Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Jona09
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2009 17:34

Hallo,

ik heb een probleem met men recent aangekochte externe harde schijf. Het betreft volgend type.

Technische specificaties

TypeType Portable (2.5'')
Capaciteit 1 Tb
InterfaceInterface Usb 3.0
Toepassing Opslag
Compatibel met PC
GegevensbeveiligingRotatiesnelheid 5400 rpm

Nu als ik bestanden van men laptop overzet via de 3.0 poort loopt de schijf telkens vast om onbekende reden.
Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? Nadat hij gestopt is met overzetten kan ik ook geen bestanden mee openen op de schijf want hij vindt ze niet meer ook al staan ze er op. Via 2.0 lukt het overzetten dan weer wel. Ligt dit dan aan mijn pc die 3.0 niet volledig aankan nochtans zijn er poorten voorzien.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Controleer of die HD soms in FAT 32 is geformatteerd.
Indien ja - formatteer dan de HD in NTSF - dan zijn er geen problemen met grotere bestanden.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Jona09
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2009 17:34

Het gaat om een schijf van WD elements had dit nog niet vermeld.
De schijf staat in NTFS. Ik krijg ook de melding dat hij plots de te kopieren bestanden niet vind in G:/ (externe schijf), maar
daar kunnen ze sowieso nog niet staan want hij moet ze nog kopieren.
Gebruikersavatar
Jona09
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2009 17:34

Afbeelding
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Is het Windows 8 welke jij gebruikt?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Jona09
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2009 17:34

Neen windows 7 64bit. Het is net alsof de schijf op mijn laptop of van de externe de snelheid van overzetten niet aankan en hij dan maar helemaal vastloopt.
2.0 is geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Laat de externe HD aangesloten.
Post enkel de link die je via onderstaande applicatie krijgt!

Download Afbeelding Speccy van Piriform

Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceren(Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Jona09
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2009 17:34

Gedaan, alvast bedankt voor de hulp.
Zou graag de oorzaak willen vinden want als er iets mis is met men 3.0 heeft het niet veel zin dat ik naar de winkel terugkeer
en een nieuwe vraag als ze ook niet zou werken.

http://speccy.piriform.com/results/YrFu ... YZblmz6hUL
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Je hebt een Medion-PC.
Typisch voor zo'n buget PC: wel een Intel chipset gecombineerd met USB-chips van andere leveranciers (Renesas en Realtek).

Controleer bij Medion Suppurt of er een bios-update voor jouw PC is uitgebracht.

En een tip: verhoog het werkgeheugen van de huidige vier GB naar 8 GB - dan heeft Windows er vier en de onboard videokaart ook en zal dan veel beter presteren!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Jona09
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2009 17:34

Ah dus het is mijn hardware/software die gewoon niet compatibel met elkaar is? Daar zal ik dan niet veel aan kunnen veranderen?
Ik heb op deze site gekeken voor updates maar er is niets te vinden, denk ik ?
http://www.medion.com/be/nl/service/sta ... 2772&gid=1

Ja ik heb nu 4gb betekend dit dan 2gb voor gewone toepassing zoals word, excel,...
En dan 2gb voor grafische programma's zoals games etc? Is dit mogelijk met deze pc voor te upgraden?
Is dit dan nog compatibel met mijn cpu en grafische kaart?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Gevraagde download niet beschikbaar?

Probeer te zoeken via modelnummer (MD, LT, E, P, S, X nummer) of voor PC's met het serienummer (MED S/N nummer).
U kunt ook een zoekterm invoeren:
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Jona09
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2009 17:34

Heb een update voor 3.0 gedownload maar geen beterschap. Een update van het bios zie ik niet meteen staan. Waarschijlijk kijk ik er over..
Zal het hier waarschijnlijk maar bij laten en blij wezen met de 2.0. Moet ik dan maar ietsje meer geduld hebben.
Hoe zou een bios update omschreven staan op die site?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

doe nu eerst het volgende:

Stap •1•
Download Afbeelding TFC/TheFileCleaner
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!

TFC opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op TFC.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op TFC.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Niet schrikken - het tool sluit alle lopende programma's - ergo: verzeker je dus ervan, dat je werk al is opgeslagen!
  • Vervolgens klik je op de knop Start om de scan te starten. Deze scan kan kort of langer duren, wees geduldig en laat TFC zijn taak doen en wacht tot TFC klaar is.
  • Indien TFC gereed is, dan kan de melding komen, dat de computer opnieuw opgestart wordt.
  • Gebeurt het afsluiten niet automatisch, start dan zelf de computer opnieuw op.
  • Noot: TFC vertoont geen log!
  • Je mag TFC blijvend gebruiken
Stap •2•
Download Afbeelding Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
  • Voeg checkup.txt toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u dat kan doen, leest u hier
Stap •3•
Herhaal Speccy en post een nieuwe link.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Jona09
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2009 17:34

Heb dit uitgevoerd maar denk niet dat dit veel zal helpen.

http://speccy.piriform.com/results/GPwM ... MDTiIxtJQg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Verwijder beide oude Java's, die zitten vol met veiligheidslekken en vormen zo een platform voor malware om in te hoeken.

Hetzelfde geldt voor de Adobe Flash Player
Ga nu eerst naar Configuratiescherm
  • Software - Windows 2000/Windows XP
  • Programma's en onderdelen - Windows Vista, Windows 7
en u verwijdert daar alle voorkomende Adobe Flashplayers


Ga met Internet Explorer naar http://get.adobe.com/nl/flashplayer/ om de nieuwste Adobe Flash Player 11.9.900.152 te laten installeren;
wil je de Gratis Google Chrome webbrowser (optioneel) (2,12 MB) of Gratis! McAfee Security Scan Plus (optioneel) (0.98 MB) niet erbij hebben, haal dan eerst het vinkje weg!


Download Afbeelding OldChromeRemover

OldChromeRemover-0.5.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OldChromeRemover-0.5.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OldChromeRemover-0.5.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
OldChromeRemover is een simpel opdrachtpromptprogramma ("zwart scherm"), dat onderzoekt of er nog achtergebleven versies van Google Chrome aanwezig zijn,
welke dus niet zijn opgeruimd door de Google update.
Dit "Consoleprogramma" zal snel alles verwijderen, behalve de nieuwste versie van Chrome, waardoor er weer ruimte wordt vrijgegeven op de harddisk.

Ook controleert het tool op aanwezige "Canary’ builds" van Chrome en verwijdert deze ook.


Overigens: de biosupdate is inderdaad mislukt!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”