Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Twannie
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 apr 2014 22:04

Ik heb zeer recentelijk mijn laptop, Acer Aspire 5630 volledig opnieuw geïnstalleerd met Windows 7. Om het half jaar doe ik dit om hem optimaal te houden. Vorig jaar is deze laptop door een hobbyist ge-upgraded met meer intern geheugen en een zwaardere processor, dat heeft hem een stuk sneller gemaakt. De laptop reageerde na de installatie van Windows 7 echter veel trager dan voorheen. Ik kreeg veel meldingen "computer reageert niet" als ik bestanden wil verplaatsen. Programma's zoals Utorrent en Freemake reageren slecht. In zijn totaliteit is de laptop was niet wat ie normaal wel is, behoorlijk snel ondanks zijn leeftijd.

Er is reeds een en andere gedaan om het probleem te verhelpen, zie topic:
http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... =4&t=37127

Maar niet alle problemen zijn verholpen. Mij is geadviseerd dit geval ook op 'hardware' te plaatsen, bij deze dus...
Gebruikersavatar
OB1
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:08

Is die Windows legaal of een gekraakte versie?
Download Afbeelding Speccy van Piriform

Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceren(Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
Gebruikersavatar
Twannie
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 apr 2014 22:04

Goedemorgen, de Windows 7 versie betreft een legale. Toevallig kreeg ik gisteren ineens problemen met het valideren van de productcode, die werd ineens niet meer geaccepteerd terwijl dat nooit een probleem was. Code 0xc004c008. Vanmorgen via Microsoft alsnog telefonisch gevalideerd.

http://speccy.piriform.com/results/hNbX ... ketioHKTti
Gebruikersavatar
OB1
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:08

Update het volgende:

-Internet Explorer want Versie: 8.0.7601.17514 is verouderd.

Ik kan zo 1,2,3 geen antivirus vinden, welke heb je?

Download Afbeelding TFC/TheFileCleaner
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!

TFC opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op TFC.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op TFC.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Niet schrikken - het tool sluit alle lopende programma's - ergo: verzeker je dus ervan, dat je werk al is opgeslagen!
  • Vervolgens klik je op de knop Start om de scan te starten. Deze scan kan kort of langer duren, wees geduldig en laat TFC zijn taak doen en wacht tot TFC klaar is.
  • Indien TFC gereed is, dan kan de melding komen, dat de computer opnieuw opgestart wordt.
  • Gebeurt het afsluiten niet automatisch, start dan zelf de computer opnieuw op.
  • Noot: TFC vertoont geen log!
  • Je mag TFC blijvend gebruiken
Download Afbeelding Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
Post de inhoud van checkup.txt in jouw volgende post.[/QUOTE]
Gebruikersavatar
Twannie
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 apr 2014 22:04

Internet Explorer gebruik ik niet, en is meestal ook verborgen/ uitgeschakeld dus updaten lijkt me weinig zin hebben. Internetbeveiliging via Comodo.

Results of screen317's Security Check version 0.99.81
Windows 7 Service Pack 1 x86 (UAC is enabled)
``````````````Antivirus/Firewall Check:``````````````
COMODO Antivirus
Antivirus up to date!
`````````Anti-malware/Other Utilities Check:`````````
Google Chrome 34.0.1847.116
````````Process Check: objlist.exe by Laurent````````
Comodo Firewall cmdagent.exe
`````````````````System Health check`````````````````
Total Fragmentation on Drive C:
````````````````````End of Log``````````````````````
Gebruikersavatar
Twannie
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 apr 2014 22:04

Even een aanvulling. Sinds de herinstallatie en de pogingen de computer weer optimaal te krijgen valt ook steeds vaker de draadloze internetverbinding weg, wat voorheen amper tot nooit gebeurde...
Gebruikersavatar
OB1
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:08

Toch IE updaten verder ziet het er netjes uit, al zou je Comodo kunnen vervangen door Qihoo Internet Security 360.
:!: deze AV heeft geen firewall hoeveel de naam dat doet vermoeden.
Gebruikersavatar
Twannie
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 apr 2014 22:04

Dus verder niets wat ik nog kan doen...? Enig idee wat de beste manier is om te kijken of alle drivers kloppen? Ik vraag me nl af waarom draadloos internet steeds verbroken wordt... De genoemde beveiliging wordt geïnstalleerd as we speak trouwens...
Gebruikersavatar
OB1
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:08

Deze driver moet je hebben voor je Broadcom adapter: http://www.dell.com/support/drivers/us/ ... erid=6DYM2
Gebruikersavatar
Twannie
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 apr 2014 22:04

ik heb 'm geïnstalleerd....
Gebruikersavatar
Twannie
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 apr 2014 22:04

Draadloze verbinding blijft instabiel, terwijl de telefoon gewoon via wifi verbonden blijft.... :?:
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Comodo vertraagd Windows behoorlijk.

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.
Afbeelding

MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Twannie
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 apr 2014 22:04

Heb Comodo reeds verwijderd en de aanbevolen 360 geïnstalleerd...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Prima, schoon log.

Nu wil ik eerst weten of Comodo goed verwijderd is en niet meer voor conflicten zorgt.

Download Afbeelding OTL naar je bureaublad.
  • Dubbelklik op "OTL.exe" om de tool te starten.
  • Wanneer er een melding verschijnt van het gebruikersaccountbeheer klik dan op "Ja / Yes".
  • Vink bovenin OTL de optie "Scan all users" aan.
  • Klik nu op de knop "Run Scan" Afbeelding.
  • Wanneer OTL gereed is zullen er twee log bestanden worden geopend (Deze worden tevens op dezelfde locatie opgeslagen als waar OTL is uitgevoerd).
  • Voeg beide bestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Twannie
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 apr 2014 22:04

Bij deze...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Windows”