Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Flonkelien
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2014 13:00

Beste HijackThis,

Carlos Tuco heeft mij naar dit forum doorverwezen nadat hij mijn problemen met het verwijderen van malware heeft opgelost. Waar ik nu nog tegen aanloop is dat wanneer ik op internet browse en een pagina afsluit, dat ik regelmatig een foutmelding krijg die zegt: "fout met de ssl verbinding" "kan geen verbinding maken met server" "dit wordt mogelijk veroorzaakt door een probleem met de server of er wordt een certificaat voor clientverificatie vereist waarover je niet beschikt." Wanneer ik de pagina met deze ssl melding opnieuw laad kan ik wel verder.

Ik denk dat ik in de tijd vóórdat ik hulp zocht op dit forum en toen ik zelf het malware-probleem probeerde op te lossen, dat ik per ongeluk een ssl-certificaat heb gewist (?), maar dat weet ik niet zeker. Ik heb wel een screenshot met het knipprogramma gemaakt van de melding "fout met de ssl verbinding". Is het handig dat ik dat in een bijlage post? Ik maak mij best zorgen want SSL verbindingen / certificaten moeten in orde zijn, in verband met de pc beveiliging toch? Alvast bedankt als er iemand raad weet. Vriendelijke groet van Flonkelien.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Download Afbeelding Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
  • Voeg checkup.txt toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u dat kan doen, leest u hier
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Flonkelien
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2014 13:00

Hoi Abraham,

Bedankt voor je snelle reactie. In de bijlage het checkup.txt bestand. Vriendelijke groetjes van Flonkelien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

OldChromeRemover
Download Afbeelding OldChromeRemover

OldChromeRemover-0.5.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OldChromeRemover-0.5.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OldChromeRemover-0.5.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
OldChromeRemover is een simpel opdrachtpromptprogramma ("zwart scherm"), dat onderzoekt of er nog achtergebleven versies van Google Chrome aanwezig zijn,
welke dus niet zijn opgeruimd door de Google update.
Dit "Consoleprogramma" zal snel alles verwijderen, behalve de nieuwste versie van Chrome, waardoor er weer ruimte wordt vrijgegeven op de harddisk.

Ook controleert het tool op aanwezige "Canary’ builds" van Chrome en verwijdert deze ook.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Flonkelien
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2014 13:00

Hoi Abraham,

Het ziet er naar uit dat de problemen met een SSL certificaat zijn opgelost. Ik heb nog geen melding gekregen. Heel erg bedankt dus Abraham voor je snelle en kundige hulp!

Vriendelijke groetjes van Flonkelien.
Gebruikersavatar
Flonkelien
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2014 13:00

Hoi Abraham,

Daarnet kreeg ik bij het afsluiten van mijn gmail toch weer de melding "fout met de SSL verbinding" Ik heb erop gelet en ik kreeg / krijg deze melding volgens mij het vaakst na afsluiten van gmail.

Jammer he? Weet jij nog iets?

Vriendelijke groetjes van Flonkelien
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Graag de drie logs in één keer bijvoegen - de fix in de opgegeven volgorde afwikkelen.

Stap •1•
Download Afbeelding MalwareBytes' Anti-Malware(mirror)(website) en sla het op je bureaublad op.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
  • Update MalwareBytes' Anti-Malware
  • Start MalwareBytes' Anti-Malware
  • Je krijgt hier ook de keuze om de evaluatie versie van MBAM te gebruiken, indien je dit niet wilt vink dit dan uit.
Klik daarna op "Voltooien".
De databaseupdate zal gedownload en geïnstalleerd worden.

Bij problemen!!! (Lees de onderstaande instructies)
  • Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad "Instellingen".
  • Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
  • Daarna: "Scanner Instellingen". Onderaan bij "PUP" kiezen voor "Weergeven in scan resultaten - selecteren voor verwijdering".
  • Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".
  • Druk vervolgens op de knop "Scannen" om de scan te starten.
  • Het scannen kan een tijdje duren, wees dus geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
  • Herstart de computer indien nodig en post hierna de log als bijlage in het volgende bericht.
Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan worden teruggevonden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Stap •2•
Download de Afbeelding Junkware Removal Tool by Thisisu naar je bureaublad.
Schakel de antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen deze conflicteren met JRT
(hier of hier) kan je lezen hoe je de gebruikte beveiligingssoftware kunt uitschakelen.
  • Dubbelklik op JRT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Het tool zal aansluitend het systeem scannen.
  • De scan kan afhankelijk van de computersysteemspecificaties soms vrij lang duren, wacht geduldig af.
  • Indien de scan gereed is, zal er een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch worden geopend.
  • Post de inhoud van deze log in je volgende bericht als bijlage.
Stap •3•
Download Afbeelding AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean als er items zijn gevonden.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK
Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt.

Logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Flonkelien
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2014 13:00

Hoi,

Alleen JRT lukt. ADW kan ik niet vinden. MBAM bestandje ook niet terwijl ik Pro heb. Graag je advies?

Alvast bedankt Abraham, groetjes van Flonkelien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Flonkelien
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2014 13:00

Hoi Abraham, MBAM was toch gelukt (excuus opnieuw opstarten vergeten) zie ook vorige post.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Er is een nieuwe versie uit van Malwarebytes MBAM!
Een echte aanrader.

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens bovenin het scherm op Scan.
  • Kies vervolgens de Aangepaste scan en klik op Scan nu.
    • Plaats vervolgens een vinkje bij de optie Scan naar rootkits.
    • Selecteer in het rechter venster alle aanwezige harde schijven en partities.
  • Klik vervolgens op de knop Start scan om de aangepaste uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.
Afbeelding

MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Flonkelien
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2014 13:00

Hoi Abraham,

Omdat ik Anti Malware Bytes Pro had kon ik gratis upgraden naar de nieuwe 2.0 premium versie. :) Ik weet nog niet of het SSL certificaatprobleem weg is. Ik houd je daarover op de hoogte. Bedankt voor de tip over Malware Bytes. Had de upgrade nog niet gezien. Adw Cleaner is dus niet gelukt en zie log. Vriendelijke groet, Flonkelien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Download jij veel programma's en zo ja via welke sites download jij?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Flonkelien
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2014 13:00

Spoiler: weergeven

Hoi Abraham,

Ik download juist weinig programma's. Zoals je kunt lezen in het logjes topic, waar Carlos Tuco mij geholpen heeft is het misgegaan toen ik UTorrent wilde installeren. Ik liet dit doen door een vriend die zei dat hij wel wist hoe je dat moest doen. Daarvoor had ik zelf 1x eerder Utorrent geprobeerd te installeren maar dit was geen geslaagde installatie: malware was er mee gekomen en achteraf bleek dat ik onwetend vinkjes aanvinkte tijdens de installatie die dus de malware installeren. Toen die vriend het de tweede keer deed, voor mij, maakte hij, achteraf gezien dus, dezelfde fouten!!

Ik heb juist vaak meningsverschillen met mijn eigen vriend die al jaren graag weer eens een goed download programma zou willen hebben maar ik heb dat altijd tegengehouden tot die 2 keren met Utorrent dan begin dit jaar: toen heb ik mij letterlijk laten overhalen omdat "iedereen" Utorrent heeft door mijn vrienden. Ik ben nu NOG sceptischer over download programma's dan ik al was en Utorrent komt hier niet meer op mijn pc.
Het laatste download programma wat ik downloadde was: Emule, dat was toen nog legaal. Dit werkte perfect, ik had zelf mijn poorten geforward en had een hoog ID. Daarna kregen we een nieuw modem en lukte het forwarden niet meer.
Wat trouwens ook niet lukte bij Utorrent. Ik heb toen flink zitten rommelen, ook met de certificaten. Met rommelen bedoel ik: proberen iets werkend te krijgen door trial and error en dit keer bleef het error dus.
Toen heb ik hier hulp gevraagd.
Van de zomer heb ik een nieuwe harde schijf gekocht een Red van WD. Ik had al de Blue, dat is de C. Er kwam ook een nieuwe grafische kaart in, ASUS HD 6450 zelfde merk als het motherboard: ook ASUS socket 775 natuurlijk, wat er in kon blijven. Er is er ook een Quad nog op socket 775 ingebouwd, ik had een dual core. Een vriend van mij heeft alles ingebouwd. Hij is erg goed als het gaat om hardware kennis, software wat minder. Volgt nu HBO informatica.
Verder gebruik ik al tien jaar Kaspersky, de laatste twee jaar dan Pure. Die licentie koop ik ieder jaar opnieuw en download het programma en koop dan ook het programma op cd rom als reserve.
Ik heb KPN Backup Online maar dat loopt momenteel sinds het Utorrent incident ook wat lastig: Kaspersky blijft zeuren met een melding dat het certificaat van Back up online verlopen is en of ik het wil accepteren of niet: echt om de tien minuten. Ik geef telkens toestemming maar melding blijft komen. Ook dit probleem wil ik aanpakken nadat het SSL certificaats probleem is opgelost. Waarschijnlijk een herinstallatie en ja dan download ik dit programma bij KPN.

