Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Previon
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2014 23:44

Beste Hijackthissers,

Ik heb 2 weken geleden mijn computer volledig leeg gemaakt en alles opnieuw geïnstalleerd.
Sinds dien loopt mijn computer vast als ik mijn USB 3.0 poorten gebruik voor bijvoorbeeld mijn muis of keyboard.
Hiervoor had ik dit probleem nooit.

Ik heb zelf al alle drivers opnieuw geïnstalleerd en via apparaat beheer de opties uitgezet die toestemming geven
om de USB poorten uit te zetten zodat er energie bespaard kan worden.

Verder heeft google mij geen andere doe het zelf opties gegeven en vraag ik raad aan jullie.

Met vriendelijke groet,

Een nooby
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download Afbeelding Speccy van Piriform

Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Previon
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2014 23:44

Hierbij de link dankjewel voor de uitleg.

http://speccy.piriform.com/results/2DN7 ... 55sR6hqyVo
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Hoi, bij de driverinstallatie na de Windows herinstallatie: ben je toen begonnen met de chipset-driver?
En niet onbelangrijk: heb jij elke driver met administratorrechten geïnstalleerd - inklusief de Intel USB-3 driver?
Zijn overigens alle Intel drivers geïnstalleerd?

Dus - Chipset (INF driver ver:9.3.0.1019)
- Intel Rapid Storage Technology driver
- Intel USB 3.0 driver ver:1.0.4.220

http://www.asrock.com/mb/Intel/Z77%20Ex ... &os=Win764
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Previon
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2014 23:44

Hallo,

Misschien een domme response van mij, maar na mijn herinstallatie heb ik eigenlijk direct mijn moederbord installatie aan gegooid. Ik wist namelijk niet dat ik moet beginnen met mijn chipset driver(ik neem aan dat je mijn processor bedoelt).

Ik heb net de 2 drivers die jij hebt voorgesteld opnieuw geïnstalleerd. Plugde na de herstart mijn muis erin en de computer liep direct vast.
Gebruikersavatar
Previon
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2014 23:44

Eigenlijk heb ik volgens mij nog nooit een driver geinstalleerd voor mijn processor. Ik nam aan dat dit van zelf gebeurde.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Het is ook niet de processor maar de Chipset driver - dus waar alle andere onderdelen in de computer aanhangen.
Ik snap ook niet dat Asrock daar maar een INf-file voor klaarzet.
Maar dat is beter dan niks en daarna dan de Intel Rapid Storage Technology driver installeren en daarna pas de Intel USB-3 driver.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”