Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Frits Bricks
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2014 17:00

Beste HJT,

Ik heb nu al een aantal keren Windows 8 geupgrade naar Windows 8.1. Telkens als ik 8.1 geinstalleerd heb ondervind ik het probleem dat de computer niet meer afsluit, tenzij ik de aan/uit knop ingedrukt hou. Wanneer ik de laptop dichtklap of ik probeer de laptop uit te zetten door op het afsluit symbool te klikken dan wordt het beeld zwart, maar blijft de laptop gewoon door draaien. Dit gebeurd ook als ik op het opnieuw opstart symbool klik. Kan iemand mij alsjeblieft helpen ? Ik snap er niks van, ik heb deze laptop 2 weken geleden nieuw gekocht. Het gaat om een Acer Aspire E1-572G. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Frits
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Sloppy Acer.
De laptop is vanaf 17 november vorig jaar in ons land en dan mag je toch verwachten dat Windows 8.1 er al inzit.

Vertel eens: welke antivirus gebruik jij?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Frits Bricks
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2014 17:00

Hallo,


Ik gebruik McAfee Internet security suite. Bij windows 8 heb ik totaal geen problemen, alles doet het goed. Maar zodra ik Windows 8.1 erop heb wil die niet meer afsluiten.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik raad jou aan het volgende te doen: Windows herstellen met behoud van bestanden

Zie http://www.nationaalcomputerforum.nl/sh ... post909532 hoe dat te doen.

Heb je dat gedaan dan is Windows 8 weer helemaal te updaten, bij installatie van de Upgrade naar Windows 8.1 deaktiveer je dan eerst McAfee!

Hier lees je hoe dat te doen: http://hijackthis.nl/forum/viewtopic.ph ... 81#p273081
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Frits Bricks
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2014 17:00

Hallo,

Ik heb zojuist de instructies opgevolgd en Windows 8.1 weer geinstalleerd. Helaas is het probleem nog niet opgelost. Ik heb eerst alle updates geinstalleerd en McAfee uitgeschakeld op de manier dat hier boven geschreven wordt. Met windows 8 heb ik totaal geen problemen bij het aflsuiten of standby gaan na het dicht klappen van me beeldscherm. Wanneer ik afsluit of me laptop dicht klap in 8.1, dan wordt het beeld zwart en kan ik niks meer doen maar blijft de laptop gewoon door draaien. Ik kan nu alleen de computer geforceerd uit doen door de knop lang genoeg ingedrukt te houden.

Met vriendelijke groet,

Frits
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik vind dit een heel raar probleem.
Ik denk dat je twee opties openstaan: of garantie claimen vanwege het probleem of ervoor zorgen, dat sluiten van het deksel helemaal niks teweegbrengt (Configuratiescherm>Energieopties).
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Frits Bricks
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2014 17:00

Hallo,

Ja, ik snap er ook niks van. Ik las wel op de site iets van stuurprogramma's bijwerken en BIOS bijwerken ofzo. Ook stond er iets van alle nvidia en intel eraf halen, Zie http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/update-to-windows81. Misschien dat die handelingen het probleem kunnen oplossen, maar ik begrijp niet helemaal hoe ik deze moet uitvoeren. Zou u mij misschien kunnen vertellen hoe ik dat met de stuurprogramma's, BIOS en Intel en Nvidia moet doen ? Ik heb niet zoveel verstand van computers.

Met vriendelijke groet,

Frits
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik begrijp je huiveringen.

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download Afbeelding Speccy van Piriform

Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceren(Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Download de nieuwste bios-versie.
http://global-download.acer.com/GDFiles ... SC=EMEA_18

Zorg er voor dat het notebook aan de netstroomadapter is aangesloten.
Pak het bestand eerst uit via rechtsklik en dan kies je voor "Alles uitpakken".
Je vind dan twee bestanden, een kladblok bestand en de biosflashupdate.
Klik deze met rechts aan en kies voor "Als administrator uitvoeren".
Volg de aanwijzingen goed op!


Vermoedelijk wordt waarschijnlijk het dchtklapprobleem hiermee opgelost.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Frits Bricks
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2014 17:00

Hallo Abraham54,

Hartstikke bedankt voor je hulp, maar het probleem is er nog steeds. Ik heb die BIOS wel bijgewerkt in windows 8.1, maakt dit uit ? Of had ik weer naar 8.0 moeten gaan en dan de BIOS bijwerken en dan weer 8.1 installeren ? Het is zo raar dat er bij 8.0 totaal geen problemen zijn en bij 8.1 wel.

Met vriendelijke groet,

Frits
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Dat maakt niet uit.

Neem maar contact op met Acer over dit rare probleem. misschien dat zij er meer van weten!
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/service-contact
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Frits Bricks
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2014 17:00

Oke, in ieder geval hartstikke bedankt voor al je hulp.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Laat maar weten of jij daar alsnog geholpen kan worden.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Windows”