Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
yup01
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 mei 2012 12:30

Ik zit met het volgende dilemma;

Het sinds kort een modem met wifi ondersteuning van UPC. Daarvoor had ik een losse modem met daarachter een Edimax router voor een draadloze verbindingen.

Mijn huidige draadloze verbinding is niet sterk en ik vraag me af; of ik mijn "oude"Edimax op de tweede etage kan zetten als ondersteuning van mijn Wifisignaal.

Kan dit?
En zo ja hoe moet ik dat fiksen?

Hoor graag jullie suggesties!

Groet Endré
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

In de configuratie van de Edimax de DHCP-server uitschakelen.
Verder kan je de SIDD-naam en het WLAN-wachtwoord overnemen van de UPC-WLAN-router.
Ook moet de Edimax-router als IP-adres het IP-adres van de UPC-modem ingesteld krijgen.

Denk er wel aan dat de Edimax-router via netwerkkabel aangesloten te zijn dient te zijn op de UPC-modem.
Die ethernetkabel gaat dan via een van de standaard ethernet-poorten van de UPC router naar één van de standaard ethernet-poorten van de Edimax-router (dus niet de WAN-poort).

Het configureren van de Edimax dien je uit te voeren via een met de die router verbonden notebooks via Ethernetkabel, zonder dat de Edimax al verbonden is met de UPC-modem.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
yup01
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 mei 2012 12:30

Top Abraham !
Mooi karweitje voor de komende dagen laat je wel weten of het is gelukt en wederom thx for the suport!

GTRZ
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Even één foutje rechtzetten.
De Edimax moet het IP-adres krijgen dat jij met de PC van de UPC-modem krijgt!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Internet en Netwerken”