Wat ik nog meer download? Mag ik vragen waarom je dat vraagt? Ik heb nog nooit zoveel gedownload als de laatste tijd voor Hijjack This ;) en dat was maar goed ook want die programma's hebben mijn malware problemen opgelost, zie topic met Carlos Tuco. Omdat Anti Malwarebytes zo succesvol werkte heb ik besloten om toen meteen het programma te kopen en dus te downloaden.

Ik heb Microsoft Office gekocht, niet gedownload, wat ook kan natuurlijk. Spotify. HP scanner drivers. Andere drivers voor hardware als nodig. Sinds Utorrent probleem zijn een aantal drivers niet meer goed, ook dit moet ik nog verhelpen. maar ik wilde daar mee wachten totdat het certificaat probleem SSL is opgelost. Ik download alleen van de officiële sites en dan gaat het om drivers, beveiliging, en de verplichte kost zoals java en adobe. Verder: Picasa, Skype, Dropbox allemaal van officiële sites. Koop licenties daarvoor als dat wordt gevraagd.

Wanneer jij dingen ziet die niet kloppen hoor ik dat graag: ik ben niet de enige die hier achter de pc zit of zat. Ik woon hier samen met mijn vriend en ons dochtertje maar afgelopen zomer hebben wij een kennis opgevangen van 18 die achteraf wachtwoorden heeft gevraagd aan ons dochtertje (10). Onze dochter is nogal bijdehand maar ook goedgelovig en heeft haar een aantal wachtwoorden gegeven. Waaronder het admin ww. Wat zij heeft gedaan ermee weten wij nog steeds niet helemaal zeker. In ieder geval heeft zij haar ICloud gewist hier via mijn pc en niemand snapte waarom. Dit is een lang verhaal en ik weet niet of dit te maken heeft met mijn huidige problemen. Haar broer is degene die afgelopen zomer dus alles heeft ingebouwd. Maar ik betwijfel of hij fouten heeft gemaakt.
Wat ik nu graag zou willen is dat het SSL certificaat weer geinstalleerd kan worden en of jij mij daarbij kan helpen? Dan kan ik daarna verder met het repareren van de andere problemen, misschien ook met jullie hulp. Donatie is geen probleem dan hoor. :) Vriendelijke groetjes van Flonkelien.
Gebruikersavatar
Flonkelien
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2014 13:00

Spoiler: weergeven

Afbeelding
Spoiler: weergeven

Hoi Abraham: zie ook vorig post voor antwoord op je laatste vraag. Wilde je toch graag de SSL melding laten zien die komt als ik gmail uitlog. Vriendelijke groetjes van Flonkelien.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Heb jij de Eset OnlineScan nog steeds in jouw PC?

Gebruik Eset nu als Afbeelding OnlineScannerApp.

Navigeer naar C:\Program Files\ESET\ESET Online Scanner dan wel C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner en klik met rechts op OnlineScannerApp.exe en selecteer "Kopieren naar" en vervolgens voor Bureaublad (snelkoppeling maken)'.
Klik nu vervolgens met rechts op OnlineScannerApp en kies voor "Als administrator opstaren".

Afbeelding
  • Zet een vinkje bij de volgende opties:
    • Remove found threats
    • Scan archives
  • Klik vervolgens op Advanced Settings
    • Scan for potentially unwanted applications
    • Scan for potentially unsafe applications
    • Enable Anti-Stealth technology
  • Klik op Start en OnlineScannerApp zal eerst naar updates zoeken en daarna de scan starten.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Software en Algemene vragen”