Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Boxtel
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2013 18:36

Ik heb onlangs Avast Anti Virus Free geinstalleerd. Ik ben tot nog toe tevreden. Maar ik heb wel een flink probleem!
Het viel mij op dat ik op een aantal sites waarop je in moet loggen om verder te gaan niet meer werken, je kan n.l. niet inloggen! Het gaat dan om goed beveiligde sites, b.v. de site van mijn werk waarop ik de salarisstrookjes kan downloaden. Maar b.v. ook de Microsoft Community (daar kan je wel inloggen maar niets meer posten).
Ik heb eens geprobeerd om Avast tijdelijk uit te schakelen maar dat hielp ook niet.
Toen heb ik de Avast Online Security invoegtoepassing in mijn Internet Explorer uitgeschakeld en voila: alle veilige sites (zoals hierboven genoemd) kan ik weer in.
Ik vind dit onbegrijpelijk. Ik vond die Online Security invoegtoepassing juist wel handig omdat je meteen ziet welke sites veilig zijn (d.m.v. het groene vinkje) en bovendien blokkeert hij onveilige sites.
Nu ben ik gedwongen om die invoegtoepassing steeds uit te schakelen als ik naar de (voor mij belangrijke sites) wil.

Is hier geen patch/oplossing voor te vinden? Ik heb dit onderwerp ook al in het Avast forum gezet maar tot nog toe is er nog geen oplossing gekomen.

Misschien weten jullie wat te doen.
Gebruikersavatar
Jion
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 mar 2012 12:20

Er is reeds een tijdje een probleem met de Avast invoegtoepassingen in combinatie met Internet Explorer.

Tot nu toe is dit enkel op te lossen door:
- De invoegtoepassingen uit te schakelen.
- Een oudere versie van Avast te gebruiken. (niet echt aan te raden)
- Een andere browser te gebruiken.

Als alternatief voor die invoegtoepassingen zou je eventueel gebruik kunnen maken van WOT.
Bent u tevreden met de geboden hulp, overweeg dan een vrijblijvende Afbeelding.
Bedankjes ipv donaties zijn ook van harte welkom.

Met vriendelijke groet,
Jion
Gebruikersavatar
Boxtel
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2013 18:36

Dank voor je reactie. Dat lijkt me wel wat: WOT.
Alleen ik zoek eigenlijk ook een invoegtoepassing die ook reclames blokkeert (ad tracking).

Het liefst een invoegtoepassing die beiden in 1 heeft, of anders WOT maar dan zoek ik er dus nog een invoegtoepassing bij die dus aan "ad tracking" doet.
Misschien weet jij zoiets?
Gebruikersavatar
Jion
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 mar 2012 12:20

Zelf maak ik geen gebruik van WOT, maar veel mensen die ik ken doen dat wel en zij zijn er toch tevreden over.

Een veel gebruikte Addblocker is Adblock Plus.
Ik gebruik deze zelf ook als Firefox Add-on.

Een toepassing die beide functies heeft voor Internet Explorer ken ik niet.
Bent u tevreden met de geboden hulp, overweeg dan een vrijblijvende Afbeelding.
Bedankjes ipv donaties zijn ook van harte welkom.

Met vriendelijke groet,
Jion

Terug naar “Software en Algemene vragen”