal tegenkomen.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Janderman
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2009 22:58

De laptop kwam nieuw uit gesealde verpakking van een betrouwbare winkel. Ik ben 100 procent zeker de eerste gebruiker geweest. Als dit impliceert dat ik windows zelf geïnstalleerd heb, dan zal dat wel het geval zijn geweest. In mijn herinnering heb ik er niet veel voor hoeven doen.

Lost het opnieuw installeren het probleem wel op, gezien je vermoeden dat er problemen zijn met de harde schijf ?

Terug naar “Blauwe schermen en opstartproblemen”